ایران نیوز

چهارشنبه، خرداد ۲۴، ۱۳۹۶

آخرین اخبار کوردستان ,داعش وعراق

کوردانه:سرتیترخبرها:دیدار تیم مشاوران کشور فرانسه از وزارت پیشمرگه, دعوت تیم نظامی کشور آلمان از مقامات وزارت پیشمرگه,کمتر از 1000 تروریست داعش در موصل باقی مانده اند, تداوم پیشرویهای مبارزان ارتش سوریه دمکراتیک در رقا, درگیری نیروهای پیشمرگە با تروریست‌های داعش در دوزخورماتو, بازداشت ٦ مظنون در در کرکوک ,آلمان 3 تروریست سوری را محاکمه کرد,حمله تروریستهای داعش به نیروهای عراقی در سعدیه,کشته شدن 51 تروریست داعش در موصل
کشته شدن 51 تروریست داعش در موصل 

51 نفر از تروریستهای داعش در خلال عملیات آزادسازی منطقه باب سنجار در منطقه موصل قدیم کشته شدند.
یکی از فرماندهان نیروهای ضدترور عراقی در این باره اعلام داشت؛ در میانه درگیریهای آزادسازی منطقه باب سنجار در بخش موصل قدیم 51 نفر از تروریستهای داعش کشته شدند.
وی افزود ؛ نیروهای عراقی با حمایت جنگنده های نیروی هوایی ائتلاف توانستند منطقه باب سنجار را دربخش غربی شهر موصل به کنترل خود درآورند.

حمله تروریستهای داعش به نیروهای عراقی در سعدیه 

تروریستهای داعش شب گذشته به یک مقر امنیتی نیروهای عراقی در شمال شرقی استان دیاله حمله کردند.
یک منبع امنیتی در این باره اعلام داشت؛ نیروهای عراقی حمله تروریستهای داعش به یک مقر امنیتی ارتش در نزدیکی روستای ربیعه در تابعه ناحیه سعدیه واقع در 60 کیلومتری شمال شرقی شهر بعقوبه را با شکست مواجه کردند.
تروریستهای داعش همچنین با استفاده از خمپاره انداز به نیروهای عراقی حمله کردند .

آلمان 3 تروریست سوری را محاکمه کرد 

یک شبکه آلمانی به نقل از دادستان کل این کشور از محاکمه 3 تبعه سوری مظنون به عضویت در گروه تروریستی داعش خبرداد.

شبکه آلمانی NDR با اعلام این خبر گزارش داد: این 3 مظنون که بین 39 تا 51 سال سن دارند در هامبورگ در شمال آلمان دستگیر شدند. در این عملیات پلیس در ایالت های فدرال ساکسونیای پایین، هولشتاین و هامبورگ در تعقیب مظنونان بودند.
مقام های آلمانی می گویند که این افراد در نوامبر 2012 به گروهک تروریستی داعش پیوسته و در جنگ و کشتار در سوریه شرکت کرده اند و همچنین در بازگشت به اروپا از طرف سازمان تروریستی داعش ماموریت داشته اند تا حملات تروریستی را در آلمان انجام دهند.

 بازداشت ٦ مظنون در در کرکوک 

رئیس پلیس شهرستان و نواحی استان کرکوک اعلام کرد نیروهای پلیس طی عملیاتی، ٦ مظنون را بازداشت کردەاند.
سرهنگ سرحد قادر، رئیس پلیس نواحی کرکوک در اینبارە گفت: روز سەشنبە ٢٣ خردادماه،طی عملیاتی مشترک کە از سوی نیروهای امنیتی و نیروهای پلیس کرکوک در روستای "سیادە" ناحیە تازە کرکوک  صورت گرفت، ٦ مظنون دستگیر شدند.
وی در ادامە اظهار داشت مرحلە بازجویی و تحقیق در مورد بازداشت شدەگان آغاز شدە است.

 درگیری نیروهای پیشمرگە با تروریست‌های داعش در دوزخورماتو 

شب گذشتە ٢٣ خردادماه، تروریستهای داعش بە سنگرهای نیروهای پیشمرگە یورش کردند و نیروهای پیشمرگه به مقابله با آنها پرداخته و حمله تروریستها را درهم کوبیدند.
منابع خبری در این باره اعلام داشتند "ساعت 23 شب گذشتە تروریستهای داعش از سە محور (زرگە، حلیوە و عبود) بە سنگرهای پیشمرگە حملە کردند و پس از متحمل شدن خسارات زیاد و کشتە شدن تعدادی از اعضای آنها، ناچار بە عقب نشینی شدند. این درگیری پس از دو ساعت و ساعت ١ بامداد خاتمە یافت.
در این درگیری نیروهای داوطلب منطقە چمچمال نیروهای پیشمرگە را همراهی کردەاند.

 تداوم پیشرویهای مبارزان ارتش سوریه دمکراتیک در رقا 

مبارزان نیروهای سوریه دمکراتیک شب گذشته موفق شدند پس از محاصره روستای سهیل در جنوب غربی رقا، آ ن را به تمامی از اشغال تروریستهای داعش آزاد کنند.
کارزار آزادسازی شهر رقا و حومه آن از اشغال تروریستهای داعش همچنان ادامه دارد. مبارزان ق.س.د شب گذشته طی درگیری‌هایی شدید در روستای سهیل با داعش، توانستند این روستا را به تمامی آزاد کنند.
یگان‌های خنثی‌سازی مین پس از آزادسازی این روستا اقدام به پاکسازی تله‌های انفجاری و بمب‌های دست‌ساز تروریستها کرده‌اند. در این روستا جنازه یک تروریست همراه با تسلیحات نظامی او نیز به کنترل مبارزان درآمد.
روستای سهیل در ۷ کیلومتری جنوب‌غربی شهر رقا قرار دارد. 

کمتر از 1000 تروریست داعش در موصل باقی مانده اند 


«رایان دیلن»، سخنگوی ائتلاف ضد داعش با بیان اینکه کمتر از 1000 داعشی در موصل باقی مانده، اعلام کرد که فقط کمتر از 10 کیلومتر مربع در این شهر در اشغال تروریست‌ها باقی مانده است.
سرهنگ «رایان دیلن» سخنگوی ائتلاف ضد داعش در یک گفت‌و‌گوی کوتاه مطبوعاتی گفت: که طبق برآورد این ائتلاف در حال حاضر کمتر از 1000 تروریست داعشی در موصل باقی مانده‌ است.
وی همچنین در صفحه توئیتر عملیات «عزم راسخ» (نامی که ائتلاف به عملیات مبارزه با داعش در سوریه و عراق فدرال داده است) نوشته است که مساحتی که هم اکنون در اختیار داعش در موصل قرار دارد فراتر از 10 کیلومتر مربع نیست.
او همچنین نوشته است: درگیری‌های اخیر در موصل، سخت‌ترین عملیاتی است که نیروهای عراقی از زمان آغاز عملیات موصل پیش روی خود می‌بینند.


 دعوت تیم نظامی کشور آلمان از مقامات وزارت پیشمرگه 

تیم نظامی کشور آلمان به مناسبت پایان ماموریت سرهنگ اُل و تصدی پست فرماندهی واحد نظامی کشور آلمان در اقلیم کوردستان توسط سرهنگ پیترا و نیز ماه مبارک رمضان از شیخ جعفر شیخ مصطفی فرمانده فرماندهی نیروهای 70 پیشمرگه و ژنرال جبار یاور منده مدیرکل وزارت پیشمرگه و سرهنگ ستاد هژار مسئول ارتباطات وزارت پیشمرگه دعوت به عمل آوردند تا در مراسمی که به این مناسب درنظر گرفته شده بود شرکت کنند.
در این دیدار دوستانه بر تداوم پشتیبانی و هماهنگی تیمهای کشور آلمان با نیروهای پیشمرگه تاکید گردیده و فرمانده جدید تیمهای آلمانی ابراز امیدواری کرد که با تلاشهای آنان و نیروهای پیشمرگه و سایر نیروهای مدافع اقلیم آرامش و امنیت در کوردستان برقرار شده و از پیروزیهایی که با نثار خون فرزندان کوردستان و همکاریهای آنان کسب گردیده حراست شود.
همچنین در این دیدار در مورد چندین موضوع مهم و امروزی بین طرفین به ویژه همکاریهای پزشکی با نیروهای پیشمرگه اقلیم کوردستان که دارای اهمیت ویژه ایی برای نیروهای پیشمرگه و سایر نیروهای مدافع اقلیم می باشد بحث و گفتگو گردید.
دفتر رسانه ایی
ژنرال جبار یاور منده
مدیرکل وزارت پیشمرگه و
عضو و سخنگوی رسمی
فرماندهی کل نیروهای مدافع اقلیم

دیدار تیم مشاوران کشور فرانسه از وزارت پیشمرگه 

روز 13 ماه جاری میلادی تیم مشاوران کشور فرانسه با ژنرال جبار یاور منده مدیرکل وزارت پیشمرگه دولت اقلیم کوردستان دیدار کرده و در این دیدار در مورد پروژه اصلاحات در وزارت پیشمرگه بحث و گفتگو گردید.
براساس اخبار رسیده به سایت وته بیژ در دیدار بین تیم مشاوران فرانسوی با ژنرال جبار یاور در مورد پروژه اصلاحات در وزارت پیشمرگه بحث و تبادل نظر صورت گرفته و ژنرال جبار یاور خواهان آن شد که کشور فرانسه نیز همانند کشورهای آمریکا ، انگلیس و آلمان در پیشبرد این پروژه با وزارت پیشمرگه دولت اقلیم کوردستان همکاری داشته باشد.

براساس خبرها در این دیدار بر تداوم گفتگوها در این مورد اشاره گردیده و قرار است امروز چهارشنبه یک هیئت عالی نظامی و دیپلوماتیک کشور فرانسه از وزارت پیشمرگه دیدار کنند تا بر حمایت های بین المللی و همکاری با نیروهای پیشمرگه و وزارت پیشمرگه و پروژه سازماندهی و ادغام همه نیروهای پیشمرگه در زیر چتر وزارت پیشمرگه دولت اقلیم کوردستان تاکید بیشتری شود.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر