ایران نیوز

جمعه، مرداد ۱۳، ۱۳۹۶

عطاری‌های کرمانشاه به مکانی برای خرید و فروش مواد مخدر تبدیل شده‌اند

عطاری‌های کرمانشاه از مسیر اصلی خود یعنی فروش داروی گیاهی منحرف و به خرید و فروش مواد مخدر مشغول شدەاند و امنیت جامعه را به خطر انداختەاند.
خبرگزاری "ایسنا"ی کرمانشاه به نقل از"امید عبدی" معاون دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه نسبت به خرید و فروش مواد مخدر در عطاری‌های این شهر هشدار داد.
این مسئول حکومتی گفت: ٥٠ درصد کسانی که در عطاری‌ها کار می‌کنند مدارک دانشگاهی ندارند و با این حال مشغول تجویز درمان به مردم هستند.
عبدی افزود: ویترین خیلی از عطاری‌ها با درمان گیاهی پر شده، اما در اصل مخلوط مواد مخدر و مواد روان گردان هستند و آنها را طبق درمان چاقی و لاغری به مردم تجویز می‌کنند.
نام برده به این موضوع اشاره کرد که در سال جاری ١٨٠ عطاری غیرقانونی در این شهر پلمپ شده‌اند.
امید عبدی همچنین در این رابطه گفت: خیلی از مربیان ورزشی حتی مدرک سیکل هم ندارند اما با این حال "داروهای سلامت محور" برای جوانان این شهر تجویز می کنند که باعث بالا رفتن سکته قلبی، عقیم شدن و مریضی‌های دیگر می شود.
مسئول دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه سال گذشته در همین رابطه اعلام کرده بود: عطاری‌های این شهر از روند قانونی خود منحرف شده و به مکانی برای خرید و فروش مواد مخدر و روانگردان تبدیل شدەاند و مدارک فراوانی صدق این ادعا را اثبات می‌کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر