ایران نیوز

سه‌شنبه، تیر ۲۰، ۱۳۹۶

یک شهروند کُرد با شلیک نیروهای انتظامی در کرمانشاه جان باخت

یک شهروند کُرد اهل شهرستان کامیاران درپی شلیک مستقیم نیروهای انتظامی حکومت اسلامی ایران در کرمانشاه جان خود را از دست داد.
براساس گزارش رسیده به آژانس خبررسانی کُردپا، روز یکشنبه هجدهم تیرماه، مأموران انتظامی خودروی شخصی یک شهروند کُرد اهل کامیاران در اطراف فرودگاه کرمانشاه به رگبار بستند و در نتیجه وی جان خود را از دست داد.
خبرنگار کُردپا هویت این شهروند کُرد "جمال رحمانی" ٢٢ ساله اهل روستای "لون سادات" از توابع کامیاران اعلام کرد.
 جمال رحمانی

 
 

خبرنگار کُردپا به نقل از یک منبع آگاه گفت: نیروهای انتظامی خودرو این شهروند کُرد را به ظن حمل کالای قاچاق هدف تیراندازی قرار داده‌اند.
گفته می‌شود، این شهروند کُرد درپی شلیک مستقیم نیروهای انتظامی در دم جان باخته است.
شلیک مستقیم نیروهای نظامی حکومت ایران به شهروندان کُرد در جاده‌های کُردستان ایران به ظن حمل کالای قاچاق یکی از دلایل کشته شدن شهروندان است که در بسیاری موارد هم بعد از آن مشخص می‌شود که این شهروندان هیچ گونه کالای قاچاقی را به همراه نداشته‌اند.
به گفته صالح نیکبخت، وکیل سرشناس کُرد، براساس قانون حکومت اسلامی ایران، "اگر فردی سرنشین یک خودرو باشد، ابتدا باید لاستیک ماشین را هدف گلوله قرار داد و سپس راننده را دستگیر کرد".
این وکیل می‌گوید: در بسیاری موراد دیده شده که نیروهای نظامی این ماده‌ی قانونی را رعایت نکرده و مستقیما سرنشینان خودرو را هدف تیراندازی قرار می‌دهند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر