ایران نیوز

چهارشنبه، تیر ۱۴، ۱۳۹۶

آخرین اخبار کوردستان ,داعش وعراق

کوردانه:سرتیترخبرها:شمال کوردستان ...تداوم جنگ بین پ.ک.ک و ارتش ترکیه,ترکیه نیروهایش را از قطر خارج نمی کند, دولت اقلیم کوردستان حملات توپخانه ایی ایران را محکوم کرد,کشته شدن 10 تروریست داعش در حویجه, مبارزان ارتش دموکراتیک سوریه وارد بخش قدیمی شهر رقه شدند, کنترل چند محله جدید در موصل توسط نیروهای عراقی,دولت ترکیه طی ماه گذشته بیش از یکصد بار به غرب کوردستان حمله کرده,بیش از 1000 سرباز عراقی در جنگ موصل کشته شده اند, کشته شدن 67 تروریست داعش در موصل,19 حمله هوایی جدید جنگنده های ائتلاف علیه تروریستهای داعش, وزارت پیشمرگه سیستم دفاعی را مورد بازبینی قرار می دهد, ایران برنامه موشکی خود را توسعه می دهد
 ایران برنامه موشکی خود را توسعه می دهد 

درحالیکه برنامه موشکی ایران و فعالیت‌ نیروی قدس سپاه پاسداران نگرانی‌های بین المللی در پی داشته است، مجلس جمهوری ایران طرحی برای گسترش فعالیت‌های موشکی و برون مرزی سپاه تهیه کرده است.
کاظم جلالی، رئیس مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه هفتم تیر به خبرگزاری صدا و سیما گفت که در این طرح اختصاص ۱۰۰۰ میلیارد تومان(حدود ۳۰۰ میلیون دلار) برای گسترش فعالیت‌های موشکی و ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای مبارزه با تروریسم توسط نیروی قدس سپاه پاسداران پیش بینی شده است. این طرح ۱۷ ماده‌ای که عنوان آن «مقابله با اقدامات تروریستی آمریکا» است در پی حملات تروریستی در ایران تنظیم شده و به گفته جلالی قرار است هفته آینده به نمایندگان ارائه شود.
در این طرح همچنین وزارت دفاع موظف شده است که ظرف یک ماه طرح عملیاتی افزایش توان دفاعی و بازدارندگی کشور در حوزه موشکی را تهیه و به شورای عالی امنیت ملی ارائه کند.
اگر چه این طرح هنوز به تصویب نمایندگان نرسیده است اما به نظر میرسد با توجه به فضای ایران پس از حملات تروریستی تهران و پاسخ موشکی سپاه به مواضع داعش، مشکلی در تصویب آن در مجلس وجود نداشته باشد.
طرح افزایش بودجه نیروی قدس سپاه و برنامه موشکی ایران در حالیست که این فعالیت‌های ایران نگرانی و محکومیت بین‌المللی در پی داشته است.

 وزارت پیشمرگه سیستم دفاعی را مورد بازبینی قرار می دهد 

مدیرکل وزارت پیشمرگه دولت اقلیم کوردستان اعلام داشت؛ وزارت پیشمرگه در حال طرح پروژه ایی است تا سیستم دفاعی را مورد بازبینی قرار دهد.
ژنرال جبار یاور منده طی سخنانی در این باره به شبکه ماهواره ایی کوردستان 24 اعلام داشت؛ وزارت پیشمرگه مشغول تشکیل یک کمیسیون عالی در سطح عالی است که در این پروژه نیروهای 70 و 80 همه خطوط دفاعی را مورد بازبینی قرار خواهند داد.
برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید...
https://www.youtube.com/watch?v=I_Fl_BqhwM8

19 حمله هوایی جدید جنگنده های ائتلاف علیه تروریستهای داعش 


جنگنده های ائتلاف طی 24 ساعت گذشته 19 حمله هوایی را علیه تروریست های داعش در سوریه و عراق فدرال به انجام رساندند.
فرماندهی نیروهای مشترک ائتلاف طی بیاننامه ایی در این باره اعلام داشت؛ جنگنده های ائتلاف 1 حمله هوایی را در عراق فدرال صورت داده اند که این حمله در موصل  صورت گرفته است.
طبق این بیاننامه در این حمله یک پایگاه تروریست های داعش منهدم گردیده و 5 خودروی نظامی تروریست ها نیز مورد هدف قرار گرفته است.
همچنین در سوریه نیز مواضع تروریست های داعش در مناطق رقه ، دیرالزور ،البوکمال و شدادی  18 بار مورد هدف قرار گرفته است.


 کشته شدن 67 تروریست داعش در موصل 

رسانه جنگ عراق فدرال اعلام داشت؛ لشکر 16 پیاده ارتش عراق فدرال توانست خطوط دفاعی تروریستهای داعش در منطقه خاتونیه و راس الخور در موصل قدیم را درهم بشکند.
همچنین اعلام شده نیروهای عراقی در این درگیریها توانستند 67 تروریست داعش را از پای درآورده و 2 دستگاه خودروی بمب گذاری شده آنان را نیز منهدم کنند.
نیروهای عراقی همچنین توانستند 72 بمب کارگذاشته شده توسط تروریستهای داعش را کشف و خنثی نمایند.

بیش از 1000 سرباز عراقی در جنگ موصل کشته شده اند 

استیون تاونسند فرماندهی ائتلاف بین المللی ضد داعش در عراق فدرال و سوریه اعلام داشت؛ بیش از 1000 نیروی نظامی ارتش عراق فدرال در جنگ موصل کشته شده و حدود 500 نظامی دیگر نیز زخمی شده اند همچنین 2 سرباز آمریکایی نیز در این جنگ کشته شده اند.

وی طی کنفرانسی خبری اعلام داشت ؛ هرچند نیروهای عراقی جنگ موصل را انجام داده اند اما نباید نقش نیروهای آمریکایی در این جنگ را نادیده گرفت به ویژه نیروهای لشکر فورت براگ که هزاران نیرو در عراق فدرال دارند و نیز لشکر 82 که از طریق هوا از نیروهای عراقی حمایت کرده و نیز لشکر 44 پزشکی و امدادی و فرماندهی نیروهای ویژه و تیپ 52 پشتیبانی ارتش آمریکا که در این جنگ مشارکت داشته اند.

دولت ترکیه طی ماه گذشته بیش از یکصد بار به غرب کوردستان حمله کرده 

دولت ترکیه طی ماه ژوئن گذشته 102 بار به خاک روژآوای کوردستان حمله کرده و در این درگیریها 56 نیروی نظامی ارتش ترکیه کشته شده اند .همچنین در جنگ ازادسازی شهر رقه نیز تاکنون 542 تروریست داعش کشته شده و 98 نفر از مبارزان کورد نیز جان خود را از دست داده اند.
واحدهای مدافع خلق یه په گه با صدور بیانیه ایی آمار درگیریهای ماه ژوئن گذشته را منتشر کرده که در آن آمده است ؛ ارتش غاصب ترکیه در ماه ژوئن گذشته 102 بار با استفاده از سلاح های سنگین، تانک و توپ و خمپاره انداز به مواضع نیروهای مبارز کورد در خاک روژاوای کوردستان حمله کرده و همچنین جنگنده های ارتش ترکیه و پهپادهای آنان نیز 24 بار حریم هوایی روژاوای کوردستان را نقض کرده و نیروهای مبارز کورد نیز 18 بار به حملات ارتش ترکیه پاسخ داده اند.
همچنین یه په گه اعلام داشته ؛ نیروهای ارتش ترکیه 4 بار به مواضع نیروهای کورد حمله کرده اند که در درگیریهای صورت گرفته 56 نظامی ارتش ترکیه کشته و 7 خودروی نظامی ، 3 موتور سیکلت و تعدادی اسلحه و مقادیری مهمات نیروهای ترکیه نیز به غنیمت نیروهای مبارز کورد درآمده است همچنین در نتیجه این درگیریها 6 نفر از نیروهای مبارز کورد به شهادت رسیده اند. 

 کنترل چند محله جدید در موصل توسط نیروهای عراقی 

نیروهای مسلح عراق فدرال روز دوشنبه موفق به آزادسازی چند محله جدید در شهر قدیم موصل در بخش غربی این شهر شدند.
فرماندهی مشترک عملیات آزاد سازی موصل در بیانیه ای کوتاه اعلام کرد که نیروهای مسلح عراق فدرال روز دوشنبه دو محله 'خاتونیه' و 'الطوالبه' را در بخش قدیم شهر موصل آزاد کردند.
فرماندهی پلیس مرکزی عراق فدرال نیز پیش از این در بیانیه ای بامداد امروز اعلام کرد که نیروهای پلیس مرکزی محله 'باب السرای' را در بخش قدیم شهر موصل آزاد کردند.
براساس اعلام فرماندهان نظامی عراق فدرال، عملیات آزادسازی موصل آخرین مراحل خود را طی می کند به طوری که پلیس مرکزی عراق فدرال احتمالا روز دوشنبه پایان عملیات نظامی خود را در شهر موصل اعلام خواهد کرد.
'رائد شاکر جودت' فرمانده پلیس مرکزی عراق فدرال پیشتر اعلام کرده بود که نیروهای پلیس مرکزی عراقی به تمامی اهداف پیش بینی شده برای این نیروها در عملیات آزادسازی موصل دست یافته و روز (دوشنبه) پایان عملیات خود را اعلام می کند.
نیروهای پلیس مرکزی عراق فدرال بعد از ظهر روز یکشنبه به نشانه پایان عملیات نظامی خود در موصل، رژه پیروزی را در منطقه 'الدواسه' در بخش غربی شهر موصل در حضور جمعی از اهالی این شهر برگزار کردند.
همزمان 'عبدالغنی الاسدی' فرمانده سازمان مبارزه با تروریسم عراق فدرال در اظهاراتی خبری، پیش بینی کرده است که نیروهای مبارزه با تروریسم تا امروز سه شنبه به اهداف پیش بینی شده در بخش غربی موصل دست یافته و پایان عملیات نظامی خود را اعلام کنند.


 مبارزان ارتش دموکراتیک سوریه وارد بخش قدیمی شهر رقه شدند 

مبارزان ارتش دموکراتیک سوریه وارد بخش قدیمی شهر رقه شدند و کاخ البنات را از اشغال داعش آزاد کردند.

مبارزان کورد – عرب ارتش دموکراتیک سوریه در ادامۀ پیشروی های خود در نبرد علیه تروریستهای دولت اسلامی عراق و شام (داعش) توانستند وارد بخش قدیمی شهر رقه شوند. کنترل شهر قدیمی رقه گام مهمی در جهت شکست کامل داعش در رقه خواهد بود.
مبارزان توانستند به محلۀ هشام بن عبدالملک در جنوب رقه وارد شوند. اینک درگیری های شدیدی در این محله و محلات اطراف آن در جریان است و تا کنون نیمی از محله به کنترل مبارزان در آمده است.
پس از آن، اوایل شامگاه گذشته نیروهای ارتش دموکراتیک موفق به ورود به شهر قدیمی رقه شدند و کاخ البنات را در شرق شهر قدیمی آزاد کردند.
در این درگیری ها 34 تروریست داعش کشته شدند و چهار تن از مبارزان کورد و عرب نیز جان خود را از دست دادند.


کشته شدن 10 تروریست داعش در حویجه 

رسانه جنگ عراقی با صدور بیانیه ایی اعلام داشت؛ جنگنده های نیروی هوایی عراق فدرال به دنبال کسب اطلاعات دقبق مواضع تروریستهای داعش در شهرستان حویجه را بمباران کردند.

همچنین اعلام شده که در نتیجه این حملات هوایی 10 نفر از تروریستهای داعش کشته شده و 2 خودروی تروریستها و یک کارگاه ساخت خودروهای بمب گذاری شده و یک انبار مهمات تروریستها نیز مورد هدف قرار گرفته و منهدم شده اند.

 دولت اقلیم کوردستان حملات توپخانه ایی ایران را محکوم کرد 

به دنبال حملات توپخانه ایی نیروهای جمهوری اسلامی ایران به مناطق مرزی خاک اقلیم کوردستان و منطقه بالکایتی در شهرستان چومان ، دولت اقلیم کوردستان ضمن محکوم نمودن این حملات از ایران خواست از حمله نظامی به شهروندان غیرنظامی و خاک اقلیم کوردستان پایان دهد.
دولت اقلیم کوردستان در مورد این حملات توپخانه ایی نیروهای جمهوری اسلامی به خاک اقلیم کوردستان اطلاعیه ایی را منتشر کرده که درآن آمده است:
دولت اقلیم کوردستان ضمن محکوم کردن این حملات اعلام می دارد؛ درحالی که ما به اصول همسایگی و عدم دخالت در امور داخلی یکدیگر پایبند هستیم و بخش از مشکلات بین جمهوری اسلامی ایران و گروههای اپوزیسیون و اختلافات بین آنها نیستیم لذا نمی خواهیم شهروندان غیر نظامی اقلیم کوردستان و کوچنده های مناطق مرزی و روستانشینان مرزی قربانی حملات توپخانه ایی جمهوری اسلامی ایران شوند.
در این بیانیه همچنین آمده است ؛ دولت اقلیم کوردستان علیرغم محکوم کردن این حملات از دولت جمهوری اسلامی ایران می خواهد تا به حملات خود به شهروندان غیر نظامی و خاک اقلیم کوردستان پایان دهد.
صدور این بیانیه از جانب دولت اقلیم کوردستان درحالی است که دولت های جمهوری اسلامی ایران و ترکیه به طور مداوم خاک اقلیم کوردستان را توپباران و بمباران می نمایند.

ترکیه نیروهایش را از قطر خارج نمی کند 

در حالی که چیزی به پایان مهلت قطر برای پاسخگویی به درخواست‌های 13گانه‌ای که با هدف حل بحران این کشور ارائه شده‌اند، باقی نمانده و همزمان با تلاش‌های بین‌المللی برای یافتن راه‌حلی برای بحران قطر، ترکیه با اعلام اینکه نیروهای نظامی‌اش قطر خواهند ماند، بحران قطر را پیچیده‌تر می‌کند. اين درحالیست که پیش از این، انور قرقاش، وزیر مشاور در امور خارجه امارات متحده عربی از ترکیه خواسته بود از "ترکیزاسیون" بحران قطر بپرهیزد.
نعمان کورتولموش سخنگوی دولت ترکیه روز دوشنبه 3 ژوئیه 2017 اعلام کرد که حضور نظامی کشورش در قطر ادامه خواهد یافت و بدون ارائه دلیلی ادعا کرد پایگاه نظامی ترکیه در قطر نه تنها برای امنیت دوحه، بلکه برای امنیت همه منطقه ضروری است.
به گزارش خبرگزاری آناتولی، کورتولموش گفت: «حضور نظامی ترکیه در قطر ادامه خواهد یافت ولذا وارد کردن این موضوع در بحران سیاسی قطر و دیگر کشورهای عربی اشتباه بزرگی است
سخنگوی دولت ترکیه افزود: «در صورت بالا گرفتن بحران بین قطر و کشورهای عربی، هزینه‌های این موضوع تنها بر دوش یک کشور نخواهد افتاد، بلکه همه کشورهای متحمل هزینه خواهند شد
کشورهای پادشاهی عربی سعودی، امارات متحده عربی، پادشاهی بحرین و جمهوری عربی مصر در 5 ژوئن 2017 روابط خود با قطر را قطع کردند. این کشورها قطر را به حمایت و تامین مالی تروریسم و گروه‌های بنیادگرا متهم می‌کنند.
چهار کشور فوق با هدف یافتن راه‌حلی برای بحران قطر، فهرستی شامل 13 درخواست از طریق امیر کویت در اختیار قطر قرار دادند. توقف روند تامین مالی تروریسم، توقف روند مداخله در امور داخلی دیگر کشورهای منطقه خلیج، توقف فوری روند ساخت پایگاه نظامی ترکیه در قطر و ممنوعیت هرگونه همکاری نظامی با ترکیه در داخل اراضی قطر بخشی از این مطالبات بود. قطر می‌بایست در روز 3 ژوئیه 2017 به این درخواست‌ها پاسخ می‌داد ولی به درخواست امیر کویت که نقش میانجی میان کشورهای عربی و قطر را بر عهده دارد، این مهلت 48 ساعت تمدید شد.

شمال کوردستان ...تداوم جنگ بین پ.ک.ک و ارتش ترکیه 

نیروهای گریلا از امروز صبح سلسله عملیات‌‌های متعددی را برضد نظامیان ارتش ترکیه در منطقه زاپ تدارک دیده‌اند.
ارتش ترکیه در هفته‌های اخیر عملیات بزرگی را به‌منظور اشغال بخشی از منطقه زاب در اقلیم کوردستان را آغاز کرده که با مقاومت گریلاهای ه.پ.گ مواجه شده است. نیروهای گریلا تاکنون در شبیخون‌هایی متعدد توانسته‌اند پیشروی‌ ارتش ترکیه در این منطقه را متوقف و آن‌ها را به عقب‌نشینی وادارند.
در همین رابطه امروز گریلاها دستکم ۳ عملیات را برضد نیروهای ارتش انجام داده‌اند. امروز صبح ساعت ۱۱ به‌وقت محلی در منطقه قلعه بَدَوه یک نظامی ارتش در عملیات سوءقصد گریلا به قتل رسید. همچنین دو هلی کوپتر ارتش ترکیه زمانی که قصد پیاده نمودن نیروهای نظام در تپه شهید منزور را داشتند مورد هدف قرار گرفتند که ناچار به ترک منطقه شدند.
در یک عملیات دیگر یگان‌های تک‌تیرانداز گریلا در تپه شهید خیری، نیروهای ارتش ترکیه مورد سوءقصد قرار گرفتند که از ساعت ۷:۳۰ الی ۹:۳۰ دستکم ۳ نظامی ارتش ترکیه به قتل رسیدند.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر