ایران نیوز

دوشنبه، خرداد ۱۵، ۱۳۹۶

آخرین اخبار کوردستان ,داعش وعراق

کوردانه:سرتیترخبرها:انفجار بمب کنار جاده ایی در مسیر کاروان نظامی نیروهای پیشمرگه,حمله تروریستی در لندن، 6 کشته و 30 زخمی, پیشروی نیروهای عراقی در استان نینوا,عمليات وسیع نظامی ارتش ترکیه علیه گریلاهای پ.ک.ک,تیم کشور ایتالیا نیز مدال شجاعت را به ژنرال جبار یاور اعطا نمود,کنترل شهرک البعاج توسط نیروهای عراقی,کشته شدن 7 تروریست داعش در حویجه,دستگیری یک سرکرده داعش در رمادی,آزادسازی سد حریه توسط نیروهای مبارز کورد,کشته شدن دهها تک تیر انداز داعش در موصل,25 حمله هوایی جدید جنگنده های ائتلاف علیه تروریستهای داعش,حملات مرگبار هه په گه علیه نظامیان ارتش ترکیه, وزارت پیشمرگە: منتظر دریافت همکاری‌های آمریکا برای نیروی پیشمرگە هستیم
 وزارت پیشمرگە: منتظر دریافت همکاری‌های آمریکا برای نیروی پیشمرگە هستیم 

مسئول هماهنگی و روابط  خارجەی وزارت پیشمرگە بە نشست و دیدارشان با آمریکایی ها اشارە و می‌گوید منتظریم کە در آیندەای نزدیک همکاری‌های نظامی آمریکا بە نیروهای پیشمرگە کوردستان برسد.
سرهنگ هژار اسماعیل مسئول هماهنگی و روبط خارجەی وزارت پیشمرگە در این باره گفت: " پس از ارسال تسلیحات برای چهار لشکر پیشمرگە از سوی آمریکا، بر طبق توافق میان وزارت پیشمرگە و وزارت دفاع آمریکا قرار است همکاری های لازم با پیشمرگە همیشگی و مداوم باشد، در همین ارتباط منتظریم در آیندەای نزدیک دولت ترامپ تسلیحات بیشتری برای نیروی پیشمرگە ارسال کند، در این محمولە ها چندین نوع جدید اسلحە وجود دارد کە برای آیندەی کوردستان حائز اهمیت است".
این مسئول گفت: "کانادا همکاری های خود را بە نیروی پیشمرگە رساندە و همچنین چندین بخش دیگر از ملزومات این نیروها را تامین کردە است".

حملات مرگبار هه په گه علیه نظامیان ارتش ترکیه 

مرکز مطبوعات و اطلاعات رسانی نیروی مدافع خلق در گزارش امروز خود از ادامه درگیری‌ها با ارتش ترکیه در مناطق شرنخ، آمد و جولمرگ خبر داده است.
به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی نیروی مدافع خلق، گریلاهای این نیرو در روز پنجشنبه یکم ژوئن، طی حمله به نیروهای عملیاتی ارتش ترکیه در منطقه "چمچه" از توابع قرس، دستکم دو نظامی را از پای درآوردند. این گزارش همچنین از تداوم عملیات ارتش در نواحی مختلف ایالت آمد و وقوع درگیری حکایت دارد.
در جریان آخرین درگیری‌ها در حدفاصل دو روستای "هورە" و "شاکلات" از توابع منطقەی کاراز، سه ارتشی کشته و سه تن دیگر زخمی شدەاند هلی‌کوپترهای ارتش پس از انتقال کشته و مجروحین، اقدام به بمباران منطقه کردەاند
گریلاهای کوردستان همچنین در روز جمعه یک یگان از نیروهای مسلح را در تپەهای "بیاض" و "کاراچالی" واقع در منطقه قلابان از توابع استان شرنخ هدف حمله قرار داەاند. این حمله منجر به مرگ و جراحت دو ارتشی شده است
صبح دیروز مقر نیروهای ارتش در تپەی "کوردینه" واقع در نوار مرزی چله از توابع جولمرگ نیز هدف حمله گریلاها قرار گرفته اما از تلفات احتمالی خبری در دست نیست. 

25 حمله هوایی جدید جنگنده های ائتلاف علیه تروریستهای داعش 


جنگنده های ائتلاف ضد داعش در دور تازه ای از حملات هوایی علیه این گروه 25 حمله انجام داده اند.
نیروی ضربت مشترک که هدایت عملیات نظامی را بر عهده دارد با صدور بیانیه ای اعلام کرد8 حمله هوایی در عراق فدرال  بوده که این حملات درموصل ،حویجه ، بیجی و کسک صورت گرفته و طی این حملات چهار واحد ازتروریست های گروه داعش و انواع تجهیزات و زیرساخت های این گروه منهدم شده اند.
این بیانیه افزود چند ساختمان داعش در موصل و یکی از سنگرهای آن و یک سامانه سلاح های سنگین و هفت خودرو نیز در حملات هوایی منهدم شد.
همچنین نیروهای ائتلاف 17 حمله هوایی را در مناطق رقه ، دیرالزور و البوکمال سوریه علیه تروریست ها انجام داده اند. 


کشته شدن دهها تک تیر انداز داعش در موصل 

سرلشکر رائد شاکر فرمانده پلیس فدرال عراق اعلام داشت ؛ نیروهای پلیس فدرال حدود 800 متر در محله زنجیل در بخش غربی شهر موصل پیشروی کرده و همچنین نیروهای پلیس در حال به محاصره درآوردن قسمت شمالی شهر قدیم در مرکز موصل می باشند.
وی افزود؛ نیروهای عراقی طی حمله ایی توانستند 8 تروریست داعش را کشته و 3 دستگاه خودروی بمب گذاری شده و 5 دستگاه موتور سیکلت بمب گذاری شده را نیز هدف قرار داده و منهدم کنند.
از سوی دیگر یک منبع از فرماندهی عملیات قادمون یا نینوا اعلام داشت ؛ نیروهای پلیس فدرال طی عملیات هلی برن در محله زنجیل توانستند دهها نفر از تک تیر اندازهای سازمان تروریستی داعش را که در روی ساختمانها سنگر گرفته بودند هدف قرار داده و از پای درآورند.

آزادسازی سد حریه توسط نیروهای مبارز کورد 

مبارزان نیروهای سوریه دمکراتیک سد آزادی (حریه) در حومه شهر رقا را کاملا از اشغال تروریستهای داعش آزاد کردند.
نیروهای سوریه دمکراتیک توانستند سد آزادی در جنوب غربی شهر رقا را از اشغال تروریستهای داعش آزاد کرده و اکنون نیز به خنثی سازی تله‌های انفجاری و میادین مین کارگذاشتە شدە در اطراف این سد مشغول می‌باشند.
سد آزادی در ٢١ کیلومتری جنوب غربی شهر رقا واقع شده و دارای اهمیت راهبردی فراوانی می باشد.
مبارزان ق.س.د همچنین روز گذشته شهرک منصوره را نیز از اشغال تروریستهای داعش آزاد کردند.
 
دستگیری یک سرکرده داعش در رمادی 

یک منبع امنیتی در استان الانبار اعلام داشت؛ نیروهای امنیتی عراقی به دنبال کسب اطلاعات دقیق از منابع اطلاعاتی و طی عملیاتی توانستند یکی از سرکرده های برجسته سازمان تروریستی داعش را در منطقه حسینیه در مرکز شهرک هیت در غرب رمادی دستگیر کنند.
این منبع افزود؛ نام این سرکرده تروریست " مکی اسماعیل هیتی " می باشد و در یکی از منازل این منطقه دستگیر شده است.
وی گفت : نیروهای عراقی در این عملیات همچنین 50 عدد بمب و چندین قبضه سلاحهای مختلف را کشف و ضبط کردند.

کشته شدن 7 تروریست داعش در حویجه 

یک منبع امنیتی در استان کرکوک اعلام داشت؛ یک عامل انتحاری کمربند انفجاری خود را در یکی از مقرات تروریستهای داعش در مرکز شهر حویجه در جنوب استان کرکوک منفجر کرده و 7 نفر از تروریستهای داعش را کشت.
قابل ذکر است در رزوهای اخیر بین تروریستهای داعش در شهر حویجه درگیریهایی مسلحانه داخلی روی می دهد و این امر همزمان با آماده شده نیروهای امنیتی عراقی برای آغاز عملیات آزادسازی شهر حویجه صورت گرفته است.

کنترل شهرک البعاج توسط نیروهای عراقی 

نیروهای عراقی اعلام کردند شهرک (بعاج) در غرب موصل را آزاد کردەاند.
روز یک‌شنبە چهاردهم خرداد ماه در بیانیەای نیروهای عراقی اعلام کردند کە وارد این شهرک شدە و هیچ نیروی داعش در آن باقی نماندە است.
روز یکشنبە اول اسفندماه، (حیدر عبادی) نخست وزیر و فرماندەی کل نیروهای مسلح عراق فدرال شروع عملیات آزادسازی موصل را اعلام کرد. همچنین در بهار امسال، عملیات مشترک نیروهای پیشمرگە کوردستان و ارتش عراق فدرال جهت آزادسازی شهر موصل شروع شد.

نیروهای پیشمرگە در روزهای اول شروع عملیات آزادسازی، تمامی مناطق کوردستانی واقع در مرز استان نینوا را آزاد و روز سە‌شنبە پنجم اسفندماه نیروهای ارتش عراق فدرال آزادسازی کامل بخش شرقی شهر را موصل را اعلام کردند

در خرداد ماه سال 1393 و در دورە نخست وزیری نوری مالکی، پس از فرار و شکست ارتش عراق فدرال، ناحیە حویجە در استان کرکوک و اکثر مناطق استان‌های نینوا، صلاح‌الدین، دیالە و الانبار تحت اشغال تروریستهای داعش قرار گرفت.

تیم کشور ایتالیا نیز مدال شجاعت را به ژنرال جبار یاور اعطا نمود 

سرنا مورونی سرکنسول کشور ایتالیا به دنبال آغاز مسئولیت خود در پست جدید به عنوان سرکنسول این کشور در اقلیم کوردستان به همراه تیم نظامی این کشور در ائتلاف بین المللی ضد داعش با ژنرال جبار یاور مدیرکل وزارت پیشمرگه دولت اقلیم کوردستان در دفتر ویژه ایشان در شهر هولیر دیدار کردند.
در این دیدار به صورت مفصل در مورد موضوع اصلاحات در وزارت پیشمرگه و اقدامات در راستای پیشبرد این امر بحث و گفتگو صورت گرفته و همچنین در مورد وضعیت امنیتی و سیاسی منطقه و عراق فدرال سخن به میان آمده و هیئت مهمان به نقطه نظرها و پیشبینی های ژنرال جبار یاور در مورد آینده شهر موصل و مناطق آزادشده از اشغال تروریستهای داعش گوش فرا دادند.
از سوی دیگر ژنرال جبار یاور نیز به خاطر خدمات نیروهای ایتالیایی به نیروهای پیشمرگه از نظر برنامه های نظامی و آموزش این نیروها و نیز همکاری با نیروهای مدافع اقلیم از دولت ایتالیا و تیم نظامی این کشور تشکر کرده و اعلام داشت ؛ دولت ایتالیا در زمره کشورهایی است که همیشه به عنوان پیشاهنگ نه فقط با نیروهای پیشمرگه بلکه با نیروهای وزارت داخله نیز در همکاری و هماهنگی بوده و تیمهای ویژه ایتالیایی به این نیروها برای مقابله با هرگونه رویداد پیشبینی نشده در شهرها و نیز در امر دفاع شهری و سیستماتیک کردن این نیروها برنامه های ویژه خود را به اجرا گذاشته اند.
در پایان این دیدار سرپرست تیم نظامی کشور ایتالیا مدال نظامی شجاعت را به ژنرال جبار یاور به خاطر اینکه جسورانه به مصاف مانع تراشیها در امر اجرای پروژه رفرم و ادغام و سازماندهی نیروهای پیشمرگه کوردستان رفته است اعطا نمود .
قابل ذکر است که این مدال شجاعت به سربازانی که برای کشورهایشان افتخار و سربلندی و شجاعت را به ثبت می رسانند اعطا می شود.
دفتر رسانه ایی
ژنرال جبار یاور منده
مدیرکل وزارت پیشمرگه
و عضو و سخنگوی رسمی
فرماندهی کل نیروهای مدافع اقلیم

عمليات وسیع نظامی ارتش ترکیه علیه گریلاهای پ.ک.ک 

وزیر کشور ترکیه اعلام داشت؛ عملیات نظامی وسیعی را با مشارکت 10 هزار نفر از نیروهای ارتش و پلیس علیه گریلاهای پ.ک.ک در شهرک لیجه در استان آمد(دیاربکر) آغاز کرده اند.
سلیمان سویلو در میانه سفر خود به شهر میردین در شمال کوردستان از این عملیات سخن به میان آورده که علیه گریلاهای پ.ک.ک در منطقه لیجه آغاز گردیده است.
وی افزود ؛ نیروهای ژاندارمری و نیروهای ویژه و نیروهای محافظ روستا در مناطق حومه استان چولک (بینگول) تا منطقه لیجه و مناطق کوجاکوی و خانه دست به عملیات نظامی زده اند.

 پیشروی نیروهای عراقی در استان نینوا 

فرماندهی نیروهای عراقی در بیانیه‌ای که در سایت رسمی این نیروها منتشر کرده، از ورود این نیروها به شهر بعاج در استان نینوا خبر داده است.
گفته شده که این پیشروی‌ها از سمت جنوب این شهر صورت گرفته و نیروهای عراقی توانسته‌اند این شهر را به کنترل خود درآورند. در این بیانیه آمده است که چند گردان از نیروهای عراقی به صورت همزمان وارد این شهر شده‌اند. هم‌چنین گفته شده که چند روستای دیگر در این منطقه نیز به کنترل این نیروها درآمده است.
شهر بعاج در استان نینوا و در جنوب موصل قرار دارد. این شهر نیز به مانند دیگر شهرهای استان نینوا، در سال ۲۰۱۴ به اشغال تروریستهای داعش درآمد.

حمله تروریستی در لندن، 6 کشته و 30 زخمی 

شب گذشته سه مهاجم تروریست با حمله به گروهی از شهروندان انگلیسی بر روی پل لاندن بریچ در شهر لندن و هم‌چنین حمله به یک رستوران، باعث کشته شدن ۶ نفر و زخمی شدن ۳۰ نفر دیگر شدند
پلیس لندن گفته است شب گذشته سه مهاجم با استفاده ازیک خودروی ون به عابران پل لاندن بریچ حمله کرده و آن‌ها را زیر گرفته‌اند. این افراد بلافاصله به یک رستوران حمله می‌کنند و با چاقو به شهروندان نشسته در رستوران و هم‌چنین یک پلیس مستقر در محل حمله می‌کنند. این سه فرد تنها ۸ دقیقه پس از شروع عملیات خود توسط پلیس از پای درآورده می‌شوند.

در این عملیات مجموعاً ۳۰ نفر زخمی شده‌اند و ۶ شهروند بریتانیایی نیز در نتیجه این حمله کشته شده‌اند. هنوز گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است اما گمان می‌رود که به مانند حملات گذشته، داعش در پشت این عملیات تروریستی باشد.

انفجار بمب کنار جاده ایی در مسیر کاروان نظامی نیروهای پیشمرگه 

براثر انفجار یک بمب کنار جاده ایی در مسیر کاروان خودروهای نیروی پیشمرگه در منطقه گرمیان تعدادی از نیروهای پیشمرگه زخمی شدند.
سرگرد علی قدوری سخنگوی مدیریت رسانه پلیس منطقه گرمیان در این باره اعلام داشت؛ صبح امروز یکشنبه یک بمب کنار جاده ایی در مسیر کاروان خودروهای نیروی پیشمرگه در مسیر جاده ناحیه قره تپه – روستای تبج منفجر گردید که براثر این انفجار تعدادی از نیروهای پیشمرگه زخمی شدند.

وی افزود ؛ زخمیهای این انفجار سریعا به بیمارستان منتقل شده و وضعیت سلامت آنان پابرجاست.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر