ایران نیوز

دوشنبه، تیر ۱۲، ۱۳۹۶

انتظار حملات گسترده ترکیه به عفرین را داریم و ما خود را برای هر اتفاقی آماده هستیم

فرمانده ی.پ.گ سبحان حمو اعلام کرد که ترکیه در نظر دارد تا حمله ای گسترده را به عفرین آغاز کند و ما نیز برای هرگونه اتفاقی آمادگی کامل داریم.
سبحان حمو، فرمانده نیروهای مدافع خلق ی.پ.گ در گفتگو با روزنامه ینی اوزگور پلیتیکا اعلام کرد: دولت ترکیه از جرابلس تا الباب را به طور رسمی اشغال کرده و گروه های نظامی وابسته به خود را در این مناطق مستقر کرده است. ذاتا این گروه های نظامی که در چارچوب عملیات سپر فرات سازماندهی شده اند قبل از آغاز جنگ در سوریه وابسته به تشکیلات اطلاعات ملی ترکیه (میت) بوده اند و پیش از این نیز با دولت مرکزی سوریه جنگیده اند. بعد در اهداف خود تجدید نظر کرده و وارد جنگ با کردها شدند.

وی تصریح کرد: اهداف ترکیه در شمال سوریه به این مناطق محدود نیست و بسیار عمیق تر است. از خط جرابلس به شهبا و الباب و از آنجا به کردستان سوریه عملیات ترتیب داده و این خط را به ادلیب وصل خواهند کرد. ترکیه می خواهد در این مناطق حاکمیت خود را بگستراند. بعد از آن که حاکمیت خود در این مناطق را تثبیت کرد دست به تصفیه عفرین و شمال سوریه خواهد زد. در کنار این به یک وزنه سنگین در تعیین آینده سوریه تبدیل خواهد شد. یعنی دولت ترکیه برنامه های خود را بر اساس این هدف می چیند. در واقع این هدف را پنهان هم نمی کند بارها مقامات این کشور عنوان کرده اند که از جرابلس و منبج تا ادلیب یک منطقه وابسته به خود می خواهند.

حمو افزود: پیش از این حلب نیز در این برنامه قرار گرفته بود ولی از زمانی که به روسیه نزدیک شده و با آنان توافق کرده اند از این هدف دست برداشته اند. ما انتظار داریم در روزهای پیش رو ترکیه و نیروهای تحت حمایت ارتش ترکیه برای وصل کردن جرابلس به ادلیب و تضعیف کریدور ما حملات گسترده ای به عفرین و شهبا را آغاز کند. برای این کار نیز هر روز تحرکات نظامی و اعزام نیرو و تجهیزات صورت می دهند. اکنون نیز حملات جست و گریخته ای صورت می گیرد که ما نیز واکنش نشان می دهیم.

فرمانده نیروهای ی.پ.گ خاطرنشان کرد: عفرین مدت زمان طولانی است که در معرض محاصره و درگیری قرار دارد. از سال 2012 مبارزه در عفرین ادامه دارد. در این مدت طولانی نیروهای ما هم یک خط دفاعی جدی به وجود آورده و هم از ارزش های خود در عفرین حفاظت کرده اند. شهروندان عفرین مردمی فداکار و قهرمان هستند. علی رغم تمام فشارها، تهدیدات، تحریم ها، محاصره ها و حملات، مقاومت پر غروری از خود به نمایش گذاشته اند. در صورت حمله ترکیه به این کانتون، مردم عفرین در کنار ما خواهند بود. عفرین هم برای دفاع از خود و هم برای آزادی شهبا نقش کلیدی دارد. ما برای مقابله با هر احتمالی در بالاترین سطح آماده هستیم.

در این رابطه و برای رد گم کردن تجاوز به عفریت توسط دولت ترک، معاون نخست وزیر ترکیه عنوان کرد که کشورش به هر حمله ای که از کانتون عفرین سوریه به خاک ترکیه صورت گیرد، پاسخ خواهد داد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر