ایران نیوز

دوشنبه، اردیبهشت ۱۸، ۱۳۹۶

نیروهای ارتش دموکراتیک،بیمارستان وطنی شهر طبقه آزاد و ارتباط داعش را با سد طبقه قطع کردند

با آزاد سازی یکی دیگر از محلات طبقه از آشغال داعش، ارتباط نیروهای دولت اسلامی(داعش) با سد طبقه قطع شد. تنها دو محلۀ دیگر طبقه در کنترل داعش است. نیروهای ارتش دموکراتیک سوریه بیمارستان وطنی شهر طبقه را به کنترل خود در آوردند.
به گزارش هاوار نیوز، مبارزان کرد – عرب ارتش دموکراتیک سوریه در ادامۀ نبرد با ستیزه جویان دولت اسلامی عراق و شام (داعش) توانستند با پاک سازی یکی از محلات تحت اشغال ستیزه جویان در منطقۀ طبقۀ جدید، میان نیروهای داعش و سد فرات فاصله ایجاد کنند.
عملیات آزاد سازی شهر طبقه در چهل و هشتمین روز خود در جریان است و با آزاد سازی یک محلۀ دیگر، اینک تنها دو محلۀ این شهر در کنترل داعش باقی مانده است.
از روز گذشته عملیات جدید نیروهای کرد – عرب آغاز شده و درگیری های شدیدی میان دو طرف روی داده است.
صبح امروز بیمارستان وطنی طبقه نیز در غرب این شهر از تصرف داعش خارج شد.

به گزارش کوردانه به نقل از فرات نیوز، در ادامۀ درگیری های میان نیروهای کرد – عرب ارتش دموکراتیک سوریه و ستیزه جویان دولت اسلامی عراق و شام (داعش) در شهر طبقه، بیمارستان وطنی این شهر را از عناصر داعش پاک سازی کردند.

درگیری های شدید میان این دو گروه در دو محلۀ شهر طبقه ادامه دارد. در این درگیری ها سه مبارز ارتش دموکراتیک مجروح و چهار ستیزه جوی داعش، که یکی از آنها یک عضو بلند پایه به نام ابو محمد القحطانی است، کشته شده اند.
بیمارستان وطنی در غرب شهر رقه در نتیجۀ این درگیری ها آزاد شد. مبارزان به تعدادی اسلحۀ سنگین و نیمه سنگین نیروهای داعش دست یافتند.

در پی شکست داعش روز گذشته گروه های مسلح وابسته به دولت ترکیه شهر تل رفعت در منطقه شهبا را هدف حملات راکتی قرار دادند.
منابع محلی اعلام کردند که روز گذشته حدود ساعت 19:30 نیروهای وابسته به دولت ترکیه شهر تل رفعت را آماج حملات راکتی و توپخانه ای خود قرار داده اند. در این حملات خسارت های مادی زیادی به غیرنظامیان ساکن منطقه وارد شده اما گزارشی از تلفات جانی احتمالی منتشر نشده است.
ارتش ترکیه و گروه های تحت حمایت آن، بارها منطقه شهبا در مرز میان دو کانتون کوبانی و عفرین را هدف حملات توپخانه ای خود قرار داده اند که کشته و زخمی شدن صدها نفر و همچنین پناهنده شدن هزاران نفر به مناطق تحت کنترل یگان های مدافع خلق را به دنبال داشته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر