ایران نیوز

سه‌شنبه، شهریور ۱۴، ۱۳۹۶

اعتراض مردم بانە بە کشتار کولبران بە خشونت کشیدە شد

تظاهرات اعتراضی مردم بانە کە امروز سەشنبە در پی کشتن دوو کولبر برگزار گردید، از سوی نیروهای امنیتی بە خشونت کشیدە شد.
بر اساس گزارشهایی دریافتی کردستان ٢٤، شماری از تظاهرکنندگان بانەای وارد ساختمان فرمانداری بانە شدە و با سردادن شعار خواهان حمایت مرم شهرهای سقز و سردشت هستند و تعدادی از تظاهرکنندگان داخل محوطە فرمانداری مجروح شدە‌اند.


همزمان فعالان مدنی شهر مریوان در اطلاعیە‌ای از مردم این شهر خواسته‌اند فردا چهارشنبە ١٥ شهریور در راهپیمایی اعتراضی کشتار کولبران بر اثر شلیک مستقیم نیروهای امنیتی ایران را محکوم کنند.
همزمان با تجمع اعتراضی مردم بانە، خطوط اینترنت این قطع شدە و عکسها و تصاویری ارسالی بە کردستان ٢٤ حاکی از حضور چشمگیر نیروهای نظامی در سطح شهر است.
محسن بیگلری، نماینده بانه و سقز با اشاره به تیراندازی به این کولبرها در منطقه بازار این شهرستان توسط هنگ مرزی گفت: "یکی از کشته‌شدگان، دهیار هه‌نگه ژال" از توابع شهرستان بانه بوده است."
به گزارش ایلنا، نماینده شهرهای بانه و سقز در مجلس ایران اسلامی گفت: "با این حال حدود ۲ هفته پیش اتفاقی مشابه افتاد و یک نفر کشته شد و امروز نیز درپی تیراندازی دیگر، ۲ نفر کشته شدند."
 بیگلری با تاکید بر وضعیت نامساعد کوله‌بران به‌لحاظ معیشتی و اقتصادی اعلام کرد: "این افراد عمدتا از اقشار ضعیف جامعه هستند. واقعیت این است که حتی اگر این افراد کالایی حمل می‌کنند، دلیل نمی‌شود که کشته شوند و این درحالی است که این حوادث منجر به جریحه‌دار شدن احساسات مردم کردستان و دیگر مناطق کشور می‌شود."

در پی کشته شدن این دو کولبر خانواده های آنها به همراه جمعی از مردم محلی مقابل فرمانداری بانه تجمع کردند.

بر اساس گزارش هنگاو در ماە گذشتە ٢٠ کولبر کشتە شدەاند کە ١٨ نفر از آنان از سوی نیروهای امنیتی مورد هدف قرار گرفتە‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر