ایران نیوز

چهارشنبه، خرداد ۱۷، ۱۳۹۶

آمریکا دوباره مزدوران سلیمانی را بمباران کرد

به گزارش خبرگزاری فرانسه، پنتاگون دقایقی پیش اعلام کرد به نیروهای حامی رژیم سوریه در منطقه "التنف" در مرز سوریه و عراق حمله کرده است.
این دومین بار طی هفته های گذشته است که ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا به نیروهای حامی رژیم اسد در این منطقه حمله می کند.
در نخستین حمله که روز 18 ماه می صورت گرفت، ارتش آمریکا نیروهای تحت امر سپاه قدس را هدف قرار داده بود.
آمریکال حرکت این نیروها را تهدیدی علیه ائتلاف بین المللی و متحدان آن توصیف کرده که در پایگاه هوایی التنف، در نزدیکی مرز سوریه با عراق و اردن مستقر هستند.
فعالان سوری هفته گذشته اعلام کردند که هواپیماهای وابسته به ائتلاف بین‌‌المللی به رهبری آمریکا اعلامیه‌هایی را در برخی نقاط سوریه پخش کرده‌اند که در آن نسبت به ادامه پیشروی نیروهای وابسته به حکومت ایران و رژیم سوریه به سمت گذرگاه مرزی التنف هشدار داده شده است.
شبکه خبری سی ان ان ترک نیز هفته گذشته از حضور قاسم سلیمانی در کنار نیروهای شیعه "حشد الشعبی" عراقی در مرز عراق و سوریه خبر داده بود. 
به گزارش عصر ایران، این گزارش می افزیاد قاسم سلیمانی و نظامیانی از سپاه قدس جمهوری اسلامی در حال هدایت نیروهای شیعه حشد الشعبی برای به دست گرفتن کنترل مرز سوریه و عراق هستند.
روزنامه آمریکايی: احتمال ترور سلیمانی
پس از اینکه روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» در گزارشی از تعیین مدیر بخش عملیات ویژه ایران در سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) پرده برداشت و از «مایکل دی.آندرا» به عنوان مدیر جدید این بخش نام برد، تحلیل و تفاسیر زیادی از این اقدام جدید دولت ترامپ علیه حکومت ایران ارائه شد.
به گزارش «تابناک»، از جمله روزنامه آمریکایی «واشنگتن اگزمینر» در تحلیلی نوشت: نکته کلیدی اینجاست که مأموریت سازمان سیا در ایران، بسیار متفاوت تر از مأموریت های این سازمان در کشو.رهای دیگر است.
این منبع نوشت: شاید در جاهایی نیاز باشد که سیا از تهدید و خشونت علیه مقامات و سازمان های مشخص وابسته به حکومت ایران استفاده کند؛ اینجا همان جایی است که رویکرد تهاجمی «آندرا» می تواند مفید واقع شود.
در همین زمینه، نیروی قدس سپاه پاسداران به رهبری قاسم سلیمانی می تواند یکی از چنین اهدافی باشد. سپاه قدس همواره یکی از عواملی بوده که مواضع، نیروها و اهداف آمریکا در خاورمیانه را آماج حمله قرار داده است که در دوران اوباما اقدامات این گروه نادیده گرفته شد.
به همین جهت عملیات های مخفیِ جدید سازمان سیا علیه حکومت ایران از جمله بر سپاه قدس متمرکز خواهد شد که بزرگترین تهدید موجود برای آمریکا در لبنان و عراق قلمداد می شود و در همین راستا، «آندرا» مناسب ترین و بهترین شخصی است که برای این مأموریت مهم در نظر گرفته شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر