ایران نیوز

پنجشنبه، تیر ۰۸، ۱۳۹۶

عملیات جدید گریلا در شرنخ و جولمرگ

مرکز مطبوعات و اطلاع‌رسانی ه.پ.گ در اطلاعیه‌ای که امروز منتشر کرده، به جزئیات عملیات‌های گریلا برضد نظامیان ارتش ترک در منطقه پرداخته است
در اطلاعیه ه.پ.گ گفت شده که در جولمرگ ۶ نظامی، در شرنخ ۳ نظامی و در در بدلیس نیز ۱ نظامی ارتش کشته شده‌اند. متن اطلاعیه ه.پ.گ بدین شرح است:
درچارچوب کارزار انقلابی شهید بدران و شهید نالین، نیروهای ما بار دیگر به نظامیان ارتش در جولمرگ و شمزینان حمله کرده‌اند. در تاریه ۲۷ ژوئن (۶ تیرماه) جنگنده‌های ارتش اشغالگر ترکیه کوهستان آزیزان و خزالک را بمباران کرده‌اند. پس از این بمباران‌ها، هلی‌کوپترهای ارتش در ساعت ۴ به وقت محلی به پیاده‌نمودن یگان‌های ویژه اقدام کرده‌اند. گریلاهای ما این نیروها را از فاصله‌ای نزدیک هدف قرار داده و در جریان این درگیری‌ها، مرگ دستکم ۱ نظامی و زخمی شدن هفت نفر دیگر محرز شد. در چارچوب عملیات مذکور، نیروهای ما در ساعت ۷:۳۰ بار دیگر نظامیان ارتش هدف قرار گرفتند که در نتیجه آن نیز ۲ نظامی دیگر کشته شدند.
در همان تاریخ نیروهای ما در اطراف روستای تاله (در همان حوالی)، در ساعت ۱۴:۳۰ عملیات تله انفجاری‌ای را انجام دادند و در نتیجه آن، مرگ دستکم ۱ نظامی محرز شد. عملیات ارتش در منطقه بودن کسب نتیجه‌ای مشخص در عصر همان روز پایان یافت.
در تاریخ ۲۸ ژوئن (۷ تیرماه) ساعت ۱۲:۳۰ نیروهای یژاستار برضد نظامیان مستقر در تپه لیلَک شمزینان (استان جولمرگ) عملیات تک‌تیراندازی (سوءقصد)ی را انجام دادند که یک نظامی به هلاکت رسید. نیروهای ما هم‌چنین برضد نظامیان مستقر در تپه شهید خیری در اراضی شهرستان چله (استان جولمرگ)‌ عملیاتی را برگزار که یک نظامی دیگر نیز در آنجا به هلاکت رسید.
در عصر روز ۲۷ ژوئن (۶ تیرماه) نیروهای گریلا عملیات دیگری را علیه یک تیم روستایی ارتش در شرنخ به انجام رساندند و از نزدیک خودروهای آنان را هدف گرفته و منهدم کردند. سه نظامی ترکیه نیز در آنجا کشته شدند. اطلاعیه نیروی مدافع خلق افزود، گریلاها در ظهر روز ۲۸ ژوئن به پاسگاه رجلَک در منطقه بدلیس حمله کردند و یک نظامی ترکیه را از پا در آوردند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر