ایران نیوز

شنبه، تیر ۰۳، ۱۳۹۶

باشور کوردستان در رابطه با رفراندوم استقلال باید تحقیق گسترده ای صورت دهد

احمد ترک سیاستمدار باکور کوردستان در مصاحبه با کردستان 24 گفت: باشور کوردستان و رهبری آن باید در خصوص برگزاری رفراندوم تحقیقات گسترده ای انجام دهد و زوایای کار رابسنجد.
به گزارش کردستان 24، احمد ترک، شهردار برکنار شده کلانشهر ماردین و از سیاستمداران باکور کوردستان اعلام کرد: کردها در خاورمیانه بازیگر بسیار مهمی هستند. ولی متاسفانه از گذشته تا کنون صاحب هیچ موقعیت مشخصی در منطقه نبوده اند و در برخی کشورهایی که زندگی می کنند با سیاست های انکار و نادیده گرفته شدن روبه رو شده اند.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به رفراندوم استقلال در باشور کوردستان عنوان کرد: در کردستان عراق شرایطی به وجود آمده است که زمینه را برای ایجاد یک دولت مستقل مهیا کرده است. باشور کوردستان شرایط را برای این اقدام مهم فراهم کرده و اکنون در آستانه رفراندوم قرار دارند. البته که داشتن دولت حق مسلم کردها است. مانند هر ملت دیگر آنان نیز این حق را دارند که یک دولت مستقل داشته باشند. ولی زمانی که می خواهند چنین تصمیمی را بگیرند؛ واقعا باید مشورت و گفتگوی بسیار جدی صورت بگیرد. یعنی با تمام احزاب سیاسی در آنجا، سازمان های مدنی، دانشگاه ها و ... گفتگو کرده و تحقیقات جامعی صورت بگیرد. باید در خصوص نتایج این استقلال تحقیقات گسترده ای صورت بگیرد و تمام احتمالات در نظر گرفته شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر