ایران نیوز

پنجشنبه، خرداد ۱۸، ۱۳۹۶

دادگاه تجدیدنظر سنندج حکم ده سال حبس برای یک شهروند کُرد را تأیید کرد

دادگاه تجدیدنظر سنندج حکم ده سال حبس برای یک شهروند کُردرا تأیید و ابلاغ کرد.
براساس گزارش رسیده به آژانس خبررسانی کُردپا، حکم ده سال حبس یک شهروند کُرد به نام "حسین دانشمند" از سوی شعبه چهارم دادگاه تجدیدنظر سنندج قطعی شد.
شعبه یکم دادگاه سنندج فروردین‌ماه سال جاری این حکم را برای این شهروند کُرد صادر کرده بود.
اتهام حسین دانشمند "فعالیت سیاسی و اقدام علیه امنیت ملی" عنوان شده است.
حسین دانشمند، پیله‌ور ۴۱ ساله و حسن دانشمند ،پزشک ۴۳ ساله، به ترتیب در شهریور و آبان ۱۳۹۵ در مریوان و تهران بازداشت و به سنندج منتقل شده بودند.
این دو تن، ابتدا در روز ۲۷ اسفند و در حالی که برای نوروز به خانه پدری‌شان در بانه رفته بودند، با یورش نیروهای وزارت اطلاعات دستگیر و پس از چند هفته بازجویی آزاد شده بودند، اما مجدداً پس از اندکی، نیروهای اطلاعات سپاه آنان را به اتهام ارتباط با احزاب کُرد اپوزیسیون حکومت اسلامی ایران دستگیر کردند.
حسن دانشمند همراه با خانواده‌اش ساکن تهران بود و به شغل طبابت اشتغال داشت. حسین دانشمند نیز به کار پیله‌وری در نواحی مرزی مریوان مشغول بود و برای کار، مرتبا به کردستان عراق سفر می‌کرد. به نظر می‌رسد که همین امر باعث ایراد اتهام ارتباط با احزاب کُرد مخالف نظام به او شده است.
حسین دانشمند در زمان بازجویی در قرارگاه "شهرام‌فر" سپاه سنندج به خونریزی کلیه دچار شده بود، اما ماموران زندان از ارسال وی به بیمارستان خودداری کرده بودند. ایشان درد غیرقابل تحملی را تجربه و هیچ امکان درمانی به جز قرص مسکن در اختیار وی قرار داده نشده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر