ایران نیوز

دوشنبه، تیر ۱۲، ۱۳۹۶

ه.پ.گ مسئولیت مرگ یک مسئول حزب حاکم ترکیه را قبول کرد

مرکز خبررسانی نیروی مدافع خلق با صدور اطلاعیه‌ای از وقوع درگیری‌های شدید با نیروهای عملیاتی ترکیه در ارتفاعات لیجه خبر داده و نتایج نبردهای روی داده در نوار مرزی زاپ را اعلام کرده است
ارتش ترکیه از روز شانزدهم ماه گذشته میلادی تاکنون با ادامه یک عملیات نظامی گسترده سعی در اشغال منطقەی زاپ در جنوب کردستان کرده است.
ه.پ.گ می‌گوید طی درگیری‌های ساعت ٧:٣٠ دقیقه امروز در قلعەی بدو، دو ارتشی ترکیه کشته شدەاند.
ارتش ترکیه از پنج روز پیش در اطراف روستای "رشان" از توابع شهرستان لیجه در ایالت آمد نیز وارد عملیات زمینی شده و نیروهای زیادی را با هلی‌کوپتر به این منطقه منتقل کرده است.
در روزهای پنجشنبه و جمعه گذشته سه گریلا به اسامی "فارقین"، "سرهلدان" و "صالح" طی درگیری با نیروهای عملیاتی ترکیه در این منطقه زخمی شده و جان خود را از دست دادەاند. همچنین در جریان بمباران منطقه توسط جنگندەهای ارتش یک گریلای دیگر به نام "دشتی" جانباخته است.
طی نبردهای سه روزه در لیجه دستکم پنج نیروی نظامی ترکیه نیز کشته و شش تن دیگر زخمی شدەاند.
ارتش ترکیه همزمان در اطراف روستای "بژکنه" در ایالات آمد دست به عملیات زده است. در روز جمعه گذشته یک گریلای فدایی پس از حمله به نیروهای عملیاتی و نبردی شدید زخمی شده و پیش از اسارت به زندگی خود خاتمه داده است.
نیروی مدافع خلق در گزارش خود همچنین مسئولیت مرگ "آیدین آهی" معاون رئیس شعبه حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه در منطقە قلقلی واقع در ایالت وان طی روز شنبه را بر عهده گرفته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر