ایران نیوز

سه‌شنبه، خرداد ۱۶، ۱۳۹۶

نشست خبری فرماندهی نیروهای سوریە دمکراتیک: "نبرد بزرگ" آغاز شد

نشست خبری فرماندهی نیروهای سوریە دمکراتیک: "نبرد بزرگ" آغاز شدفرماندهی کل نیروهای سوریه دمکراتیك صبح روز سه‌شنبه، شروع عملیات آزادسازی شهر رقا با عنوان "نبرد بزرگ" را اعلام کرد. طلال سلو سخنگوی رسمی نیروهای سوریه دمکراتیك با شرکت در یک کنفرانس خبری در جمع شماری از فرماندهان این نیرو و اعضای شورای مردمی شهر رقا در شهرک عظیمه واقع در شمال رقا گفت شهری که تبه‌کاران آنرا به پایتخت ترور و تروریسم بدل کردەاند آزاد خواهد شد.
"در جریان مقاومت درازمدت نیروهای ما و نیروهای همکار در برابر تروریست‌ها، حماسەهای تاریخی و قهرمانەای رقم خوردەاند. از مقاومت تاریخی کوبانی تا آزادسازی گرسپی، هول و شداد گرفته تا آزادی روستاهای دیرالزور و رقا و سدهای منطقه، و نجات دهها هزار تن از ساکنین بومی و توجه به تأمین نیازهای حیاتی آنها در حد امکانات موجود از جمله گام‌های تاریخی بودەاند.
ما امروز نبرد بزرگ آزادسازی شهر رقا که توسط تبه‌کاران به پایتخت ترور و تروریسم بدل شده را آغاز می‌کنیم. ی.پ.گ، ی.پ.ژ، ارتش انقلابیون، جبهه‌الاکراد، گردان الشمال الدمکراتی، نیروهای عشایر، گردان مخاویر حمص، سغور الرقا، گردان التحریر، گردان السلاجیغ، نیروهای الصنادید، شورای نظامی سریانی‌ها، شورای نظامی منبج، شورای نظامی دیرالزور، نیروهای نخبه و نیروهای وظیفەی دفاع، در کنار یکدیگر در این عملیات شرکت می‌کنند.
این نبرد با پشتیبانی بزرگ شورای مردمی شهر رقا، مجلس سوریه دمکراتیك، بزرگان عشایر و معتدان و مردم منطقه انجام می‌شود.
مژده شروع نبرد در رقا را در حالی می‌دهیم که نیروهای ما با روحیەای قوی برای جنگ و اجرای طرح نظامی تدارک دیده شده با همکاری ائتلاف بین‌المللی آمادە شدەاند.
برخی طرف‌ها که از جمله در حمله هوایی به مقر ی.پ.گ در قرەچوخ دیده شدند تلاش کردند جلوی این گام تاریخی را بگیرند و مانع‌تراشی کنند. اما تلاش‌های بیهوده آنها به ناکامی کشیده شد و اراده ما را برای مبارزه با تروریسم دو چندان کرد. شهدای قرەچوخ روشنی راه ما شدند. از یاد آنها پاسداری خواهیم کرد و پیروزی در این نبرد بزرگ را به روح این پاکروانان تقدیم می‌کنیم.
بار دیگر از ساکنین رقا درخواست می‌کنیم که از مواضع دشمن و نقاط حساس و جنگی دور شوند. از مردم رقا دعوت می‌کنیم که با نزدیکی و کمک به نیروهای ما به مسئولیت خود عمل کنند.
در عین حال جوانان رقا را به عضویت در صفوف مبارزان برای آزادسازی شهرشان فرامی‌خوانیم.
در این مناسبت تاریخی، به شهیدانی که برای رسیدن به این مقطع تاریخی جان فدا کردند ادای احترام می‌کنیم و برای مجروحین قهرمان خود آرزوی بهبودی داریم.
فرماندهی کل نیروهای سوریه دمکراتیك برای همەی گروههایی که در نبرد بزرگ شرکت کردەاند آرزوی پیروزی می‌کند و به آنها درود می‌فرستد.
در عین حال از نیروهای عضو ائتلاف بین‌المللی بخاطر همکاری‌ها تشکر می‌کنیم.
به عموم مردم خود از هر دین و مذهبی که در برابر تروریست‌ها مقاومت می‌کنند درود می‌فرستیم. از خبرنگارانی که نبرد ما را برای افکار عمومی پوشش دادەاند و برای ثبت تصاویر زنده در کنار نیروهای ما بودەاند نیز تقدیر می‌کنیم."

فرماندهی نیروهای سوریه دمکراتیک

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر