ایران نیوز

دوشنبه، خرداد ۲۲، ۱۳۹۶

آخرین اخبار کوردستان ,داعش وعراق

کوردانه:سرتیترخبرها:شکست حمله تروریستهای داعش توسط نیروهای عراقی,شکست حمله داعش در منطقه حمرین,انهدام یک کارگاه ساخت بمب داعش در رمادی, تداوم درگیریها در رقا, انهدام یک مقر بزرگ تروریستهای داعش در استان الانبار,بمباران مواضع داعش در استان کرکوک,انهدام 4 دستگاه خودروی نظامی تروریستها در موصل,34 حمله هوایی جنگنده های ائتلاف علیه تروریستهای داعش, هه په گه از کشته شدن تعداد دیگری از نیروهای ارتش ترکیه خبر داد, نیروهای حشد شعبی نباید به مناطق آزادشده توسط نیروهای پیشمرگه وارد شوند,هدف قرار گرفتن 8 تروریست و دو مخفیگاه داعش, اخبار غیر رسمی از کشته شدن ابوبکر البغدادی خبر می دهند,اعزام دو ناو جنگی ایران به خلیج عدن
اعزام دو ناو جنگی ایران به خلیج عدن 

ارتش ایران با صدور بیانیه ایی اعلام داشت؛ دو ناوجنگی ایرانی به سمت سلطان نشین عمان اعزام شده اند.
در این بیانیه آمده است که این ناوهای جنگی به منظور انجام ماموریتی ویژه از بندرعباس به سواحل عمان و از آنجا به سمت شمال اقیانوس هند و خلیج عدن اعزام شده اند.

 اخبار غیر رسمی از کشته شدن ابوبکر البغدادی خبر می دهند 

ابوبکر بغدادی رهبر گروه تروریستی "حکومت اسلامی" در سوریه کشته شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تلویزیون دولتی سوریه، ابوبکر بغدادی رهبر گروه تروریستی موسوم به داعش در پی حملات نیروی هوایی روز شنبه 20 خرداد در شهر رقه در نزدیکی مرز سوریه وعراق فدرال کشته شد.
پیش از این گزارش هایی مبنی بر کشته شدن رهبر اصلی تروریست های داعش اعلام شده بود، همچنین آخرین بار در اردیبهشت ماه سال جاری خبر دستگیری و زخمی شدن "ابوبکر بغدادی" گزارش شده بود.


هدف قرار گرفتن 8 تروریست و دو مخفیگاه داعش 

یک منبع امنیتی اعلام داشت ؛ جنگنده های نیروی هوایی ارتش عراق فدرال مواضع تروریستهای داعش در منطقه عانه قدیم در مرکز شهر عانه در غرب استان الانبار را مورد هدف قرار دادند.
وی افزود ؛ در نتیجه این بمباران هوایی بیش از 8 نفر از تروریستها کشته و 2 مخفیگاه و مقادیری تجهیزات نظامی آنان نیز منهدم گردیدند.

 نیروهای حشد شعبی نباید به مناطق آزادشده توسط نیروهای پیشمرگه وارد شوند 

رییس کمیسیون پیشمرگه در پارلمان کوردستان اعلام داشت؛ با حضور طرف آمریکایی ، اقلیم کوردستان و بغداد برسر این موضوع به توافق رسیده اند که هرمنطقه ایی توسط نیروهای پیشمرگه کوردستان آزاد می شود نباید نیروهای حشد الشعبی به آن منطقه وارد شوند.
آری هرسین در این باره اعلام داشت؛ سال گذشته با نظارت دولت آمریکا بین اقلیم کوردستان و دولت عراق فدرال توافقنامه ایی صورت گرفت که براساس آن نیروهای پیشمرگه از مناطقی که از دست تروریستهای داعش آزاد کرده اند عقب نشینی نمی کنند و نیروهای پیشمرگه در هر منطقه ایی مستقر شد نباید نیروهای حشدالشعبی در آن منطقه مستقر شوند.
وی افزود ؛ ما به تعهد خود به این توافقنامه پایبند هستیم و بایستی هردو طرف توافق به این موضوع متعهد باشند و هر طرفی به این توافقنامه تعهد نداشته باشد برثبات و امنیت منطقه تاثیر خواهد داشت و پیشبینی می شود که دولت عراق فدرال نیز با برخی برخوردها و اعمال نیروهای حشد الشعبی موافق نیست.

 هه په گه از کشته شدن تعداد دیگری از نیروهای ارتش ترکیه خبر داد 

در حمله گریلاهای نیروی مدافع خلق به مواضع ارتش ترکیه در استان وان دستکم ۹ ارتشی کشته و سه تن دیگر زخمی شدەاند. همچنین حمله به اداره امنیت منطقەی وستان منجر به مرگ پنج پلیس ترکیه شده است. حملە نیروهای گریلا بە کاروان خودروهای نظامی ترکیە در سرت یازدە کشتە در پی داشت. در منطقە چلە هم دست‌کم یک نظامی ترکیە کشتە شدە است.
مرکز اطلاع‌رسانی نیروی مدافع خلق در گزارش امروز خود اطلاعات بیشتری از حملات گریلایی به مراکز نظامی ترکیه طی روزهای هفتم و نهم ژوئن در مناطق الباک و وستان منتشر کرده است
طبق این گزارش، گریلاها بامداد هفتم ژوئن در ناحیهەی "قرە بلیا" در نزدیک شهرستان الباک از توابع وان به نیروهای عملیاتی ارتش حمله کردند و شش نظامی را از پای درآوردند. در این حمله، سه نیروی دولتی دیگر زخمی شده و دو گریلا جان خود را از دست دادەاند. حمله به اداره امنیت در منطقەی وستان از توابع وان نیز ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه دو روز پیش انجام شده است. ه.پ.گ می‌گوید در این حمله هفت پلیس ترکیه کشته و چهار پلیس دیگر زخمی شدند. طبق این گزارش نیروهای امنیتی ترکیه پس از وقوع حمله سه شهروند غیرنظامی را دستگیر و شکنجە کردەاند که هیچ ارتباطی با ه.پ.گ ندارند.
گزارش ه.پ.گ همچنین حاکی از عملیات علیه پایگاه نظامی "بیبان" واقع در منطقەی "شرف‌خان" از توابع الباک طی روز شنبه دهم ژوئن است که منجر به مرگ سه ارتشی شده است.
در روز شنبه همچنین دو حمله دیگر علیه مواضع ارتش در سرت و جولمرگ انجام گرفته است. طبق این گزارش، یک کاروان نظامیان ترکیه که از پایگاه "خرخول" منطقەی برواری در حال حرکت به منطقەی "دهه" در سرت بود، مورد حمله گریلاها قرار گرفت و یازده ارتشی کشته شدند.
حمله در جولمرگ هم مربوط به گلولەباران مقر نیروهای ارتش در تپەهای مرزی "چله" بوده که طی آن دستکم یک ارتشی کشته شده است. همچنین طی روزهای نهم و دهم ژوئن درگیری‌هایی در چولک و درسیم روی داده که تلفات جانی به ارتش وارد کرده است.

34 حمله هوایی جنگنده های ائتلاف علیه تروریستهای داعش 

نیروهای ائتلاف 34 حمله هوایی تازه را علیه مواضع تروریست های داعش در عراق  فدرال و سوریه به انجام رساندند.
در بیانیه نیروهای ائتلاف آمده است ؛ جنگنده های ائتلاف27  حمله هوایی را علیه مواضع تروریست ها در مناطق البوکمال، رقه و دیرالزور به انجام رسانده اند.
همچنین در بیانیه ائتلاف آمده است که جنگنده های این ائتلاف 7 حمله هوایی را نیز در عراق علیه مواضع داعشی ها صورت داده اند که اکثر این حملات در مناطق موصل ، بیجی ،کسک و تلعفر بوده اند. در این حملات علاوه برهدف قرار گرفتن چندین پایگاه تروریست ها دهها نفر از آنان نیز کشته و زخمی شده اند.
  
انهدام 4 دستگاه خودروی نظامی تروریستها در موصل 

یک منبع امنیتی اعلام داشت؛ نیروهای امنیتی عراقی با استفاده از سلاحهای نیمه سنگین توانستند 4 دستگاه خودروی نظامی تروریستهای داعش را که حامل سلاحهای مختلف بودند در منطقه شهر قدیم در محله شفا در بخش غربی شهر موصل را مورد هدف قرار داده و منهدم کنند.
وی افزود؛ نیروهای عراقی همچنین توانستند 18 خانواده را در محله شفا از محاصره تروریستهای داعش آزادکنند.

بمباران مواضع داعش در استان کرکوک 

جنگنده های نیروی هوایی ائتلاف مواضع تروریستهای داعش در شهر حویجه را به شدت بمباران کردند.
شب گذشته جنگنده های ائتلاف مواضع تروریستهای داعش در محله های عسکر و قادسیه و روستاهای عزیزی ، خزیفی در شهرستان حویجه در جنوب غربی استان کرکوک را بمباران کرده و خسارات مادی و جانی فراوانی را به تروریستها وارد کردند .

به گفته منابع خبری در این حملات هوایی 9 تروریست داعش کشته و تعداد دیگری از آنان نیز زخمی شدند. 

 انهدام یک مقر بزرگ تروریستهای داعش در استان الانبار 

سرتیپ ستاد محمود فلاحی فرماندهی عملیات الانبار اعلام داشت؛ جنگنده های نیروی هوایی ائتلاف یک مقر بزرگ تروریستهای داعش در نزدیکی دریاچه رزازه در جنوب استان الانبار را بمباران کرده اند.
وی افزود؛ در نتیجه این حمله هوایی مقر تروریستها به طور کامل منهدم شده و 7 نفر از اعضای داعش نیز کشته شده اند.
وی همچنین افزود ؛ نیروهای عراقی 6 دستگاه موتور سیکلت بمب گذاری شده و 21 عدد بمب کنار جاده ایی را در اطراف دریاچه رزازه کشف و ضبط کرده اند.

 تداوم درگیریها در رقا 

گزار‌ش‌ها از رقا حاکی‌ست که هم‌اکنون نبرد در محله سوم این شهر به شدت در جریان است. مبارزان از صبح امروز به این محله وارد شده‌اند.
مرحله پنجم و نهایی عملیات خشم فرات تحت عنوان "نبرد بزرگ" از ۶ روز پیش آغاز شده است و مبارزان نیروهای سوریه دمکراتیک موفق شده‌اند در این مدت ۲ محله المشلب و صباحیه را به‌طور کامل آزاد نمایند. مبارزان از صبح امروز موفق شدند که جبهه جدیدی را در محله رومانی این شهر آغاز کنند.
گزارش‌ها حاکیست که هم‌اکنون نبرد در این محله شدت یافته است. منابع میدانی از کشته و زخمی شدن ده‌ها تن از تروریستهای داعش در این محله خبر داده‌اند.

انهدام یک کارگاه ساخت بمب داعش در رمادی 

یک منبع امنیتی اعلام داشت؛ جنگنده های نیروی هوایی عراق فدرال به دنبال کسب اطلاعات دقیق از منابع اطلاعاتی یک کارگاه ساخت خودروهای بمب گذاری شده تروریستهای داعش در مرکز شهر راوه در غرب رمادی را بمباران کردند.

وی افزود؛ در نتیجه این حمله هوایی کارگاه مذکور و چند خودروی نظامی تروریستها و مقادیری تجهیزات آنان منهدم شده و 4 نفر از تروریستهای داعش نیز کشته شدند.

شکست حمله داعش در منطقه حمرین 

یک منبع امنیتی اعلام داشت ؛ تعداد زیادی از تروریستهای داعش که از منطقه حویجه به حوضه حمرین نفوذ کرده بودند قصد حمله به نیروهای عراقی را داشتند .

وی افزود ؛ نیروهای عراقی با مطلع شدن از این قصد تروریستها به مقابله با آنان پرداخته و طی درگیریهای پیش آمده همه تروریستهای داعش از پای درآمده و تجهیزات نظامی آنان نیز منهدم گردید.

شکست حمله تروریستهای داعش توسط نیروهای عراقی 

نیروهای عراقی از شکست حمله تروریستهای داعش در مرز بین عراق فدرال و سوریه خبر دادند.

به گزارش منابع امنیتی عراقی نیروهای عراقی در توانستند در محور شمال به یک حمله تروریستهای داعش پاسخ داده و 5 نفر از تروریستها را کشته و یک دستگاه لودر آنان را نیز منهدم کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر