ایران نیوز

سه‌شنبه، خرداد ۱۶، ۱۳۹۶

گزارشی از آخرین وضعیت ایوب اسدی، زندانی سیاسی در تبعید

ایوب اسدی زندانی سیاسی بیمار و تبعیدی به زندان کاشمر، که از بیماری های آسم، دیسک کمر، مشکل کلیه و کاهش بینایی چشم چپ رنج می برد، از حدود شش سال پیش از مرخصی استعلاجی و رسیدگی پزشکی لازم در زندان محروم مانده است.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ایوب اسدی اهل مریوان که در آستانه شروع هفتمین سال حبس خود در زندان کاشمر واقع در استان خراسان رضوی است، علیرغم وجود شرایط نامناسب جسمی از اعطای مرخصی استعلاجی و آزادی مشروط به وی جلوگیری می شود.
یک منبع نزدیک به خانواده اسدی ضمن تایید این خبر در گفتگو با گزارشگر هرانا گفت: ” علت ممانعت از اعطای مرخصی استعلاجی به ایوب اسدی، فرار اخیر تعدادی از زندانیان این زندان در دوره مرخصی عنوان شده است.”
این منبع در ادامه گفت: ” ایوب اسدی که در کنار تنگی نفس، به دلیل اعتصاب غذایی که سال گذشته در اعتراض به عدم اعطای مرخصی استعلاجی انجام داده بود، از مشکل کلیه و کاهش بینایی چشم چپ رنج می برد با این حال تاکنون به مرخصی اعزام نشده است.”
لازم به ذکر است، این زندانی سیاسی تبعیدی به زندان کاشمر که از بیماری‌های آسم، دیسک کمر و ناراحتی روده رنج می‌برد در اعتراض به عدم رسیدگی به بیماری هایش، عدم اعطای مرخصی و ۲۰ سال حکم حبس ناعادلانه اش، ۱۶ خردادماه ۱۳۹۵ دست به اعتصاب غذا زد. وی پس از بیست‌ و نه روز با اصرار خانواده به اعتصاب غذای خود پایان دادند، در حالی که فقط به او وعده اعزام به بیمارستان برای رسیدگی به بیماری‌هایش داده شد و به دیگر خواسته‌هایش از جمله مرخصی و رسیدگی به حکم ناعادلانه ۲۰ سال حبس اش توجهی صورت نگرفت.”
ایوب اسدی اهل مریوان واقع در استان کردستان، سال ۱۳۹۰ توسط نیروهای سپاه در یکی از روستاهای سنندج بازداشت و مردادماه ۱۳۹۱، با اتهام محاربه از طریق ارتباط و همکاری با یکی از احزاب اپوزیسیون کرد از سوی شعبه‌ی یک دادگاه انقلاب سنندج به ۲۰ سال حبس تعزیری و تبعید به زندان کاشمر محکوم شد.
یک منبع نزدیک به ایوب اسدی پیش از این به گزارشگر هرانا گفته بود: “ایوب به هیچ حزب و گروهی وابسته نبوده و با خودرو شخصی خود به مسافربری مشغول بود. وی همراه با مسافرانی که با پیشنهاد دستمزد از وی خواسته اند که آنها را به مکانی ببرد، بازداشت و محاکمه شد.”

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر