ایران نیوز

سه‌شنبه، خرداد ۲۳، ۱۳۹۶

آخرین اخبار کوردستان ,داعش وعراق

کوردانه:سرتیترخبرها:کشته شدن 41 تروریست داعش,ضربه سنگین نیروهای گریلا به ارتش ترکیه,ترامپ: دوهفته دیگر در مورد داعش صحبت می کنم,ایران اولین هدف آمریکا برای درگیری نظامی است,آزادسازی تعدادی روستای دیگر در موصل,تداوم درگیری‌های شدید در محلات رقا,کشته شدن 4 عضو داعش در استان هرمزگان,
کشته شدن 4 عضو داعش در استان هرمزگان 

فرمانده انتظامی استان هرمزگان از کشته شدن 4 نفر از افراد مسلح در شهرستان رودان خبر داد.

‌به گزارش ایسنا،‌ سردار عزیزالله ملکی صبح امروز در جمع خبرنگاران بیان کرد: در پی انجام اقدامات اطلاعاتی و رصد اخبار موجود مبنی بر تحرک گروه تروریستهای مسلح در بخش‌های شرقی استان هرمزگان، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس امنیت عمومی استان قرار گرفت.

وی افزود: در همین راستا با اجرای طرح‌های عملیاتی، اطلاعاتی و شناسایی فنی و پیچیده و مراقبت دقیق تردد و تحرکات این افراد،عصر روز گذشته نیروهای پلیس در کوههای اطراف شهرستان رودان با تیم 4 نفره از این اشرار مواجه و پس از درگیری مسلحانه همه آنان را به قتل رساندند.

تداوم درگیری‌های شدید در محلات رقا

درگیری‌های شدید در دو محله حطین و صناعه مابین مبارزان ق.س.د و تروریستهای داعش ادامه دارد.
عصر روز گذشته درگیری‌های شدید در دو محله صناعه و حطین رقا ادامه یافت و ده‌ها تروریست داعش توسط مبارزان ق.س.د از پای درآمدند. به‌دلیل شدت درگیری‌ها، هنوز آمار دقیقی از کشته شده‌های تروریستها در دست نمی‌باشد.

نیروهای سوریه دمکراتیک تاکنون سه محله "المشلب، رومانیه و صباحیه" را از اشغال تروریستهای داعش آزاد کرده‌اند. درگیری ها در دو محله حطین و صناعه همچنان ادامه دارد.

آزادسازی تعدادی روستای دیگر در موصل 

در ادامه عملیات آزادسازی بخش غربی شهر موصل پنج روستای تابعه ناحیه محلبیه توسط نیروهای عراقی آزاد شدند.
عبدالامیر یارالله فرمانده عملیات نینوا در این باره اعلام داشت؛ نیروهای عراقی روستاهای شیخ قره سفلی ، وطیشه ، عطشانه ، شهدا و عزیزیه موالی در شرق ناحیه محلبیه را از اشغال تروریستهای داعش آزادکردند.

آزادسازی این روستاها در حالی است که نیروهای عراقی روز یکشنبه وارد محله باب سنجار و جنوب محله زنجیل در بخش غربی موصل شده و آنها را از اشغال تروریستهای داعش آزادکردند.

ایران اولین هدف آمریکا برای درگیری نظامی است 

جک سولیوان، مشاور ارشد هیلاری کلینتون، ایران را اولین گزینه‌ای خواند که ممکن است دولت دونالد ترامپ با آن وارد جنگ و درگیری نظامی شود.
پایگاه اینترنتی فیرفاکس میدیا در 12 ژوئن 2017 گزارش کرد، جک سولیوان که از او به عنوان گزینه مورد نظر هیلاری کلینتون برای تصدی پست مشاور امنیت ملی ایالات متحده آمریکا یاد می‌شد، در کنفرانس بین‌المللی که مؤسسه Lowy در استرالیا برگزار کرد، گفت: « در حالی که همه نگاه‌ها به کره شمالی است، من فکر می‌کنم، ایران محتمل‌ترین گزینه و سناریو برای نخستین برخود نظامی آمریکاست
سولیوان افزود: « آیا من نگرانی جدی درباره اینکه آیا رئیس‌جمهور فعلی با خلق و خویی که دارد، می‌تواند با اتخاذ سلسله‌ای از تصمیمات ما را با یک برخورد جدی با ایران مواجه کند، دارم؟ بلی، پاسخ من مثبت است. این موضوع البته در حیطه منافع ملی آمریکا نبوده و به صلاح ثبات منطقه نیست و موضوعی است که باید با دقت و از نزدیک رصد کنم
جک سولیوان 40 ساله، پیش از این به عنوان معاون هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه پیشین ایالات متحده آمریکا فعالیت کرده و پیش‌بینی می‌شد در صورت پیروزی کلینتون در انتخابات ریاست‌جمهوری، پست مشاور امنیت ملی به جک سولیوان محول شود.
پیش از این و در ماه فوریه مایک پنس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا به شبکه ای‌بی‌سی نیوز آمریکا گفته بود: «بهتر است ایران بفهمد رئیس‌جمهوری جدیدی در دفتر بیضی‌شکل کاخ سفید حضور دارد و بهتر است ایران مقدار جدیت رئیس‌جمهوری جدید را امتحان نکند

ترامپ: دوهفته دیگر در مورد داعش صحبت می کنم 

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات متحده، وعده داد که به زودی در کنفرانسی خبری «موفقیت‌های شگرف» در نبرد ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا با گروه حکومت اسلامی، داعش، را تشریح خواهد کرد.
آقای ترامپ این تصمیم را روز دوشنبه ۲۲ خرداد در سخنانی پیش از برگزاری نشست کابینه، اعلام کرده است.
بر پایه گزارش خبرگزاری فرانسه رئیس‌جمهور آمریکا از «موفقیت‌هایی شگرف» در مقابله با گروه داعش خبر داده و افزوده است که «در دو هفته آینده» در کنفراسی خبری در این مورد سخن خواهد گفت. او به خبرنگاران گفته است که در این کنفرانس خبری «با اعدادی روبه‌رو خواهند شد» که برای‌شان «باورنکردنی است». در عین حال به گزارش رویترز، آقای ترامپ به نکات بیشتری در مورد زمان برگزاری و جزئیات این نشست خبری اشاره نکرده است.
دونالد ترامپ دهم بهمن ماه سال گذشته، در نخستین روزهای ریاست‌جمهوری‌اش، در فرمانی اجرایی از وزارت دفاع، ریاست ستاد مشترک ارتش و دیگر نهادهای امنیتی آن کشور خواسته بود طی ۳۰ روز،طرحی برای مقابله و نابودی گروه «حکومت اسلامی» ارائه کنند. این فرمان اجرایی از کارشناسان خواسته بود تا با ارائه هر تغییر لازم در قوانین ایالات متحده، با کمک به مشخص شدن متحدانی تازه در ائتلاف به رهبری آمریکا، مکانیزمی برای مقابله با منابع مالی گروه داعش طراحی کنند. این فرمان اجرایی همچنین خواستار ارائه جزئیات کامل در مورد هزینه‌های این طرح شده‌ بود. درست یک ماه بعد در دهم اسفندماه، یک سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که ژنرال جیمز  ماتیس، وزیر دفاع، طرح اولیه برای «شکست سریع» گروه داعش را به کاخ سفید ارائه کرده است.

در آن زمان جف دیویس سخنگوی پنتاگون گفته بود که این طرح فقط شامل رویارویی با گروه حکومت اسلامی در عراق و سوریه نیست بلکه بسیار فراتر از آن است.

ضربه سنگین نیروهای گریلا به ارتش ترکیه 

ه.پ.گ در اطلاعیه‌ای گفته است که در تاریخ ۱۱ ژوئن (۲۱ خرداد) عملیاتی را برضد پایگاه نظامیان ارتش در تپه کوردینه چله در استان جولمرگ انجام داده که در نتیجه آن ۱۰ نظامی ارتش کشته شده‌اند.
عملیات‌‌های گریلا برضد نیروهای ارتش ترکیه درشمال کوردستان در روزهای اخیر همچنان ادامه داشته و ارتش متحمل ضربات سنگینی از نیروهای گریلا شده است. مرکز مطبوعات و اطلاع‌رسانی نیروهای مدافع خلق (ه.پ.گ) در اطلاعیه‌ای از عملیات‌‌های گریلا گفته است: نیروهای گریلا در تاریخ ۱۱ ژوئن (۲۱ خرداد)‌ ساعت ۱۰ صبح به نیروهای ارتش ترکیه در تپه کوردینه در چله از توابع استان جولمرگ حمله کردند و استحکامات و کانتینرهای زیادی را به‌صورت کامل منهدم نمودند. در نتیجه این عملیات دستکم ۱۰ نظامی ارتش کشته شدند.
پس از این عملیات در ساعت ۱۱:۲۰ ارتش با استفاده از هواپیمای جنگی، خمپاره و کاتیوشا، مناطق عملیاتی را بمباران نمود و پس از آن با استفاده از هلی‌کوپترهای سکورسکی، کشته و مجروحان خود را از منطقه منتقل نمودند.
نیروهای گریلا در همان تاریخ در ساعت ۹:۴۵ صبح نظامیان ارتش در تپه شهید زکی در چله جولمرگ را هدف قرار دادند که مرگ دستکم ۲ نظامی نیز در این عملیات محرز شد.
در تاریخ ۱۱ ژوئن ساعت ۸:۴۰ برضد پایگاه نظامی گابار در استان شرنخ عملیاتی از سه جبهه آغاز گردید. در این عملیات نیروهای کمکی‌ای که به این پایگاه آمدند نیز هدف قرار گرفتند. در این عملیات چندین سنگر و استحکامات دشمن منهدم و دستکم ۲ نظامی به قتل رسیدند. 
در تاریخ ۱۱ ژوئن (۲۱ خرداد) ساعت ۱۰ [صبح] در منطقه پویراشین در حد وسط چله و جولمرگ نیروهای ما قصد متوقف نمودن یک خودروی متعلق به نیروهای کنترا [ضدگریلا] را داشتند که نهایتاً خودرو مورد حمله قرار گرفت و تصادم نمود. تعداد دقیق کشته و زخمی‌های این عملیات مشخص نشد. 
در تاریخ ۶ ژوئن (۱۶ خرداد) در اطراف روستای درنان از توابع شهرستان هِنه در استان آمد، درگیری‌ای میان نیروهای ما ارتش درگیری‌ای صورت گرفت. پس از این درگیری، هواپیماهای جنگنده و هلی‌کوپترهای کبری، منطقه را بمباران کردند. در نتیجه این بمباران‌ها یکی از رفقای ما به‌صورت مجروح به اسارت نیروهای ارتش درآمد. ارتش در ۷ ژوئن (۱۷ خرداد)‌ عملیلتی ار آغاز نمود که همان روز در ساعت ۲۰ پایان یافت. 
در تاریخ ۱۱ ژوئن (۲۱ خرداد) ساعت ۸:۱۰ به‌وقت محلی، ارتش با کمک هواپیماهای جاسوسی در منطقه مادورِ چمو در شهرستان کاغذمان استان قرس عملیاتی را آغاز و به مردم منطقه فشار وارد می‌آورند. این عملیات در همان روز بدون هیچ نتیجه‌ای پایان یافت. 
در تاریخ ۱۱ ژوئن (۲۱ خرداد)‌ ساعت ۲۳، نظامیان ارتش ترکیه مستقر در پایگاه روستای عصیان شهرستان برواری استان سرت، با خمپاره و کاتیوشا منطقه شهید رسول را مورد بمباران شدید قرار داده‌اند.

کشته شدن 41 تروریست داعش 

41 نفر از تروریستهای داعش درنتیجه حملات هوایی جنگنده های نیروی هوایی ائتلاف به مواضع داعش در استان الانبار کشته شدند.
سرتیپ ستاد قاسم المحمدی فرمانده عملیات جزیره در استان الانبار در غرب عراق فدرال در این باره اعلام داشت؛ جنگنده های نیروی هوایی ائتلاف یک تجمع تروریستهای داعش در شمال رودخانه سد حدیثه در استان الانبار را بمباران کردند که در نتیجه این بمباران 41 تروریست داعش از پای درآمدند.

وی افزود ؛ تروریستهای مورد هدف قرار گرفته اعضای داعش بودند که از موصل فرار کرده و قصد داشتند که خود را در این مناطق پنهان کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر