ایران نیوز

چهارشنبه، تیر ۱۴، ۱۳۹۶

سوزدار آوستا: خلق ما برای محافظت از عفرین بایست متحد شوند

سوزدار آوستا عضو شورای ریاست کل کنفدرالیسم جوامع کردستان طی گفتگویی با شبکەی "چرا تی‌وی" اعلام کرد ارتش ترکیه در صورت آغاز عملیات زمینی علیه روژاوا راهی برای خروج از آن پیدا نخواهد کرد. وی همچنین بر حق ایزدی‌ها برای حفظ خودمدیریتی در شنگال و برخورداری از نیروهای دفاعی بومی تأکید کرد.

سوزدار آوستا عضو شورای ریاست کل ك.ج.ك طی سخنانی در رابطه با هجوم نظامی ترکیه به منطقەی عفرین در روژاوا گفت همانطور که مردم میهندوست و سوسیالیست ما در زمان حمله به کوبانی بسیج شدند در مورد عفرین نیز باید چنین اتحادی شکل بگیرد.

وی اضافه کرد ائتلاف اردوغان-باغچلی در ترکیه در ادامه اقدامات وحشیانه علیه خلق کرد دستور حمله به عفرین که از لحاظ طبیعی ثروتمند است را صادر کرده و پس از حملات توپخانەای اکنون قصد آغاز عملیات زمینی دارند.

عضو شورای ریاست ك.ج.ك هشدار داد اردوغان با انجام چنین حملەای به دوران حاکمیت خود پایان خواهد داد و ارتش ترکیه در صورت ورود به عفرین راهی برای خروج از آن پیدا نخواهد کرد.

عضو ریاست کل ك.ج.ك دستپاچگی دولت ترکیه را ناشی از نزدیکی سقوط داعش در رقا توسط ی.پ.گ و نیروهای سوریه دمکراتیك دانست و گفت ترکیه شانسی برای نجات این گروه آدم‌کش و زن‌ستیز ندارد.

سوزدار آوستا با یادآوری جنایاتی که گروه داعش علیه زنان ایزدی شنگال انجام داد به خرید و فروش زنان اسیر و آتش زدن نوزده زن ایزدی به خاطر سرپیچی از فرامین در مرکز موصل اشاره کرد و گفت مبارزان یگان‌های زنان شنگال خود را به رقا رساندەاند و انتقام خود را از داعش می‌گیرند.

وی تأکید کرد دیگر کسی نمی‌تواند ایزدی‌ها را به بردگی بگیرد وقتی که این مردم در شنگال از شورای اداری خودمدیرتی و نیروهای دفاعی بومی برخوردارند.

سوازدار آوستا خواستار به رسمیت شناختن خودمدیریتی شنگال توسط حکومت مرکزی عراق و دولت اقلیم کردستان شد و گفت ایزدی‌ها پس از مواجهه با هفتاد و چهار دوره کشتارهای جمعی دیگر نمی‌توانند به هیچ ساختار حکومتی غیر بومی اعتماد کنند و می‌خواهند زمام امورشان را در یک سیستم دمکراتیك در دست بگیرند.

او از سازمان ملل متحد و کشورهای غربی هم خواست پس از شناسایی واقعه قتل‌عام ایزدی‌ها توسط داعش به عنوان نسل‌کشی، در برابر محاصره سه ساله شنگال و حق خودمدیریتی ایزدی‌ها سکوت نکنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر