ایران نیوز

دوشنبه، مرداد ۱۶، ۱۳۹۶

انفجار در مسیر کاروان ارتش ترکیه در دهوک

ساعاتی پیش یک کاروان ارتش ترکیه در استان دهوک، مورد حمله قرار گرفت. در اثر انفجار یکی از خودروهای ارتش ترکیه منهدم و چند خودروی دیگر نیز دچار آسیب‌دیدگی شدند.
در حومه شهر زاخو استان دهوک در باشور کردستان، امروز قبل از ظهر یک کاروان خودروهای ارتش ترکیه درحال گذر بود که مورد حمله یک بمب کنارجاده‌ای قرار گرفت. براساس گزارش‌های منتشر شده از رسانه‌های محلی باشور کردستان، چندین نفر در این حمله زخمی شده که بلافاصله به بیمارستان‌های دهوک و زاخو منتقل شده‌اند. منابع غیر رسمی از کشته شدن دستکم ۶ تن از اعضای ارتش ترکیه در این حمله خبر داده‌اند. گفته شده یک چند خودروی میت (سازمان استخبارات ملی ترکیه)‌ نیز در این کاروان حضور داشته‌اند.
شایان ذکر است که ارتش ترکیه دارای چندین پایگاه نظامی در شهرهای دهوک، زاخو و هولیر می‌باشد که وجود ۱۸ پایگاه تاکنون محرز شده است. احتمال می‌رود که پایگاه‌‌های دیگری نیز در شمال اقلیم کردستان و منطقه تحت کنترل بارزانی‌ها (منطقه زرد) باشد. از برخی از این پایگاه‌ها، به‌عنوان فرودگاه هواپیماهای بدون‌سرنشین برای جاسوسی از مناطق حفاظتی مدیا استفاده می‌شود.
ترکیه با استفاده از هم‌پیمانی استراتژیک با بارزانی‌ها، سعی داشته است تا خارج از مرزهای باکور کردستان، به مقابله با جنبش آزادیخواهی خلق کرد بپردازد. مسئولان پ.ک.ک اخیراً اعلام کرده بودند که پایگاه‌های ارتش ترکیه را در خاک باشور کردستان هدف قرار خواهند داد.
اگرچه هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است، اما اگر این حمله توسط گریلاهای ه.پ.گ (شاخه نظامی پ.ک.ک) صورت گرفته باشد، می‌توان این اقدام را سرآغاز هدف قرار دادن پایگاه‌های ارتش ترکیه در خاک اقلیم کردستان عنوان کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر