ایران نیوز

شنبه، تیر ۱۷، ۱۳۹۶

تداوم آتش سوزی‌های سریالی در کردستان

شعله‌های آتش همچنان زبانه می‌كشد و جنگلهای زیبای زاگرس را در کام خود فرو می‌برد. آمارها حاکی از افزایش چشم‌گیر موارد آتش سوزی در تمام استانهای روژهلات کردستان است. برخی از مدافعان محیط زیست سخنانی مبنی بر عمدی بودن بیشتر آتش سوزی‌ها را بە میان می‌آورند. از سوی دیگر سازمانهای دولتی هم در فراهم نمودن امکانات لازم برای کنترل آتش‌سوزیها ناتوان هستند. نهادهای امنیتی و نظامی اما موضعی دشمنکارانه با جنگلها و مراتع روژهلات کردستان در پیش گرفته‌اند.
گزارشها از استان سنه حاکی است کە در روزهای اخیر دست‌کم بیش از ٧ مورد آتش سوزی جنگلها و مراتع در مناطق مریوان، سولاوا، سنه، بانه و کامیاران روی داده است.
در تازه‌ترین مورد جنگلهای حومه روستای شرکه حومه مریوان آتش گرفتند و چندین هکتار از جغرافیای زیبای این منطقه در لهیب شعله‌های حریق سوخت.
اگر چه دیروز اعضای گروه چیا خود را به محل رساندە و آتش را کنترل کردند، اما حریق مذکور زیان فراوانی بە جنگلهای حومه این روستا وارد کرده است.
منابع محلی آگاه از شهرهای مریوان، بانه، سولاوا و پاوە به خبرگزاری فرات گفتند که مزدوران رژیم جمهوری اسلامی که از عناصر سپاه و بسیج هستند به بهانه شکار به جنگلهای این مناطق رفته و همزمان با فعالیت‌های استخباراتی، جنگل‌های زیبای این مناطق را به آتش می‌كشند. در ماه گذشته هم دست کم دو گزارش مبنی بر مشارکت مستقیم نیروهای سپاه پاسداران و نیروهای مرزبانی در ایجاد و دامنه زدن بە آتش‌سوزیها در جنگلهای مریوان و بانه در رسانه‌ها منتشر شد.

فرات نیوز

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر