ایران نیوز

یکشنبه، مرداد ۰۱، ۱۳۹۶

آخرین اخبار کوردستان ,داعش وعراق

کوردانه:سرتیترخبرها:تلعفر ...کشته شدن تعدادی از سرکرده های زن داعش,بمباران مواضع داعش در منطقه الرشاد,جنگ رقا...پیشروی مبارزان کورد به سمت مرکز شهر ,ادامه توپ‌باران عفرین و شهبا توسط رژیم ترکیه,جنگنده‌های اسد برغم اعلام آتش‌بس مواضع مخالفان را بمباران کردند,ویدیو ...شرکتهای ایرانی دستاوردهای نظامی خود را به نمایش گذاشتند, بدبختیهای موصل پایانی ندارد بیمارستانها گنجایش اجساد را ندارند,15 حمله هوایی جدید جنگنده های ائتلاف علیه تروریستهای داعش,آمریکا نیروی بیشتری به عراق فدرال اعزام می‌کند
آمریکا نیروی بیشتری به عراق فدرال اعزام می‌کند 

وزارت دفاع آمریکا بیش از دو هزار سرباز دیگر به عراق فدرال اعزام می‌کند.
به نقل از فرماندهان نظامی آمریکا امسال پاییز دو هزار و صد سرباز آمریکایی به عراق فدرال اعزام خواهند شد. فرماندهان نظامی آمریکایی اعلام کردند که اعزام این نیروها با هدف نابودی داعش در عراق فدرال صورت می‌گیرد.
شایان ذکر است که در حال حاضر پنج هزار سرباز آمریکایی در عراق فدرال مستقر هستند.

15 حمله هوایی جدید جنگنده های ائتلاف علیه تروریستهای داعش 


جنگنده های ائتلاف به حملات هوایی خود علیه تروریست های داعش اد امه داده و طی دیروز مواضع تروریست های داعش در سوریه و عراق فدرال را بمباران کردند.
در بیاننامه نیروهای ائتلاف آمده است ؛ جنگنده های ائتلاف 15 حمله جدید را در عراق فدرال و سوریه علیه تروریست های داعش انجام داده اند که از این حملات 6 حمله در عراق فدرال و در مناطق  موصل ، القائم ،کسک ، راوه و  حویجه بوده و در سوریه نیز 9 مورد از این حملات در مناطق البوکمال، دیرالزور و رقا صورت گرفته اند.


 بدبختیهای موصل پایانی ندارد بیمارستانها گنجایش اجساد را ندارند 

 کمیته بین المللی صلیب سرخ روز پنج شنبه در بیانیه ای تأکید کرد: با پایان عملیات نظامی درموصل، مدیریت هزاران جسدی که در گوشه و کنارشهر افتاده اند و یا از زیر آوارها بیرون کشیده می شوند تبدیل به چالشی بشردوستانه گردیده است
این کمیته بین المللی خاطرنشان کرد: ظرفیت بیمارستانها و سردخانه ها برای نگهداری از این اجساد تکمیل‌شده است.  شناسایی اماکن دفن (موقت) ، انجام امور ثبت احوال اجساد برای خانواده ها، و ذخیره اطلاعات اجساد مجهول الهویه برای پیگیریهای بعدی از جمله اموری است که می بایست انجام گیرد
کمیته بین المللی صلیب سرخ تأکید کرد که با توجه به اهمیت بشردوستانه مدیریت اجساد، این کمیته در حال سنجش شرایط جهت ارایه کمکهای بشر دوستانه است. در چنین شرایطی، صلیب سرخ جهانی معمولا ماشین‌هایی مجهز به یخچال، کیسه نگهداری جسد، و آموزش و پشتیبانی فنی را در اختیار مسئولین امر قرار می دهد تا اجساد را با حفظ کرامتشان از مناطق تحت درگیری به جایی منتقل کنند که خانواده‌ها بتوانند آن‌ها را شناسایی نمایند.
منابع خبری عراقی نیز از کشتار تکان دهنده‌ میان غیر نظامیان در مناطق مسکونی واقع در غرب موصل خبر دادند. به گفته این منابع روز حدود 500 جسد که اغلب آن‌ها را کودکان و زنان تشکیل می دهند، از زیر آوار خانه‌های مسکونی که توسط جنگنده‌های عراق فدرال و ائتلاف بین المللی بمباران شده بود، بیرون آورده شد .
رئیس شورای اداری استان گفته است مناطق مسکونی و زیر زمین هایی که مردم موصل برای پناه بردن از شبه نظامیان داعش و بمباران ائتلاف ساخته بودند به «زیرزمین‌های مرگ» تبدیل شده است. گزارشگر «العربیه.نت» با فرماندهان میدانی ارتش عراق فدرال در موصل و برخی از نمایندگان پارلمان این کشورمصاحبه کرده و در باره جزئیات این فاجعه تکان دهنده از آنها پرسیده است .

داعش از غیر نظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده کرد

گزارشگر العربیه می گوید اغلب فرماندهان در پاسخ به این سوال که چرا چنین فاجعه تکان دهنده‌ای در مناطق مسکونی رخ داده، جواب‌ می‌دهند که داعش مقصر اصلی این کشتارها است چون این گروه از غیر نظامیان را به عنوان سپر انسانی استفاده کرده و تک تیر اندازانش بر پشت بام‌ خانه‌های مسکونی که بمباران شد، سنگر گرفته بودند.
سرلشکر معن السعدی، فرمانده عملیات در دستگاه مبارزه با تروریسم در عراق فدرال گفت: «داعش غیر نظامیان را در خانه‌ها به گروگان گرفته و از آن‌ها به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند. همزمان شبه نظامیان مسلح و تک تیر اندازان این گروه بر بام خانه‌های مسکونی سنگر گرفنه و نیروهای عراقی را هدف قرار می دهند. به همین دلیل جنگنده‌های ائتلاف به اشتباه و به دون اینکه از فرماندهان میدانی دستور بگیرند، شبه‌نظامیان داعش که بر بالای خانه مستقر شده بودند را هدف قرار دادند و در نتیجه آن خانه‌ها بر سر ساکنان فرود آمد. داعش با این روش بزدالانه و ناجوانمردانه، از کودکان و زنان  برای متوقف کردن بمباران ها مورد استفاده قرار داد». 

ویدیو ...شرکتهای ایرانی دستاوردهای نظامی خود را به نمایش گذاشتند 

شرکتهای ایرانی در شرکت ماکس روسی فناوریهای نظامی خود را به نمایش گذاشتند.
برای اولین بار شرکتهای ایرانی در نمایشگاهی بین المللی تولیدات داخلی خود در زمینه نظامی را به معرض نمایش گذاشتند.
این شرکتها در این نمایشگاه پهپادها و موشکهای مدل صدید و قاصد را به نمایش گذاشتند.
نمایشگاه بین المللی ماکس چند روزی است که در روسیه آغاز به کار کرده و فنی آوریهای نظامی کشورهای جهان در آن به نمایش گذاشته گذاشته شده است.



جنگنده‌های اسد برغم اعلام آتش‌بس مواضع مخالفان را بمباران کردند 

به گزارش دیدبان حقوق بشر سوریه، جنگنده‌های رژیم سوریه روز یکشنبه چندین حمله هوایی به غوطه شرقی در شرق دمشق، پایتخت سوریه انجام دادند. این در حالی است که ارتش سوریه یک روز پیش از آن از قطع خشونت‌ها در این منطقه خبر داده بود.
دیدبان که در بریتانیا مستقر است گفت روز شنبه بعد از اعلام آتش بس منطقه به نسبت آرام بوده و موارد محدود آتشباری روی داده است. در این گزارش آمده که روز یکشنبه در شهرهای دوما و عین ترما در غوطه شرقی که در کنترل مخالفان مسلح قرار دارد ۶ حمله هوایی صورت گرفته است. روز گذشته  سوریه و  روسیه اعلام کردند که آنها به‌طور جداگانه در غوطه شرقی دمشق آتش بس برقرار کرده‌اند. این منطقه یکی از مناطقی است که  در طرح «کاهش درگیری» در جریان مذاکرات روسیه، ترکیه و ایران ذکر شده بود. ارتش‌های دو کشور و وزارت دفاع روسیه، ۳۱روز گذشته اعلام کردند، درگیری‌ها در غوطه شرقی، متوقف و آتش بس آغاز شده‌است.

غوطه شرقی یکی از آخرین مناطق در غرب سوریه است، که تا چند روز پیش درگیری‌ها میان مخالفان مسلح از یک سو و ارتش سوریه و شبه نظامیان حامی بشار اسد، از سوی دیگر در آن جریان داشت.

ادامه توپ‌باران عفرین و شهبا توسط رژیم ترکیه

ارتش ترکیه همچنان به تجاوزات خود به مناطق مسکونی شمال سوریه و روژاوای کوردستان ادامه می‌دهد. توپ‌باران چند منطقه در کانتون عفرین و اقلیم شهبا در شمال سوریه از ساعتی پیش شروع شده و با شدت ادامه دارد
خبرگزاری هاوار (ANHA) در روژاوای کوردستان گزارش داده که ارتش ترکیه از ساعت گذشته مواضع مبارزان و هم‌چنین مناطق مسکونی را از سمت شهر مارع هدف قرار داده است. این حملات به شدت ادامه دارد. گزارش شده که شدت این حملات توپخانه‌ای تاکنون بی‌سابقه بوده است.
این حملات به شهرک تل‌رفعت، روستای عین دقن و روستای بنیه در شهر شیراوای کانتون عفرین صورت گرفته و از ساعت گذشته تاکنون ده‌ها گلوله توپ به این مناطق اصابت کرده است. از خسارات این حملات جدید هنوز خبری منتشر نشده است.

جنگ رقا...پیشروی مبارزان کورد به سمت مرکز شهر 

پیشروی مبارزان سوریه دمکراتیک در چهار محور جنگی در شهر رقا به سمت مرکز این شهر ادامه دارد و 60% محله البرید واقع در شمال غربی این شهر به کنترل مبارزان سوریه دمکراتیک درآمده است.
در درگیریهای صورت گرفته در این محله علیه تروریستهای داعش نیز تاکنون 6 تن از تروریستها از پای درآمده اند.
در محله های جنوبی این شهرنیز درگیریها ادامه دارد ئ در محله رقه قدیم نیز نیروهای مبارز کورد حدود 50% این محله را از وجود تروریستهای داعش پاکسازی کرده اند.

بمباران مواضع داعش در منطقه الرشاد 

جنگنده های نیروی هوایی ائتلاف ضد داعش یک مقر تروریستهای داعش را در ناحیه الرشاد بمباران کردند.

به گفته منابع خبری عصر دیروز جنگنده های نیروی هوایی ائتلاف یک مقر پلیس تروریستهای داعش در ناحیه الرشاد در تابعه شهرستان داقوق را بمباران کرده و خسارات مالی و جانی فراوانی را به تروریستها وارد نمودند.

تلعفر ...کشته شدن تعدادی از سرکرده های زن داعش 

یکی از مقرهای تروریستهای زن داعش در شهر تلعفر هدف یک راکت قرار گرفت که در نتیجه آن تعدادی از تروریستهای زن داعش از پای درآمدند.
یک منبع امنیتی اعلام داشت؛ یکی از مقرات تروریستهای زن داعش در شهر تلعفر هدف یک فروند راکت قرار گرفته است.
وی افزود ؛ در نتیجه این حمله راکتی 7-10 نفر از تروریستهای زن داعش کشته و 7 نفر دیگر از آنان نیز زخمی شده اند.



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر