ایران نیوز

دوشنبه، خرداد ۱۵، ۱۳۹۶

آخرین اخبار کوردستان ,داعش وعراق

کوردانه:سرتیترخبرها:کشف دو مخفیگاه تروریستهای داعش در منطقه بعقوبه,نیروهای عراقی یک نقطه مرزی را به کنترل خود درآوردند,۱۲۰۰ تروریست داعشی در فیلیپین فعالیت می‌کنند,کشف یک مخفیگاه بزرگ اسلحه تروریستهای داعش در موصل,دیدار حیدر العبادی با مسرور بارزانی, شکست حمله تروریستهای داعش در مرز عراق فدرال با سوریه ,موصل...پلیس فدرال 60 % محله زنجیل را آزادکرد,32 حمله هوایی جدید جنگنده های ائتلاف علیه تروریستهای داعش,مبارزان کورد شهرک القحطانیه را نیز آزاد کردند,سخنان نخست وزیر ترکیه تکذیب شد,یونامی آمار قربانیان خشونتها در ماه مه گذشته در عراق فدرال را اعلام کرد

یونامی آمار قربانیان خشونتها در ماه مه گذشته در عراق فدرال را اعلام کرد

هیات امدادرسانی سازمان ملل متحد در عراق فدرال اعلام کرد که طی ماه گذشته در حوادث تروریستی و خشونت‌آمیز این کشور 354 غیرنظامی کشته و 446 نفر دیگر نیز مصدوم شده اند.
بر اساس گزارش ماه می هیات امدادرسانی سازمان ملل متحد در عراق فدرال «UNAMI» طی ماه گذشته در نتیجه وقوع حوادث خشونت‌آمیز و اقدامات تروریستی در این کشور 354 غیرنظامی جان باخته و 470 تن دیگر نیز مجروح شده اند. در این گزارش همچنین آمده است:
بالاترین میزان تلفات غیرنظامیان در شهر موصل واقع در شمال عراق فدرال دیده می شود که 160 نفر از اهالی این شهر جان باخته و 52 تن دیگر نیز مجروح شدند.
طی این مدت در بغداد، پایتخت عراق 86 نفر کشته و 226 تن دیگر مجروح شدند. در بصره نیز 13 غیرنظامی جان باخته و 52 تن دیگر زخمی شدند. اطلاعات مربوط به محل اقامت 95 کشته و 151 مصدوم دیگر در دسترس نیست.
براساس گزارش آوریل هیات امدادرسانی سازمان ملل متحد در عراق فدرال 317 غیرنظامی در این کشور جان باخته و 403 غیرنظامی دیگر نیز مجروح شده بودند.

سخنان نخست وزیر ترکیه تکذیب شد 

در حالی که نخست وزیر ترکیه اعلام کرده بود واشنگتن آغاز عملیات آزادسازی شهررقۀ سوریه را به این کشور اطلاع داده است، ائتلاف بین المللی تحت رهبری آمریکا این اظهارت را تکذیب و اعلام کرد که این عملیات هنوز آغاز نشده است.
سخنگوی ائتلاف بین المللی در گفتگو با خبرگزاری نووستی و در پاسخ به پرسشی دربارۀ آغاز عملیات رقه گفت: سخنان نخست وزیر ترکیه درست نیست و نمی توانیم آغاز عملیات را تأیید کنیم.
"بن علی یلدریم" روز یکشنبه از آغازعملیات  آزادسازی الرقه خبر داده و گفته بود آمریکا این موضوع را به آنکارا اطلاع داده است.
یلدریم، همچنین، تاکید کرد کشورش روش آمریکا در حمله به الرقه را تایید نمی کند. وی گفت: واشنگتن به اطلاع آنکارا رسانده که تکیه بر افراد مسلح نیروهای دموکراتیک سوریه در این عملیات از روی رغبت نبوده بلکه شرایط آن را ایجاب کرده است.

مبارزان کورد شهرک القحطانیه را نیز آزاد کردند 

مبارزان سوریه دمکراتیک پس از درگیری‌های شدید ۴۸ ساعته، توانستند شهرک قحطانیه و روستای خاتونیه را از اشغال تروریستهای داعش آزاد کنند. هم‌اکنون ۶ روستای دیگر نیز در محاصره ق.س.د می‌باشند.
نیروهای سوریه دمکراتیک توانستند پس از درگیری شدیدی در شهرک قحطانیه و روستای خاتونیه در غرب رقا، مواضع داعش را در هم شکسته و این شهرک و روستا را آزاد کنند.گزارش‌ها حاکی‌ست که در این درگیری‌ها شمار زیادی از تروریستها به قتل رسیده‌اند.
 یگان‌های خنثی‌سازی مین ق.س.د هم‌اکنون در حال جستجو و خنثی‌سازی تله‌های انفجاری در مناطق آزادشده می‌باشند.
پیشروی مبارزان هم‌چنان ادامه دارد و هم‌اکنون ۶ روستا در مسیر رقا در محاصره کامل نیروهای سوریه دمکراتیک قرار دارد.

32 حمله هوایی جدید جنگنده های ائتلاف علیه تروریستهای داعش 

نیروهای ائتلاف 32 حمله هوایی تازه را علیه مواضع تروریست های داعش در عراق فدرال و سوریه به انجام رساندند.
در بیانیه نیروهای ائتلاف آمده است ؛ جنگنده های ائتلاف 23 حمله هوایی را علیه مواضع تروریست ها در مناطق رقه ، دیرالزور و تدمر و البوکمال در سوریه به انجام رسانده اند.
همچنین در بیانیه ائتلاف آمده است که جنگنده های این ائتلاف 9 حمله هوایی را نیز در عراق فدرال علیه مواضع داعشی ها صورت داده اند که اکثر این حملات در مناطق موصل ، کسک ، القائم، بیجی و راوه بوده اند. در این حملات علاوه برهدف قرار گرفتن چندین پایگاه تروریست ها دهها نفر از آنان نیز کشته و زخمی شده اند.


موصل...پلیس فدرال 60 % محله زنجیل را آزادکرد 

سرلشکر رائد شاکر جودت فرمانده پلیس فدرال عراق اعلام داشت ؛ نیروهای پلیس فدرال 60% محله زنجیل در بخش غربی شهر موصل را آزاد کردند.
وی افزود؛ نیروهای عراقی همچنین از چند محور به منطقه " باب سنجار" حمله کرده و 23 نفر از تروریستهای داعش را از پای درآورده اند.
وی گفت : نیروهای عراقی همچنین یک مقر تروریستهای داعش را به کنترل خود درآوردند.
قابل ذکر است که نیروهای پلیس فدرال عراق صدها خانواده عراقی را که در مناطق جنگی موصل در محاصره تروریستهای داعش بودند را آزاد کردند.

 شکست حمله تروریستهای داعش در مرز عراق فدرال با سوریه 

یک منبع امنیتی در استان الانبار اعلام داشت؛ تروریستهای داعش امروز مورخ 5-6-2017 با استفاده از دو دستگاه خودروی بمب گذاری شده به نیروهای عراقی مستقر در منطقه دروازه ولید در تابعه شهر رطبه در غرب استان الانبار و در نزدیکی مرز با سوریه حمله کردند.
این منبع افزود؛ جنگنده های نیروهای ائتلاف ضد داعش به مقابله با تروریستها پرداخته و ضمن درهم شکستن حمله تروریستها خودروهای بمب گذاری شده آنان را نیز مورد هدف قرار داده و منهدم کردند.

دیدار حیدر العبادی با مسرور بارزانی 

نخست وزیر عراق فدرال از مسئول شورای امنیت اقلیم کوردستان و رئیس دیوان ریاست اقلیم کوردستان استقبال کرد.
دفتر اطلاع‌رسانی نخست وزیر عراق اعلام کرد که حیدر عبادی امروز یکشنبه از مسرور بارزانی مسئول شورای امنیت اقلیم کوردستان و فؤادحسین رئیس دیوان ریاست اقلیم کوردستان استقبال کرد.
با استناد به اطلاعیه صادر شده در این دیدار و نشست محور گفتگوها موضوعات نظامی و پیشرفته های حاصل شده در موصل و موضوع هماهنگی بین نیروها در عملیات آزادسازی موصل بوده است.
 در بخش دیگری از این دیدار تاکید داشته شد که هماهنگی و کمکهای صورت گرفته بین ارتش عراق فدرال و نیروهای پیشمرگه باعث ایجاد اطمینان شده و نتیجتا باعث نابودی دشمنان شده است و این  نوع همکاری و کمک سرآغازی برای روابط مستحکم و تفاهم بیشتر در بین بغداد و هولیر در آینده خواهد بود.   

کشف یک مخفیگاه بزرگ اسلحه تروریستهای داعش در موصل 

نیروهای پلیس فدرال عراقی یک مخفیگاه بزرگ اسلحه و مهمات تروریستهای داعش را در محله زنجیل واقع در بخش غربی شهر موصل کشف و ضبط کردند.
نیروهای عراقی به دنبال کنترل این مخفیگاه سلاحهای موجود در آن را منهدم کردند.

قابل ذکر است که فقط چند محله در بخش غربی شهر موصل در اشغال تروریستهای داعش باقی مانده و نیروهای عراقی اعلام کرده اند که در آینده نزدیک این محله ها را نیز از اشغال تروریستهای داعش آزاد خواهند کرد.


۱۲۰۰ تروریست داعشی در فیلیپین فعالیت می‌کنند 

وزیر دفاع اندونزی بر این باور است که حدود ۱۲۰۰ تروریست داعشی هم اکنون در فیلیپین حضور دارند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزیر دفاع اندونزی روز یکشنبه در سخنانی تاکید کرد: حدود 1200 تروریست داعشی در فیلیپین هستند که شامل شبه نظامیان خارجی نیز می شود. حدود 40 نفر از این تروریست ها، اتباع اندونزی هستند.
اظهارات وزیر دفاع اندونزی در شرایطی است که درگیری های خونین بین نیروهای ارتش فیلیپین و تروریست های داعش در شهر "مراوی" در جنوب فیلیپین همچنان ادامه دارد.
وزیر دفاع اندونزی خواستار همکاری گسترده بین کشورهای منطقه برای مقابله با تهدید داعش شد و گفت: شب گذشته به من اطلاع داده شده است که حدود 1200 تروریست داعشی در فیلیپین حضور دارند و 40 نفر از آنها اهل اندونزی هستند.
تهدید ناشی از تروریسم به خصوص بازگشت صدها تروریست از کشورهای جنوب شرق آسیا از سوریه و عراق فدرال، این کشورها را در معرض خطرات بزرگی قرار داده است.
صدها تروریست مسلح از 23 ماه می تاکنون شهر مراوی در جنوب فیلیپین را تصرف کرده اند. اکثر جمعیت 200 هزار نفری این شهر را مسیحیان تشکیل می دهند. منابع آگاه اعلام کرده اند که هنوز 50 فرد مسلح کنترل این شهر را در دست دارند. در درگیری های 2 هفته گذشته بیش از 177 نفر کشته شده اند.
معاون وزیر دفاع فیلیپین نیز به اظهارات وزیر دفاع اندونزی واکنش نشان داد و گفت: آمار اعلام شده مربوط به حضور 1200 تروریست داعش در فیلیپین برای من تازگی دارد. من واقعا نمی دانم، آمارهای من نشان می دهد که حدود 250 تا 400 تروریست داعشی در فیلیپین هستند.

نیروهای عراقی یک نقطه مرزی را به کنترل خود درآوردند 

ارتش عراق فدرال اعلام کرد که نیروهای، یکشنبه 4 ژوئن موفق شدند تروریستهای گروه داعش را از شهرک البعاج در نزدیکی مرز سوریه بیرون رانده و این شهرک را به کنترل خود درآورند.
این پیشروی در چارچوب عملیات آزاد سازی استان نینوا با مرکزیت موصل از تصرف گروه تروریستی داعش حاصل شده است.
پس از هشت ماه از آغاز عملیات موصل، اکنون تنها بخش کوچکی واقع درغرب شهر، همچنان در تصرف گروه داعش قرار دارد. بدین ترتیب محل حضور داعش در عراق فدرال در حال منحصر شدن به بخش کوچکی در مناطق شمالی نزدیک به مرز سوریه است؛ مناطقی که بیابانی است و مقام‌های آمریکایی و عراقی معتقدند ابوبکر البغدادی رهبر داعش در آن پنهان شده است.
به گزارش خبرگزاری رویترز، فرماندهی عملیات مشترک ارتش عراق فدرال اعلام کرد: «نیروهای عراقی با پشتیبانی هوایی ارتش، بحش البعاج را به طور کامل آزاد کرده و پرچم عراق فدرال را بر ساختمان‌هایش برافراشتند».


کشف دو مخفیگاه تروریستهای داعش در منطقه بعقوبه 

سرلشکر ستاد مظهر عزاوی فرماندهی عملیات دجله اعلام داشت؛ نیروهای مشترک عراقی امروز مورخ 5-6-2017 عملیاتی را از سه محور در منطقه حوض حدید در فاصله 10 کیلومتری شمال غربی بعقوبه برای دستگیری هسته های مخفی سازمان تروریستی داعش صورت دادند.
وی افزود ؛ در نتیجه این عملیات پاکسازی یک نفر از تروریستهای داعش کشته شده و 2 مخفیگاه آنان نیز به کنترل نیروهای عراقی درآمد.

وی گفت : این عملیات هنوز ادامه دارد تا پاکسازی همه مناطق از وجود تروریستهای داعش ادامه خواهد یافت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر