ایران نیوز

پنجشنبه، تیر ۰۱، ۱۳۹۶

آخرین اخبار کوردستان ,داعش وعراق

کوردانه:سرتیترخبرها:پنتاگون خواهان اعزام نیروی بیشتر برای مقابله با تروریسم شد,داعش مسجد اعلام خلافت البغدادی را منفجر کرد,حملات خمپاره ایی تروریستهای داعش به مواضع نیروهای پیشمرگه در داقوق,تداوم پیشرویهای نیروهای مبارز کورد در رقا,حمله جدید جنگنده های ائتلاف علیه تروریستهای داعش, انهدام سە دستگاه خودرو زرهی ارتش ترکیە در چَلە- جولمرگ
 انهدام سە دستگاه خودرو زرهی ارتش ترکیە در چَلە- جولمرگ 

گریلاهای نیروهای مدافع خلق روز حوالی غروب دوشنبە (٢٩ خرداد/١٩ ژوئن) کاروان خودروهای زرهی ارتش ترکیە را در مسیر چَلە- جولمرگ هدف قرار دادە بودند. پس از دو روز نتایج حملە گریلایی محرز شدە است.
بر اساس گزارشهای دریافتی در این عملیات سە دستگاه خودرو زرهی ارتش ترکیە از نوع کرپی منهدم شدە و بیش از ٢٠ نظامی ارتش ترک نیز از پای درآمدند.
از سوی دیگر تلاشهای رژیم ترکیە برای نفوذ بە عرصە زاپ با شکست مواجە شدە است. نظامیانی کە درصدد نفوذ بە قلمرو گریلا بودند پس از شکست سنگین و در زمان عقب نشینی در کمین گریلاها دچار شدند.
پس از این عملیات تعدادی از خودروها بە مرکز چلە عقب نشینی کرده اما دیگر خودروها در مسیر جادە قصرکە بار دیگر هدف نیروهای گریلا قرار گرفتند. در این عملیات هم یک دستگاه خودرو زرهی دیگر منهدم شد. کشته شدن ٢٠ نظامی ترکیە در این عملیات محرز شدە است.

حمله جدید جنگنده های ائتلاف علیه تروریستهای داعش 

نیروهای ائتلاف 14 حمله هوایی تازه را علیه مواضع تروریست های داعش در عراق فدرال و سوریه به انجام رساندند.
در بیانیه نیروهای ائتلاف آمده است ؛ جنگنده های ائتلاف 12 حمله هوایی را علیه مواضع تروریست ها در مناطق مختلف رقا به انجام رسانده اند.
همچنین در بیانیه ائتلاف آمده است که جنگنده های این ائتلاف2 حمله هوایی را نیز در عراق فدرال علیه مواضع داعشی ها صورت داده اند که این حملات در موصل بوده اند.


در این حملات علاوه برهدف قرار گرفتن چند پایگاه تروریست ها دهها نفر از آنان نیز کشته و زخمی شده اند.

 بمباران مجدد خاک اقلیم کوردستان توسط جنگنده های ترکیه 

شب گذشته جنگنده های نیروی هوایی ترکیه بار دیگر کوهستانهای قندیل در خاک اقلیم کوردستان را بمباران کرده و خسارات مالی فراوانی را به ساکنین روستایی این مناطق وارد کردند.
براساس خبرهای رسیده در این باره ساعت 22:15 دقیقه شب گذشته جنگنده های نیروی هوایی ترکیه روستای دشتیوان در دامنه های کوهستان قندیل را بمباران کردند.
به گفته منابع محلی در این بمباران خسارات مالی فراوانی به این روستا وارد شده چندین منزل مسکونی و یک مدرسه آن نیز تخریب شده و خودروهای ساکنین این روستا نیز آسیب دیده اند.

تداوم پیشرویهای نیروهای مبارز کورد در رقا 

آخرین خبرها از رقا حاکیست که شب گذشته درگیری‌های بدون وقفه در محلات البرید و حتین سنگین بوده است. مبارزان توانستند یک دستگاه خودروی انتحاری تروریستها را قبل از رسیدن به مواضع‌شان منهدم کنند.
مبارزان نیروهای سوریه دمکراتیک در ادامه پیشروی‌های خود در رقا دیروز نبرد سنگینی را در محلات البرید و حتین آغاز نمودند. گزارش شده که این درگیری‌ها بی‌سابقه بوده و سرتاسر شب گذشته ادامه داشته است. در محله البرید یک دستگاه خودروی بمبگذاری شده از راه دور منفجر شد. در محله حتین در شرق رقا نیز گزارش‌هایی از نبردهای سنگین میان مبارزان و تروریستهای داعش مخابره می‌شود.
هنوز از تلفات این نبرد خبری در دست نیست اما انتظار می‌رود ق.س.د در ساعات آینده اطلاعاتی را خطاب به افکار عمومی منتشر کند.

حملات خمپاره ایی تروریستهای داعش به مواضع نیروهای پیشمرگه در داقوق 

تروریست های داعش در ساعات پایانی شب گذشته با استفاده از خمپاره انداز به مواضع نیروهای پیشمرگه در روستای البومحمدی در جنوب شهرک داقوق حمله کردند.
به گفته منابع خبری حدود ساعت 24 شب گذشته تروریستهای داعش با استفاده از خمپاره انداز مواضع گردان کوردهای کاکه ایی از تیپ 9 نیروهای پیشمرگه مستقر در روستای البومحمدی در جنوب شهرک داقوق را گلوله باران کردند.
براساس خبرها در این حملات سه نفر از نیروهای پیشمرگه زخمی شده و نیروهای پیشمرگه نیز متقابلا مواضع تروریستهای داعش در این منطقه را زیر آتش سنگین خود گرفتند.

داعش مسجد اعلام خلافت البغدادی را منفجر کرد 

منابع عراقی از تخریب مسجد "نوری" در محله قدیم موصل توسط داعش خبر می‌دهند. این مسجد محلی بود که ابوبکر بغدادی رهبر داعش در سال ۲۰۱۴ در آن اعلام خلافت نمود.
خبر انهدام این مسجد تاریخی در موصل درحالی منتشر می‌شود که داعش در بیانیه‌ای اعلام کرده است که انفجار و تخریب مسجد النوری کار آن‌ها نبوده و این مسجد در اثر بمباران جنگنده‌های امریکایی تخریب شده است.

یکی از فرماندهان ارشد عراقی گفته است نیروهای آن‌ها زمانی که به ۵۰ متری مسجد نوری رسیده‌اند، تروریستهای داعش اقدام به منفجر نمودن این مسجد تاریخی نموده‌اند. شایان ذکر است که داعش در روزهای گذشته ضربات مهلکی را از نیروهای عراقی متحمل شده و در غرب شهر موصل به‌صورت پراکنده مقاومت می‌کند. داعش برای حفظ آخرین مواضع خود به هر عملی دست می‌زند که همین امر نیز انگشت‌ اتهام‌ها را به‌سوی داعش روانه می‌کند.

پنتاگون خواهان اعزام نیروی بیشتر برای مقابله با تروریسم شد 

مجلس سنای آمریکا پیشنهاد پنتاگون برای استفاده از نیروی زمینی ارتش آمریکا در عراق فدرال ، سوریه ، افغانستان ، یمن ، سومالی و لیبی علیه تروریستهای داعش را مورد بررسی قرار می دهد.
کمیسیونهای امنیت و دفاع و ارتباطات خارجه در مجلس سنای آمریکا با صدور بیانیه ایی اعلام داشتند؛ حملات هوایی به تنهایی برای از بین بردن تروریستهای داعش کفایت نمی کند لذا از کنگره آمریکا تقاضا کرده اند که به وزارت دفاع این کشور اجازه دهد تا نیروی زمینی ارتش را به کشورهای فوق الذکر اعزام کند تا بتوانند تروریستهای داعش در این کشورها را از میان ببرند.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر