ایران نیوز

سه‌شنبه، خرداد ۲۳، ۱۳۹۶

حمایت حزب اتحاد دموکراتیک سوریه از همه پرسی استقلال اقلیم کردستان

حزب اتحاد دموکراتیک سوریه از تصمیمی که تجلی ارداۀ مردم کردستان عراق باشد حمایت می کند، به شرطی که مقدمات ضروری آن فراهم شود.
به گزارش خندان، سیهانوک دیبو مشاور رئیس مشترک حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (PYD) دربارۀ برگزاری همه پرسی استقلال اقلیم کردستان عراق، که قرار است در ماه سپتامبر انجام شود، گفت PYD از هر تصمیمی که نمایندۀ ارادۀ کردها بوده و به اهداف بحق آنها تحقق بخشد، حمایت خواهد کرد.
دیبو گفت: «از تصمیم توده های مردم برای حل و فصل مسائلی که نیاز به راه حلی دموکراتیک دارند، حمایت می کنیم. هدف از استقلال آزادی است و ما به عنوان PYD باور داریم که تحقق آن وابسته به پروسۀ دموکراسی است که تا این زمان در منطقۀ خاور میانه وجود ندارد.»
وی تأکید کرد چنانچه تصمیم برگزاری همه پرسی تصمیم مردم کردستان عراق باشد، PYD از آن حمایت خواهد کرد اما پیش از آن باید گام های عملی لازم برای اجرای آن برداشته شود.
با وجود این دیبو تأکید کرد که پیش نیاز برگزاری همه پرسی تشکیل کنگرۀ ملی کرد است که لازم است به منظور پیشگیری از تنش و دو دستگی مانند مرجعی عالی در کردستان برگزاری همه پرسی را تأیید کند.
هفتۀ گذشته در نشست مسعود بارزانی رهبر اقلیم کردستان و 15 حزب سیاسی اقلیم تصمیم گرفته شد روز 25 سپتامبر همه پرسی استقلال اقلیم کردستان برگزار شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر