ایران نیوز

چهارشنبه، خرداد ۱۷، ۱۳۹۶

آخرین اخبار کوردستان ,داعش وعراق

کوردانه:سرتیترخبرها:نبش 12 گور دسته جمعی در مناطق آزاد شده از اشغال داعش,ترامپ : ترویسم به پایان نزدیک می شود,کشته شدن 17 تروریست داعش در حویجه, تداوم جنگ و درگیری در شمال کوردستان,مبارزان کورد وارد یکی از محلات شرقی شهر رقا شدند,شنگال ...نیروهای عراقی یک مجتمع مسکونی را آزاد کردند,بیانیۀ ارتش دموکراتیک سوریه دربارۀ آغاز "نبرد بزرگ" عملیات رقه,حمله هوایی ائتلاف بین‌المللی به شبه‌نظامیان طرفدار بشار اسد,هشدار آمریکا به اتباع خود درباره حمله تروریستی در مصر 
هشدار آمریکا به اتباع خود درباره حمله تروریستی در مصر 

سفارت آمریکا در مصر به اتباع خود درباره وقوع حمله تروریستی احتمالی در این کشور هشدار داد.
سفارت آمریکا در پیام امنیتی خود به اتباع این کشور درباره حملات تروریستی بیشتر به مسیحیان در اماکن دینی در مصر هشدار داد. این سفارت با ارسال ایمیلی تاکید کرد: "تا اطلاع ثانوی، دیدار کارمندان هیئت دیپلماتیک آمریکا در مصر از اماکن دینی در خارج از شهر قاهره ممنوع است".
سفارت آمریکا افزود: اتباع آمریکایی مقیم مصر یا کسانی که می خواهند به این کشور سفر کنند، باید تدابیر محتاطانه ای را برای تقویت امنیت شخصی خود بگیرند زیرا احتمال وقوع حملات بیشتر وجود دارد. مصر چندی پیش شاهد حملات به اماکن دینی مسیحیان این کشور بود که شماری کشته و زخمی برجای گذاشت.

در یکی از این حملات، فردی انتحاری خود را در یک کلیسا منفجر کرد و در حمله دیگری نیز افراد ناشناس به اتوبوس حامل مسیحیان در مسیر عزیمت به یک کلیسا تیراندازی کردند.

حمله هوایی ائتلاف بین‌المللی به شبه‌نظامیان طرفدار بشار اسد 

ائتلاف بین‌المللی ضد داعش در بیانیه‌ای اعلام کرده است که به یک کاروان شبه‌نظامیان طرفدار رژیم اسد در جنوب این کشور حمله کرده است.
در بیانیه ائتلاف که دیروز منتشر شده، گفته شده که این حمله درپی نادیده گرفتن هشدار نیروهای ائتلاف و ورود به منطقه‌ای صورت گرفته که شامل مقررات آتش‌بس بوده است. این بیانیه مدعی شده است که ۶۰ نیروی نظامی طرفدار اسد به‌همراه تانک، خودروهای زرهی، توپخانه و سلاح‌های ضدهوایی، به منطقه‌ای وارد شده بودند که قبلاً قرار شده بود در آن عملیات صورت نگیرد. ائتلاف می‌گوید که این نیروها به هشدارهایشان گوش فرا نداده‌اند؛ به همین دلیل مورد حمله قرار گرفته‌اند.
در این حمله ائتلاف به نیروهای سوری، دو توپخانه و یک دستگاه ضدهوایی منهدم شده و هم‌چنین یک دستگاه تانک نیز ضرر دیده است. شایان ذکر است که محل مورد نظر، در نزدیکی یکی از پایگاه‌های آمریکایی در مرز سوریه و اردن می‌باشد.
ائتلاف در ماه گذشته نیز حمله مشابهی را به شبه‌نظامیان طرفدار اسد در همان حوالی تدارک دیده بود.

بیانیۀ ارتش دموکراتیک سوریه دربارۀ آغاز "نبرد بزرگ" عملیات رقه

ارتش دموکراتیک سوریه دربارۀ آغاز عملیات آزاد سازی شهر رقه از اشغال دولت اسلامی عراق و شام (داعش) بیانیه ای منتشر کرد.
هنگام قرائت این بیانیه از سوی طلعال سیلو سخنگوی ارتش دموکراتیک سوریه، فرماندهان این گروه، نمایندگان شورای مدنی رقه، لیلا مصطفی رئیس مشترک این شورا و نمایندگان قبایل محلی حضور داشتند.
در این بیانیه آمده است:
«امروز ما به نام اتاق عملیات خشم فرات اعلام می کنیم "نبرد بزرگ" را برای آزاد سازی رقه از تروریسم آغاز کردیم. نبرد بزرگ با مشارکت یگان های مدافع خلق (
YPG)، یگان های مدافع زنان (YPJ)، جیش الثوار، جبهه الاکراد، تیپ های دموکراتیک شمال، نیروهای قبایل، تیپ های کماندویی هوموس، ثغور الرقه، لیوا التحریر، تیپ ترکمان های سلجوقی، گردان شهدای ترکمان حمام، نیروهای صنادید، شورای نظامی سیریایی، شورای نظامی منبج، شروای نظامی دیرالزور، نیروهای دفاع محلی و نیروهای آسایش آغاز شده است. این نبرد با کمک شورای مدنی رقه، مجلس دموکراتیک سوریه، سران مذهبی قبایل منطقه و مردم پیش خواهد رفت.
اعلام می کنیم نیروهایمان با روحیه و آمادگی بالا نبرد را آغاز کرده اند. اعلام می کنیم برنامۀ جنگی ما که با شرکای میدانی ما و نیروهای ائتلاف بین المللی مورد بحث قرار گرفته است، برای اجرا آماده است.
چنانکه در حمله به کوهستان قره چوخ دیدیم، طرف های بسیاری تلاش می کردند این عملیات تاریخی آغاز نشود، اما همۀ این تلاش ها بی نتیجه ماند. بر خلاف این تلاش های مخالف، ما با اراده ای قوی تر و شناختی بهتر از خشم خود نسبت به تروریسم به نبرد با تروریسم ادامه می دهیم.»

شنگال ...نیروهای عراقی یک مجتمع مسکونی را آزاد کردند 

نیروهای عراقی ضمن پیشروی در غرب استان نینوا موفق شدند که یک منطقه را در جنوب فرودگاه شنگال آزاد کنند.
نیروهای عراقی  دیروز سه شنبه موفق شدند که مجتمع مسکونی الخبازه در جنوب فرودگاه شنگال را آزاد کنند.  بنابر گزارشها نیروهای عراقی در حال آزادسازی مناطق اشغال شده در غرب استان نینوا هستند.
در همین حال شهر البعاج روز یکشنبه به طور کامل آزاد شده است.
بنابر این گزارش نیروهای عراقی از سه محور وارد شهر البعاج شده و پرچم این کشور را بر روی ساختمانها برافراشتند.
یک فرمانده نظامی عراقی نیز روز جمعه اعلام کرد که شمار تروریستهای باقی‌مانده داعش در محله‌های موصل کمتر از ۵۰۰ نفر است.

مبارزان کورد وارد یکی از محلات شرقی شهر رقا شدند 

مبارزان نیروهای سوریە دمکراتیک از محور شرقی وارد مرکز شهر رقا شدند، اعلام شد کە پیشروی مبارزان در محلە المشعلة ادامە دارد.
پس از نشست خبری دیروز فرماندهی کل نیروهای سوریە دمکراتیک مبنی بر آغاز کارزار آزادسازی مرکز شهر رقا، اعلام شد کە مبارزان از ساعت ۱۶ دیروز وارد یکی از محلەهای شرقی این شهر شدەاند. نام این محلە المشعلە است و درگیری مبارزان با تروریستهای داعش همچنان ادامە دارد.
هنوز گزارشی از نتایج درگیری در این منطقە بە دست نیامدە است.

 تداوم جنگ و درگیری در شمال کوردستان 

مرکز اطلاع رسانی نیروهای مدافع خلق با صدور اطلاعیەای از عملیات نیروهای خود علیە یگانی از نیروهای ویژە ارتش ترکیە در منطقە شمذینان خبر دادە است .در اطلاعیە ه.پ.گ آمدە است:
نیروهای گریلا روز ۴ ژوئن یکی از یگانهای ویژە ارتش ترکیە در منطقە خاپوشکە در شمذینان حومە جولمرگ را شناسایی کردە و روز بعد (۵ ژوئن) ساعت ۵:۴۰ هدف قرار دادند. دو سنگر نیروهای ویژە ارتش ترکیە منهدم گردید و سە نظامی کشتە شدند.
 ساعت ۱۵:۳۰ روز ۴ ژوئن نیروهای گریلا علیە نظامیان ترکیە در درە سیفو منطقە شرنخ عملیاتی را بە انجام رساندند. در این عملیات نیز 12 نفر از نیروهای ارتش ترکیه کشته شدند. ارتش ترکیە پس از این عملیات عرصە مذکور را آماج حملات راکتی و خمپارە قرار داد." 

کشته شدن 17 تروریست داعش در حویجه 

یکی از فرماندهان ارشد داعش در شهرک حویجه واقع در جنوب غربی استان کرکوک در نتیجه حمله هوایی جنگنده های نیروی ائتلاف کشته شدند.
یک منبع امنیتی در استان کرکوک در این باره اعلام داشت؛ جنگنده های نیروی هوایی ائتلاف ضد داعش دادگاه شرعی تروریستهای داعش در شهر حویجه را بمباران کرده و 17 نفر از تروریستها را کشتند.
وی افزود ؛ جسد ابو برای مهاجر یکی از سرکرده های ارشد داعش در حویجه در میان کشته شده ها می باشد.

ترامپ : ترویسم به پایان نزدیک می شود 

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، از قطع رابطه عربستان سعودی و چند کشور دیگر با قطر استقبال کرده و گفته است ممکن است این برخورد "آغازی برای پایان تروریسم" باشد.
با این حال کاخ سفید بعد از ظهر سه شنبه به وقت واشنگتن گفته است که برای حل اختلاف طرف ها در این بحران تلاش می کند.
ترامپ پیشتر در توییتر خود نوشته بود: "این خیلی خوب است که می‌بینیم سفر به عربستان سعودی و ملاقات با پادشاهش و ۵۰ کشور دیگر به این زودی در حال ثمر دادن است."
"آنها گفتند به سختی با تامین مالی افراط‌گرایی برخورد می‌کنند و همه اشاره‌ها به قطر بود. شاید این آغازی برای پایان وحشت تروریسم باشد."

عربستان، مصر، امارات متحده عربی، بحرین و چند کشور دیگر همه روابط دیپلماتیک خود با قطر را قطع کرده‌اند. علاوه بر اینها همسایگان عرب قطر، مرزهای زمینی، دریایی و هوایی خود را به روی این کشور بسته‌اند.

نبش 12 گور دسته جمعی در مناطق آزاد شده از اشغال داعش 

سخنگوی وزارت امور شهیدان دولت اقلیم کوردستان اعلام داشت؛ تاکنون 40 گور دسته جمعی در مناطق آزادشده از اشغال تروریستهای داعش پیدا شده اند که از این تعداد 12 گور نبش گردیده و اجساد 67 نفر طی مراسمی به خاک سپرده شده و بقه اجساد به خانواده های آنان تحویل داده شده اند.

وی افزود؛ حدود 30 گور دسته جمعی دیگر نیز در آینده نزدیک نبش خواهند شد .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر