ایران نیوز

شنبه، تیر ۱۷، ۱۳۹۶

عملیات گریلایی نیروهای مدافع خلق در سرت و هلاکت ١١ نظامی ترکیه

مرکز اطلاع رسانی نیروهای مدافع خلق با صدور اطلاعیه‌ای از بە هلاکت رسیدن ١١ تن از نظامیان ارتش ترکیه در تپه شهید آراس منطقه هرکول حومه سرت در عملیات گریلایی خبر داده است
در اطلاعیه ه.پ.گ آمده است:
"نیروهای گریلا روز ششم ژوئیه یگانی از نیروهای مخفی ارتش استعمارگر ترکیه را در تپە ش‌ید آراس منطق هَرَکُل حومه سرت تحت نظر قرار دادند و در ساعت ١٩ همان روز از نزدیک به آنان حمله کردند. آنچنان که محرز شده است در این عملیات موفق گریلایی ٨ نظامی بە هلاکت رسیده و ٤ نظامی هم زخمی شدند. ارتش ترکیه ساعت ٢٣ با هلی‌کوپترهای سکورسکی کشته و زخمی‌های خود را از منطقه خارج کردند.

ساعت ٢:٣٠ روز چهارم ژوئیه، تک‌تیراندازان نیروهای ما علیه نظامیان ترکیه در تپه شهید برخودان حومه هَرَکُل، یکی از اعضای ارتش ترکیه را از پای درآوردند.

ساعت ١٠ روز سوم ژوئیه نظامیان ترکیه در منطقه کَپَر منطقه هَرَکُل از سوی گریلاهای ما هدف قرار گرفته و یک نظامی کشته و یک تن دیگر هم زخمی شد.

ساعت ١٠:٢٠ روز ۵ ژوئیه سربازان ترکیه در پایگاه منطق قسله حومه درسیم هدف عملیات نیروهای ما قرار گرفتند. یکی از نظامی ترکیه از پای درآمد و یکی دیگر زخمی شد.

ساعت ١١:٣٠ روز ششـ ژوئیه هوپیماهای جنگنده رژیم ترکیه منطقه بَکتوریا حومه هفتانین واقع در مناطق دفاعی مدیا را آماج بمباران قرار دادند."

ه.پ.گ در ادامه اطلاعیه از عملیات گریلایی علیه نظامیان ترکیه در حین پروژه دولتی راه مابین وان- شرنخ سخن به میان آورده و تأکید کرده است که در عملیات آنان هیچ کدام از کارگران کار هدف قرار داده نشده است. اما در عملیات آنچنان که گزارشهای حاکی است یکی از میهن‌دوستان به نام حسن ایکه جانباخته است و فردی دیگر هم زخمی شده است. ه.پ.گ تصریح کرده که این واقعه تصادفی روی داده و مراتب تسلیت خود را به خانواده حسن ایکه اعلام کرده است.

اعلام اسامی گریلاهای جانباخته

ه.پ.گ در اطلاعیه مذکور اسامی ٢ تن از ‌شهدای خود را کە در درگیریهای ساعت ٢ روز ٢٦ ژوئن در جنگ تن به تن علیه نظامیان ترکیه در حوالی سد اوزلوجه منطق خارپت جانباخته‌اند اعلام کرده است:

اسامی شهدا از این قرار است:


جهان بلبل با کد سازمانی "فرات دجله"، متولد آمَد، زمان و مکان شهادت: ٢٦ ژوئن ٢٠١٧ / خارپت


فاروق کارا با کد سازمانی "رستم جودی"، متولد بدلیس، زمان و مکان شهادت: ٢٦ ژوئن ٢٠١٧/ خارپت

ه.پ.گ همچنین اسامی دو گریلای دیگر خود را کە در درگیریهای ٢٩ ژوئن در منطقه کانی‌رش حومه چولک جانباخته‌اند اعلام کرده است. اسامی شهدا از این قرار است:


یاکوب بایدوز با کد سازمانی "رودی هاکی"، متولد ارزروم، زمان و مکان شهادت: ٢٩ ژوئن ٢٠١٧ / چَولگ


اوزان تاتل با کد سازمانی "سرهلدان آندوک"، متولد آمَد، زمان و مکان شهادت:٢٩ ژوئن ٢٠١٧ / چَولگ

در ادامه اطلاعیه ه.پ.گ از عملیات نیروهای گریلا در روز سوم ژوئیه علیه نظامیان ترکیه در مسیر جاده الباک شهر وان و انهدام یک خودرو زرهی و بە هلاکت رسیدن ٧ نظامی و زخمی شدن ٣ نظامی دیگر ارتش غاصب ترکیه سخن بە میان آمده است. به گفته ه.پ.گ در این عملیات گریلایی دو تن از اعضای ه.پ.گ بە شهادت رسیده‌اند.
اسامی شهدا از این قرار است:
روشان وتوش با کد سازمانی "روژان باشکاله" ، متولد وان، زمان و مکان شهادت: ٣ ژوئیه ٢٠١٧ / وان
ارول یتیش با کد سازمانی "زنار برخودان"، متولد جولمرگ، زمان و مکان شهادت: ٣ ژوئیه ٢٠١٧ / وان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر