ایران نیوز

شنبه، خرداد ۲۷، ۱۳۹۶

دو تن از محافظان طیب اردوغان بازداشت شدند

محافظان رئیس جمهوری ترکیە رجب طیب اردوغان کە در حین دیدار وی از کاخ سفید بە گردهمایی مسالمت‌آمیز کردها حملە کردە بودند. تحت پیگرد قانونی قرار گرفتەاند
پلیس ایالات متحده آمریکا در بیانیه‌ای روز چهارشنبە (٢٤ خرداد/١٤ ژوئن) اعلام کرد که در پی درگیری محافظان رئیس‌جمهوری ترکیه با شماری از مخالفان او در واشینگتن، دو نفر دیگر در آمریکا بازداشت شده و قرار است شماری از محافظان اردوغان تحت پیگرد پلیس قرار گیرند
تازه‌ترین گزارش‌ها در مورد حمله خشونت آمیز محافظان اردوغان به تجمع مسالمت آمیز شهروندان در جریان سفر رئیس جمهوری ترکیه به آمریکا پس از آن منتشر می‌شود که اعضای مجلس نمایندگان کنگره ایالات متحده، در یک رای‌گیری، بدون رای مخالف، خواستار پیگرد و طرح اتهامات کیفری علیه محافظان رجب طیب اردوغان شدند.
در پایان اردیبهشت ماه سال جاری و در جریان سفر اردوغان جهت دیدار با دونالد ترامپ، شماری از محافظان او به گروهی از مخالفان که در برابر سفارت ترکیه جمع شده بودند، حمله کرده‌اند. در جریان این درگیری خشونت آمیز ۱۱ نفر زخمی شدند.
وزارت خارجه ایالات متحده ۲۷ اردیبهشت ماه به‌طور جدی در مورد این موضوع ابراز نگرانی کرده بود.
در همین حال پلیس واشینگتن در بیانیه‌ای می‌گوید، از میان بازداشت‌شدگان، سینان نارین، متهم به دو مورد «تعرض» شده است. نام فرد دوم بازداشت شده ایوب ییلدریم است که او نیز با دو مورد اتهام «تعرض مجرمانه» و اتهام‌های دیگر روبه‌رو شده‌است.
ایوب ییلدریم در حال حاضر در بازداشت به‌سر می‌برد. دو نفر دیگر نیز، که در مورد حضور یکی از آن‌ها در جریان تظاهرات اطمینان وجود دارد، پیش‌تر با اتهام‌هایی روبه‌رو شده بودند.
روزنامه نیویورک‌تایمز نیز روز گذشته گزارش داده‌است که مقام‌های پلیس آمریکا، قصد طرح اتهام‌هایی علیه ده تن از محافظان رجب طیب اردوغان را دارند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر