ایران نیوز

پنجشنبه، خرداد ۲۵، ۱۳۹۶

آخرین اخبار کوردستان ,داعش وعراق

کوردانه:سرتیترخبرها:ترامپ اختیار تعیین سطح نیروها در افغانستان را به پنتاگون داد, استقرار نیروهای آمریکایی در نزدیکی شهر ماراوی فیلیپین,بمباران مواضع داعش در رقه توسط جنگنده های سوری,جنگ رقا...مبارزان کورد وارد محلە البریدی شدند,استقبال ژنرال جبار یاور از مسئول بخش لجستیک تیم نظامی آلمان در اقلیم کوردستان,هزینه ۱۲ میلیارد دلاری قطر برای خرید جنگنده‌های اف-۱۵, دیدار قباد طالبانی با وزیر دفاع هلند, کشته شدن 300 غیرنظامی در حملات هوایی ائتلاف به رقه, 31 حمله هوایی جدید جنگنده های ائتلاف علیه تروریستهای داعش, شکست حمله تروریستهای داعش در موصل,عراق فدرال از مذاکره با هیئت نظامی عالی رتبه سوری در بغداد خبر داد,هیچ اقدام نظامی علیه قطر صورت نمی‌گیرد
هیچ اقدام نظامی علیه قطر صورت نمی‌گیرد 

امارات متحده عربی اعلام کرد هیچ اقدام نظامی علیه قطر صورت نمی‌گیرد و این کشور به زودی درخواست‌های مشخص خود از قطر را تحویل دولت آمریکا خواهد داد.
يوسف العتيبه، سفیر امارات متحده عربی در واشنگتن اعلام کرد در اقداماتی که به دلیل بحران قطر و کشورهای خلیجی علیه این کشور اتخاذ می‌شود، هیچ‌گونه اقدام نظامی علیه قطر صورت نخواهد گرفت.
العتیبه افزود: «کشورهای خلیجی فهرست درخواست‌های خود از قطر را به واشنگتن تحویل خواهند داد
سفیر امارات متحده عربی در واشنگتن در ادامه گفت: « به آمریکا تضمین‌های لازم داده شده است که اقداماتی که علیه قطر اتخاذ خواهد شد، تاثیری بر پایگاه العدید نخواهد گذاشت
العتیبه احتمال اتخاذ اقدامات بیشتری علیه قطر، در صورتی که این کشور سیاست‌هایش را تغییر ندهد، دور از انتظار ندانست. او افزایش فشارهای اقتصادی را بخشی از این اقدامات اضافی توصیف کرد.

 عراق فدرال از مذاکره با هیئت نظامی عالی رتبه سوری در بغداد خبر داد 

یک هیئت نظامی عالی رتبه سوری در نخستین سفر علنی به بغداد در چند سال گذشته با همتایان عراقی خود درباره امنیت مرزی به گفتگو پرداخت
وزارت دفاع عراق فدرال روز چهارشنبه ضمن اعلام این خبر هدف از این سفر را هماهنگی دو کشور در جنگ با گروه تروریستی داعش اعلام کرد
ارتش سوریه هفته گذشته در اقدامی که می تواند یک مسیر تدارکاتی زمینی را از سوی متحدان دمشق بگشاید، به مرز عراق فدرال رسید. این مسئله موجب نگرانی آمریکا و متحدانش در منطقه شده است.
وزارت دفاع عراق فدرال روز چهارشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد ژنرال عثمان الغنیمی رئیس ستاد ارتش سوریه سه شنبه در بغداد همراه با هیئت عالی رتبه وزارت دفاع سوریه با مقامات عراقی درباره کنترل مرزهای مشترک به گفتگو پرداخت.
وزارت دفاع عراق فدرال در بیانیه خود در اشاره به گروه داعش اعلام کرد :«در این نشست درباره میدان عراقی-سوری عملیات، که یک میدان در برابر دشمن مشترک یعنی سازمان تروریستی داعش است، گفتگو شد
این بیانیه افزود :«ما درباره حفظ مرزهای سوریه-عراق فدرال به منظور اعمال فشار بر دشمن تروریستی و تاسیس یک مرکز عملیات مشترک که از طریق آن دو طرف بتوانند هماهنگی کنند، گفتگو کردیم این بیانیه به جزئیات ترکیب هیئت سوری اشاره نکرد. منابع نظامی عراقی گفتند دیدارهای قبلی مقامات ارشد سوری در خفا انجام می گرفت
رئیس ستاد ارتش عراق فدرال اعلام کرد دو طرف همچنین در خصوص تداوم مبادله اطلاعات به منظور ایجاد انعطاف پذیری برای نیروی هوایی عراق فدرال در بمباران اهداف نزدیک مرز و جلوگیری از رفت و آمد تروریست ها میان دو کشور گفتگو کردند
سربازان ارتش سوریه و شبه نظامیان متحد آنها در دشت های جنوب شرقی سوریه هفته گذشته در نزدیکی پایگاه التنف به مرز عراق فدرال رسیدند. نیروهای ویژه آمریکایی در این پایگاه افراد مسلح محلی را در جنگ با داعش آموزش می دهند.


 شکست حمله تروریستهای داعش در موصل 

9 تروریست داعش در جریان حمله تروریستها به نیروهای عراقی در بخش غربی شهر موصل کشته شدند.
ستوان یکم سعد لیسی از افسران پلیس فدرال عراقدر این باره اعلام داشت؛ تروریستهای داعش حمله شدیدی را علیه نیروهای عراقی در محله دندان در بخش غربی شهر موصل انجام دادند که در نتیجه درگیریهای صورت گرفته بین طرفین 9 تروریست داعش کشته دند.
وی افزود ؛ پیشتر 100 نفر از تروریستهای داعش از طریق رود دجله به این محله نفوذ کرده بودند که بین آنها و نیروهای عراقی درگیری شدیدی روی داده نیروهای پلیس فدرال توانستند علاوه بر درهم شکستن حمله تروریستها 9 نفر از آنان را از پای درآورند.

  31 حمله هوایی جدید جنگنده های ائتلاف علیه تروریستهای داعش 

نیروهای ائتلاف بین المللی ضد داعش، 31 حمله را ضد مواضع تروریستهای داعش در عراق فدرال و سوریه اجرا کردند
وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد، نیروهای ائتلاف بین المللی 31 حمله هوایی علیه مواضع داعش درعراق فدرال و سوریه اجرا کردند.
براساس بیانیه وزارت دفاع آمریکا، جنگنده ها و هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی به 28 هدف داعش در سوریه و 3 مقر این گروه درعراق فدرال حمله کردند.
دراین بیانیه آمده است که در حملات هوایی نیروهای ائتلاف بین المللی، چندین موضع مهم متعلق به گروه داعش در سوریه منهدم گردید و یک سکوی پرتاب موشک متعلق به داعش در منطقه الاسد در استان الانبار عراق فدرال نیز دراین حملات منهدم شد.
درحملات نیروهای ائتلاف بین المللی همچنین خودروهای وابسته به گروه داعش و اردوگاهای آموزشی در چند منطقه عراق فدرال نیز هدف قرار گرفت.


سازمان ملل متحد اعلام کرد از ماه مارس تاکنون 300 غیر نظامی در جریان حملات هوایی ائتلاف ضد داعش به رقه کشته شده‌اند.
به گزارش  راشاتودی، سازمان ملل متحد از کشته شدن تعداد زیادی از شهروندان سوری در حمله خبر داد.
بنابر اعلام شبکه راشا تودی، سازمان ملل اعلام کرد 300 غیر نظامی در جریان حملات جنگنده‌های تحت ائتلاف ضد داعش به رقه، مرکز داعش در سوریه، کشته شده اند. براساس این گزارش، این تعداد آمار کشته از 21 ماه مارس و مربوط به 4 ماه است.
سازمان ملل اعلام کرد تنها 200 نفر از 300 کشته در حمله هوایی جنگنده های ائتلاف به روستای «المنصور» واقع در غرب رقه بوده است.

 دیدار قباد طالبانی با وزیر دفاع هلند 

قباد طالبانب معاون نخست وزیر دولت اقلیم کوردستان با مقامات و وزرای دولت هاند دیدار کرده و از پارلمان این کشور نیز دیدار می کند.
قباد طالبانی معاون نخست وزیر اقلیم کوردستان در ادامه دیدارهای خود در کشورهای اروپایی روز چهارشنبه مورخ 14-6-2017 با " جانین هنس" وزیر دفاع کشور هلند دیدار کرده و در این دیدار در مورد جنگ علیه تروریستهای داعش و پیروزیهای نیروی پیشمرگه کوردستان و همکاریهای نظامی و لجستیکی کشورهای اروپایی به ویژه هلند با نیروهای پیشمرگه کوردستان بحث و گفتگو کرد.
قباد طالبانی همچنین از مونومنت حلبچه در کشور هاند دیدار کرده و تاج گل احترام و وفاداری را بر روی مجسمه " عمر خاور " قرار داد.


قطر برای خرید جنگنده های «اف 15» دوازده میلیارد دلار هزینه می‌کند.
به گزارش خبرگزاری رویترز ، قطر اعلام کرد سفارش خرید جنگنده های «اف 15»‌ را به ارزش 12 میلیارد دلار با دولت آمریکا امضا کرده است

وزارت دفاع آمریکا نیز امضای قرارداد فروش 36 فروند جنگنده اف - 15 به قطر به ارزش 12 میلیارد دلار را تایید کرد.

این در حالیست که دولت آمریکا اخیرا قطر را به حمایت از تروریسم متهم کرده است.

استقبال ژنرال جبار یاور از مسئول بخش لجستیک تیم نظامی آلمان در اقلیم کوردستان 

وته بیژ
دیروز مورخ 14-6-2017 ژنرال جبار یاور منده مدیرکل وزارت پیشمرگه دولت اقلیم کوردستان در دیوان وزارت از سرهنگ " کُنس" مسئول بخش لجستیک در تیم نظامی کشور آلمان مستقر در اقلیم کوردستان استقبال کرد.
در این دیدار در مورد همکاریهای پزشکی و تامین آمبولانس برای نیروهای پیشمرگه که از اهمیت زیادی برای این نیروها در جبهه های جنگ علیه تروریستهای داعش برخوردار است بحث و گفتگو گردید.
قابل ذکر است که در این دیدار ژنرال جبار یاور از کشور آلمان به خاطر همکاریها و هماهنگی های مستمر با نیروهای پیشمرگه کوردستان که علیه تروریستهای داعش می جنگند تشکر و قدردانی کرد.
دفتر رسانه دایی
ژنرال جباریاورمنده
مدیرکل وزارت پیشمرگه و
عضو و سخنگوی رسمی فرماندهی کل نیروهای مدافع اقلیم

جنگ رقا...مبارزان کورد وارد محلە البریدی شدند 

گزارشها از درگیری سنگین نیروهای سوریە دمکراتیک در محلەهای شرقی و غربی شهر رقا حکایت دارند. مبارزان ق.س.د وارد محلەهای البرید و الصنایع شدە و این دو محلە در شرف آزادی هستند.
حملە روز گذشتە تروریستهای داعش بە محلە الصنا در بخش شرقی رقا با پاسخ کوبندە مبارزان روبرو شد. درگیریها در اوایل بامداد شدت گرفتە است. انتظار می‌رود کە این محلە در زمان کوتاهی بە کنترل مبارزان درآید.
شب گذشتە در بخش غربی شهر رقا عملیات علیە تروریستهای داعش ادامە یافت. در درگیری روی دادە یکی از تروریستها کە درصدد حملە بە مبارزان با کمربند انفجاری بود بە قتل رسید. حوالی ظهر مبارزان وارد مدرسە الرازی شدند و در مدت کوتاهی این مدرسە را از چنگال تروریستها آزاد نمودند. همچنین بخش وسیعی از ساختمانی مرتفع را در محلە مساکن را کنترل نمودەاند.
گزارشهای اولیە از کشته شدن تعداد زیادی از تروریستهای داعش در درگیریها خبر دادەاند. شدت درگیری مانع از کسب تعداد دقیق تلفات تروریستها است.

بمباران مواضع داعش در رقه توسط جنگنده های سوری

جدیدترین تحولات میدانی شرق سوریه از عملیات نیروی هوایی ارتش سوریه در بمباران مواضع و مقرهای داعش در شهر رقه و ادامه پیشروی نیروهای مبارز کورد در ریف دیر الزور حکایت دارد.
جنگنده‌های ارتش سوریه با همکاری نیروی هوایی روسیه مقرهای گروه تروریستی «داعش» در شهر «رقه»، مرکز استان رقه در شمال سوریه را بمباران کردند.
مهمترین مناطق بمباران شده در این عملیات هوایی «ملعب البلدی» (ورزشگاه شهر) بود که داعش از آن به عنوان پایگاه آموزش و استقرار اعضای خود استفاده می‌کند.
پس از تصرف شهر رقه توسط داعش، این گروه اماکن ورزشی و عمومی مانند ورزشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی را به مقری برای استقرار اعضا و انبار تجهیزات نظامی‌اش مبدل کرد، در حالی‌که هم اکنون شهر رقه، مهمترین پایگاه این گروه تروریستی در سوریه به شمار می‌آید.  
منابع محلی در این خصوص توضیح دادند: در این حملات مدرسه «هنرهای زنانه»، مقر نیروی «حسبه» یا همان پلیس دینی داعش و همچنین ساختمان شهرداری رقه و مقر حزب بعث در این شهر نیز بمباران شد که همگی به مقرهای داعش مبدل شده بودند.
به گفته این منابع این حملات علاوه بر انهدام مقرهای داعش در نقاط مذکور، کشته و زخمی شدن تعدادی از اعضای این گروه از جمله اعضای زن وابسته به گروه موسوم به «کتیبه الخنساء» که پلیس دینی زن داعش شمرده می‌شود، را نیز به دنبال داشت.

 استقرار نیروهای آمریکایی در نزدیکی شهر ماراوی فیلیپین 

ارتش فیلیپین اعلام کرد نیروهای آمریکایی در اطراف شهر ماراوی، محل حضور تروریست‌ها، مستقر شده‌اند.
«رستیتوتو پادیلا»، سخنگوی ارتش فیلیپین، اظهار داشت: نیروهای آمریکایی اطراف شهر ماراوی مستقر شده‌اند؛ اما آنها در مبارزه علیه تروریست‌ها دخالتی ندارند بلکه فقط به پشتیبانی از ارتش فیلیپین می‌پردازند.
شهر «ماراوی» در جنوب فیلیپین به اشغال تروریست‌های وابسته به داعش درآمده است و حالا با ورود نیروهای آمریکایی، مبارزه علیه گروه‌های تروریستی در این شهر وارد فاز جدیدی می‌شود
«پادیلا» در ادامه افزود: نیروها و تجهیزات آمریکایی فقط در نقش پشتیبان نیروهای ارتش فیلیپین ایفای نقش می‌کنند. البته این مقام وابسته به ارتش فیلیپین اذعان کرد از تعداد نیروهای آمریکایی و نوع ماموریت آنها اطلاعی ندارد. گفته می‌شود نیروهای آمریکایی مجاز هستند به منظور حفاظت از جان، با خود اسلحه حمل کنند؛ اما نمی‌توانند با هدف جنگیدن دست به اسلحه‌ ببرند.
مشخص نیست محل استقرار نیروهای آمریکایی تا چه اندازه با مناطق تحت اشغال تروریست‌ها در ماراوی فاصله دارد. سفارت آمریکا در مانیل نیز حاضر به ارائه توضیحاتی در این باره نشد.
یک منبع آگاه در واشنگتن که خواست نامش فاش نشود، اظهار داشت: آمریکا سه فروند هواپیمای شناسایی به فیلیپین اعزام کرده است. آمریکا همچنین یک پهپاد به منطقه فرستاد؛ اما در روز شنبه پس از قطع ارتباط با مرکز عملیات، سقوط کرد.  
داعش اخیرا موفق به تصرف ماراوی شد و نگرانی‌هایی را در خصوص احتمال گسترش تروریسم به آسیای شرقی برای کشورهای همسایه فیلیپین بوجود آورد. 

ترامپ اختیار تعیین سطح نیروها در افغانستان را به پنتاگون داد 

یک مقام ارشد آمریکایی روز سه‌شنبه 13 ژوئن گفت دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا به وزارت دفاع (پنتاگون) اختیار داد تا سطح نیروهای آمریکایی در افغانستان را تعیین کند. این تصمیم می‌تواند منجر به اعزام هزاران نیروی نظامی اضافی به افغانستان شود.
به گزارش خبرگزاری رویترز، این مقام ارشد که خواست نامش فاش نشود گفت که جیم متیس، وزیر دفاع آمریکا، اکنون این اختیار را دارد تا شمار نیروها در افغانستان را تعیین کند. او همچنین تاکید کرد که وزیر دفاع فعلا هیچ تصمیمی در این باره اتخاذ نخواهد کرد.
ماه‌هاست که فرماندهان آمریکایی مستقر در افغانستان خواستار اعزام نیروهای بیشتر به این کشور شده‌اند. هم اکنون آمریکا در افغانستان 8400 نیروی نظامی دارد.
به گفته فرماندهان آمریکایی این کشور لازم است بین 3 تا 5 هزار نیروی دیگر به افغانستان اعزام کند. این نیروها بیشتر برای آموزش ارتش افغانستان و ارائه خدمات هوایی به کار گرفته خواهند شد. متیس روز سه‌شنبه هشدار داده بود که طالبان در افغانستان در حال پیشرفت است و آمریکا در حال حاضر پیروز این جنگ نیست. متیس به کمیسیون نیروهای نظامی کنگره آمریکا گفت: «طالبان سال خوبی را پشت سر گذاشته و امسال هم قصد دارد تا موفق شود. در حال حاضر به نظر من دشمن در حال پیشروی است».
مناقشه افغانستان طولانی‌ترین در تاریخ حضور آمریکا در ناتو است و از سال 2001 با سرنگونی طالبان در این کشور آغاز شد.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر