ایران نیوز

یکشنبه، خرداد ۲۱، ۱۳۹۶

عملیات گریلایی علیە نظامیان ارتش و پلیس ترکیە در شمال کردستان؛ ۲۸ کشتە و دهها زخمی

در حمله گریلاهای نیروی مدافع خلق به مواضع ارتش ترکیه در استان وان دستکم ۹ ارتشی کشته و سه تن دیگر زخمی شدەاند. همچنین حمله به اداره امنیت منطقەی وستان منجر به مرگ پنج پلیس ترکیه شده است. حملە نیروهای گریلا بە کاروان خودروهای نظامی ترکیە در سرت یازدە کشتە در پی داشت. در منطقە چلە هم دست‌کم یک نظامی ترکیە کشتە شدە است.
مرکز اطلاع‌رسانی نیروی مدافع خلق در گزارش امروز خود اطلاعات بیشتری از حملات گریلایی به مراکز نظامی ترکیه طی روزهای هفتم و نهم ژوئن در مناطق الباک و وستان منتشر کرده است.
طبق این گزارش، گریلاها بامداد هفتم ژوئن در ناحیهەی "قرە بلیا" در نزدیک شهرستان الباک از توابع وان به نیروهای عملیاتی ارتش حمله کردند و شش نظامی را از پای درآوردند. در این حمله، سه نیروی دولتی دیگر زخمی شده و دو گریلا جان خود را از دست دادەاند.
حمله به اداره امنیت در منطقەی وستان از توابع وان نیز ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه دو روز پیش انجام شده است. ه.پ.گ می‌گوید در این حمله هفت پلیس ترکیه کشته و چهار پلیس دیگر زخمی شدند.
طبق این گزارش نیروهای امنیتی ترکیه پس از وقوع حمله سه شهروند غیرنظامی را دستگیر و شکنجە کردەاند که هیچ ارتباطی با ه.پ.گ ندارند.
گزارش ه.پ.گ همچنین حاکی از عملیات علیه پایگاه نظامی "بیبان" واقع در منطقەی "شرف‌خان" از توابع الباک طی روز شنبه دهم ژوئن است که منجر به مرگ سه ارتشی شده است.
در روز شنبه همچنین دو حمله دیگر علیه مواضع ارتش در سرت و جولمرگ انجام گرفته است.
طبق این گزارش، یک کاروان نظامیان ترکیه که از پایگاه "خرخول" منطقەی برواری در حال حرکت به منطقەی "دهه" در سرت بود، مورد حمله گریلاها قرار گرفت و یازده ارتشی کشته شدند.
حمله در جولمرگ هم مربوط به گلولەباران مقر نیروهای ارتش در تپەهای مرزی "چله" بوده که طی آن دستکم یک ارتشی کشته شده است.
همچنین طی روزهای نهم و دهم ژوئن درگیری‌هایی در چولک و درسیم روی داده که تلفات جانی به ارتش وارد کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر