ایران نیوز

سه‌شنبه، خرداد ۳۰، ۱۳۹۶

آخرین اخبار کوردستان ,داعش وعراق

کوردانه:سرتیترخبرها:حمله تروریستهای داعش به نیروهای پیشمرگه,زخمی شدن تعدادی از نیروهای پیشمرگه در غرب استان کرکوک, روسیه همکاری با آمریکا را متوقف می کند,ضدحمله تروریستهای داعش در رقا درهم شکسته شد,تلفات سنگین ارتش ترکیه در حملات گریلاهای پ.ک.ک
تلفات سنگین ارتش ترکیه در حملات گریلاهای پ.ک.ک 

عملیات‌‌های گریلا بر ضد تحرکات ارتش ترکیه برای اشغال بخش‌‌هایی از اقلیم کوردستان ادامه دارد. ارتش ترکیه تاکنون ده‌ها نفر تلفات داده است.
ارتش ترکیه در روزهای گذشته تحرکاتی را از سمت چله در استان جولمرگ آغاز کرده است و درصدد است تا منطقه زاپ در اقلیم کوردستان را اشغال نماید. این تحرکات با عملیات پاسخگویی گریلا مواجه شده و در نتیجه آن تاکنون ده‌ها تن از نیروهای ارتش ترکیه کشته و یا زخمی شده‌اند.
خبرنگار خبرگزاری فرات در منطقه گزارش داده است: "دیروز عصر نیز برضد ارتش ترکیه عملیات‌هایی انجام گرفت. ارتش نیروهای خود را در روستای کناینش در چله مستقر نموده که با پاسخ گریلا مواجه شدند. در همان حال در منطقه شهید خیری، نظامیان ارتش از سه جبهه مورد حمله واقع شدند که گفته می‌شود ۴ نظامی کشته و چندین تن دیگر زخمی شده‌اند. کشته و مجروحان این عملیات در ساعت ۲ بامداد به وسیله یک فروند هلی‌کوپتر سکورسکی منتقل شده‌اند.
در منطقه شهید منزور در باشور کوردستان نیز نظامیان ارتش به یک تله انفجاری گریلا برخورد کردند که در نتیجه آن دستکم یک نظامی کشته شد. یک نظامی نیز با عملیات سوءقصد کشته شد. گریلاها هم‌چنین در نزدیکی روستای بژنه عملیاتی را انجام داده‌اند که ۲ نظامی نیز در آن‌جا کشته شده‌اند.
گریلاها هم‌چنین به یک تپه محل استقرار نظامیان در اراضی شهرستان گوَر استان جولمرگ حمله کردند. منابع گریلا می‌گویند که "در این حمله ده‌ها تن از نیروهای ارتش ترکیه کشته و زخمی شده‌اند که از تعداد دقیق آن‌ها خبری به دست نیامده است".

ضدحمله تروریستهای داعش در رقا درهم شکسته شد 

تمامی حملات ۲ روز گذشته تروریستهای داعش در دو محله البتانی و البرید کاملا درهم شکسته شده و ۷۶ تروریست نیز از پای درآمدند.
تروریستهای داعش در طی دو شب گذشته، همزمان در دو محله البتانی و البرید حملاتی را آغاز کرده بودندکه در نتیجه آن، مبارزان ق.س.د توانستند در مقاومتی ۴۸ ساعته این حملات وسیع را درهم بشکند و ضربات سنگینی نیز به آن‌ها وارد آورند. منابع نظامی نیروهای سوریه دمکراتیک تأیید کرده‌اند "حملات تروریستهای داعش به تمامی درهم کوبیده شده است و جنازه ۷۶ تروریست نیز در کنترل مبارزان می‌باشد".
این منابع از شهادت ۴ مبارز ق.س.د در جریان این ضدحمله داعش خبر داده‌اند.

منابع میدانی اعلام کردند که تروریستهای داعش به محله رمانیه نیز حمله کرده‌اند که درگیری‌های شدید در این محله نیز کماکان ادامه دارد

 روسیه همکاری با آمریکا را متوقف می کند

به گزارش اسپوتنیک با استناد به اعلامیه وزارت دفاع روسیه، عملیات ائتلاف تحت رهبری آمریکا در سوریه محکوم شد و نابودی جنگنده سوریه را «نقض حاکمیت کشور» نامیدند.
وزارت دفاع روسیه اعلام داشته ؛ عملیات جنگی نیروی هوایی آمریکا در «مبارزه با تروریسم» بر علیه نیروهای مسلح کشور عضو سازمان ملل، نقض فاحش حقوق بین المللی و در واقع تهاجم نظامی است».
در وزارت دفاع روسیه یادآوری شد که 18 ماه ژوئن، جنگنده آمریکایی F-18А از ترکیب ائتلاف بین المللی با موشک هوا به هوا هواپیمای « سوخوی-22» نیروی هوایی سوریه را منهدم کرد. خلبان توانست از هواپیما بیرون بپرد، اما در منطقه تحت کنترل داعش فرود آمد. از سرنوشت وی خبری در دست نیست.
روسیه به طور کامل همکاری با آمریکا در چارچوب امنیت پروازها در جریان عملیات جنگی در سوریه را به طور کامل متوقف می کند. به علاوه روسیه خواهان بازرسی دقیق از طرف فرماندهی آمریکا در رابطه با این حادثه هوایی است.

زخمی شدن تعدادی از نیروهای پیشمرگه در غرب استان کرکوک 

شب گذشته یک بمب گارگذاشته شده توسط تروریستهای داعش در مسیر خودروی نیروهای  پیشمرگه منفجر شده است.
شب گذشته یک بمب کار گذاشته شده توسط تروریستهای داعش در مسیر کاروان نیروهای پیشمرگه در غرب کرکوک منفجر شد که در نتیجه آن ۳ نفر از نیروهای پیشمرگه مجروح شدند. گفته شده که مجروحان بلافاصله به بیمارستان منتقل شده‌اند و خودروی آن‌ها نیز آسیب دیده است.

این انفجار درحالی روی می‌دهد که استاندار کرکوک دیروز در اظهاراتی نسبت به قدرت گرفتن داعش در جنوب این استان و استان دیاله در همسایگی آن هشدار داده بود.

حمله تروریستهای داعش به نیروهای پیشمرگه 

به گزارش منابع خبری تروریستهای داعش در حومه غربی شهر خورماتو به مواضع نیروهای پیشمرگه‌ یورش برده و نیروهای پیشمرگه کوردستان این حمله به تمامی دفع کردند.
ساعت ۱۱ شب گذشته گروهی از تروریستهای داعش به مواضع نیروهای پیشمرگه در حومه شهر خورماتو در استان صلاح‌الدین یورش برده که در نتیجه نبردی سنگین، نهایتاً تروریستهای داعش مجبور به عقب‌نشینی شدند. گفته می‌شود این نبرد سنگین که از چهار محور صورت گرفته، بیش از ۳ ساعت به ‌طول انجامیده است.

از تعداد دقیق تلفات تروریستها هنوز خبری منتشر نشده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر