ایران نیوز

دوشنبه، شهریور ۲۰، ۱۳۹۶

آخرین اخبار کوردستان, داعش و عراق

کوردانه:سرتیترخبرها:کشته شدن 4 تروریست انتحاری داعش در منطقه بین نفتخانه وخانقین, بمباران تروریستهای داعش در منطقه حمرین,ارتش سوریه محاصره فرودگاه دیرالزور را شکست,شیخ جعفر شیخ مصطفی: موضع دولت عراق فدرال در مورد مشارکت نیروهای پیشمرگه در عملیات حویجه تغییر کرده است,نبرد در ۵ محله رقا شدید است / ۴۷ تروریست از پای درآمدند, تشدید حملات هوایی علیه تروریستهای داعش در شهر حویجه

 تشدید حملات هوایی علیه تروریستهای داعش در شهر حویجه 

وزیر دفاع عراق فدرال اعلام داشت؛ نیروی هوایی عراق فدرال و نیروهای ائتلاف ضد داعش حملات هوایی علیه تروریستهای داعش در منطقه حویجه را تشدید کرده و به زودی نیز عملیات آزادسازی این شهر از اشغال تروریستهای داعش آغاز خواهد شد.
وی افوزد؛ ارتش عراق فدرال در حال آماده کردن خود برای حمله به این شهر می باشد.
محمود سنگاوی عضو دفتر سیاسی اتحادیه میهنی کوردستان و فرمانده محور گرمسیری نیروهای پیشمرگه نیز چندی پیش طی سخنانی اعلام داشت ؛ نیروهای عراقی روز 23 ماه جاری میلادی را برای آغاز حمله به حویجه تعیین کرده اند و احتمال می رود روز 25 ماه نیز همزمان با برگزاری رفراندم به نیروهای پیشمرگه در استان کرکوک نیز حمله کنند لذا ضروری است که همه طرفها این تهدید را مد نظر داشته باشند.


نبرد در ۵ محله رقا شدید است / ۴۷ تروریست از پای درآمدند 

از دیروز عصر تا هم‌اکنون، نبرد سختی میان مبارزان ق.س.د و تروریستهای داعش در ۵ محله مختلف شهر رقا ادامه دارد. از عصر دیروز تاکنون دستکم ۴۷ تروریست کشته شده‌اند.
محلات مَرور، امین، نهدا، سکینه و منصور در رقا از عصر روز گذشته تاکنون شاهد درگیری‌های بی‌وقفه‌ای بوده است. مبارزان موفق شده‌اند که در نتیجه این درگیری‌ها پیشروی‌های زیادی را داشته و مقادیر قابل توجهی مهامت و سلاح داعش را کنترل نمایند.
محله مرور نیز در نتیجه این درگیری‌ها، صبح امروز به‌تمامی آزاد شد. یک هواپیمای جاسوسی داعش منهدم و دو خودروی بمبگذاری شده نیز به کنترل مبارزان درآمد. یک قبضه دوشکا، ۴ قبضه تیربار گرینف به همراه ۳ هزار فشنگ آن و نیز ۳ هزار فشنگ کلاشنیکف نیز به کنترل مبارزان درآمد.


شیخ جعفر شیخ مصطفی: موضع دولت عراق فدرال در مورد مشارکت نیروهای پیشمرگه در عملیات حویجه تغییر کرده است 

فرمانده نیروهای 70 پیشمرگه کوردستان اعلام داشت؛ موضع دولت عراق فدرال در مورد مشارکت نیروهای پیشمرگه کوردستان در جنگ آزادسازی شهر حویجه تغییر یافته و تاکنون هیچگونه مشورتی با نیروهای پیشمرگه در مورد مشارکت در این جنگ صورت نگرفته است.
شیخ جعفر شیخ مصطفی در این باره اعلام داشت؛ دولت عراق فدرال تا قبل از عملیات آزادسازی موصل و تلعفر نقش نیروهای پیشمرگه در عملیات آزادسازی شهر حویجه را مهم اعلام می کرد اما بعد از پایان آن عملیاتها درحال حاضر موضع عراق فدرال تغییر یافته و به مشارکت نیروهای پیشمرگه در جنگ آزادسازی حویجه اهتمام نمی دهند.
وی گفت : دولت عراق فدرال نیروهای نظامی خود را در مرزهایش مستقر کرده و می خواهند جنگ حویجه را آغاز کنند اما هیچ نیرویی به سمت نیروهای پیشمرگه نیامده و همچنین در صورت عدم انجام توافق قبلی با نیروهای پیشمرگه به هیچ نیرویی اجازه نمی دهیم وارد مناطق تحت کنترل نیروهای پیشمرگه شود .
وی در مورد افزایش بی سابقه نیروهای نظامی عراقی برای انجام این عملیات و ایجاد شک نیز گفت : عراق فدرال مرزهای خود را دارد و می تواند در مناطق تحت حاکمیت خود نیروهایش را افزایش دهد اما تا آنجایی که به مناطق تحت کنترل نیروهای پیشمرگه مربوط می شود به هیچ نیرویی اجازه نمی دهیم به مناطق استقرار نیروی پیشمرگه نزدیک شود.
قابل ذکر است اخیرا نیروهای مسلح عراقی خود را برای آغاز عملیات آزادسازی شهر حویجه از اشغال تروریست های داعش آماده می کنند و نیروی هوایی نیز حملات هوایی خود به تروریستها در این منطقه را تشدید کرده اند.

شهر حویجه در فاصله 60 کیلومتری غرب کرکوک واقع شده و در سال 2014 توسط تروریستهای داعش اشغال گردید.

ارتش سوریه محاصره فرودگاه دیرالزور را شکست 

ارتش سوریه و هم‌پیمانانش توانستند محاصره فرودگاه نظامی دیر الزور و دو محله هرابش و الطحطوح را بشکنند. 
به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، ارتش سوریه از چند روز پیش توانسته به مقر نیروهای وابسته به خود یعنی تیپ 137 در غرب دیر الزور برسد و به این ترتیب محاصره سه ساله داعش بر این منطقه را بشکند حال ارتش سوریه در عملیاتی جدید با عنوان خیزش شیر توانست بر فرودگاه نظامی دیر الزور تسلط یابد. داعش بر اکثر مناطق دیر الزور به استثنای محله‌هایی در مرکز استان تسلط دارد.
رسانه جنگ سوریه اعلام کرد، نیروهای ارتش این کشور و هم‌پیمانانش که در حال پیشروی از منطقه المقابر در بخش پادگان فرودگاه بودند در اطراف ستاد تامین امنیت غرب و جنوب غرب فرودگاه به هم رسیدند و نیروهای ارتش سوریه عملیات نظامی گسترده‌ای را برای توسعه راه‌های امن در اطراف فرودگاه بعد از شکسته شدن محاصره آن ایجاد کرد.
درگیری‌هایی بین ارتش سوریه و تروریستهای داعش در طول خاکریز شرقی فرودگاه دیر الزور و خطوط درگیری در الجبلیه، الرشیدیه، المعریقه درگرفت و نهایتا تروریستهای داعش به سمت شهر البوکمال و المیادین در مرزهای عراق فدرال و سوریه گریختند.
اما ارتش سوریه به پیشروی ادامه داد و توانست مناطق جنوبی دیر الزور را در محاصره درآورد.
خبرنگار المیادین گزارش داد، یگان‌های مهندسی ارتش سوریه اقدام به خنثی سازی مین‌های کار گذاشته شده در مسیر منتهی به فرودگاه دیر الزور کردند و حملات هوایی و توپخانه‌ای با هدف قرار دادن باقی‌مانده‌های داعش در اطراف فرودگاه ادامه دارد.

 بمباران تروریستهای داعش در منطقه حمرین 

15 نفر از تروریستهای داعش درنتیجه حمله هوایی جنگنده های عراقی در منطقه حمرین کشته شدند.
یکی از فرماندهان ارتش عراق فدرال در این باره اعلام داشت؛ جنگنده های نیروی هوایی عراق فدرال یک تجمع تروریستهای داعش را در منطقه حمرین در شمال شرقی استان دیاله مورد هدف قرار دادند.
وی افزود ؛ در نتیجه این حمله هوایی 15 تروریست داعش کشته و تعداد دیگری از آنان نیز زخمی شدند.


کشته شدن 4 تروریست انتحاری داعش در منطقه بین نفتخانه وخانقین 

یکی از فرماندهان نیروی پیشمرگه در منطقه نفتخانه اعلام داشت؛ در عملیات نظامی مشترک امروز که در مناطق بین نفتخانه و خانقین صورت گرفت 4 تروریست انتحاری داعش اقدام به انتحار خود کرده و 3 تروریست مسلح دیگر نیز در محاصره نیروهای پیشمرگه قرار گرفته اند.

سرهنگ احمد دکه ایی از فرماندهان نیروهای مرزبانی در منطقه نفتخانه گفت : در این عملیات نظامی 7 تروریست داعش به محاصره درآمدند که 4 نفر از آنان اقدام به انتحار کرده و 3 تروریست دیگر نیز در محاصره قرار گرفتند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر