ایران نیوز

شنبه، خرداد ۲۷، ۱۳۹۶

ه.پ.گ به تحرکات اخیر ارتش ترکیه واکنش نشان داد

مرکز مطبوعات و اطلاع‌رسانی ه.پ.گ در مورد تحرکات اخیر ارتش ترکیه در مرز باشور کردستان و تلاش برای ورود به مناطق حفاظتی مدیا، اطلاعیه‌ای کتبی صادر کرده است
ارتش ترکیه ساعات ابتدایی امروز پس از بمباران هوایی، تحرکات زمینی‌ای را در مرز باشور کردستان در شهرستان چله استان جولمرگ آغاز کرده که باعث وقوع درگیری‌هایی سنگین میان ارتش و نیروهای گریلا شده است. گزارشهای اولیه از مرگ ۱۴ نظامی ارتش خبر داده بود. در اطلاعیه ه.پ.گ چنین آمده است:
ارتش اشغالگر ترکیه در تاریخ ۱۶ ژوئن (۲۶ خرداد) در ساعا پایانی شب با استفاده از هواپیماهای جنگی، کاتیوشا و خمپاره، نقظه شهید منزور و جیلوی کوچک در منطقه زاپِ مناطق حفاظتی مدیا را مورد حمله قرار داده و سپس سعی داشته تا در این منطقه پیشروی کند. در منطقه اطراف روستای گژنه، گریلاهای ما به این حملات پاسخ داده که در نتیجه آن ۲۱ نظامی کشته شدند.
یک فروند هلی‌کوپتر سکورسکی قصد ورود به منطقه را داشت که توسط نیروهای ما هدف قرار گرفت و پس از وارد آمدن ضربه به آن، مجبور به عقب‌نشینی به مرزهای شمالی شد. دشمن همراه با بمباران‌های بی‌وقفه خود قصد ورود به منطقه را دارد که با مقاومت نیروهای ما مواجه شده و هم اکنون نبرد در آنجا ادامه دارد. جزئیات بیشتر در این زمینه متعاقباً اعلام خواهد شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر