ایران نیوز

یکشنبه، مهر ۱۶، ۱۳۹۶

«اختلاف ۳۲ هزار میلیاردی» در بدهی‌های شهرداری تهران

خبرگزاری ایلنا براساس گزارش مالی منتشر شده شهرداری تهران و گفته‌های شهردار از «اختلاف ۳۲ هزار میلیاردی در بدهی‌های شهرداری تهران» خبر داد و نوشت که «فقط ۶۸ درصد از درآمدهای نقدی به خزانه واریز شده‌» و «پرسنل شهرداری ۵ هزار نفر از آمار اعلامی بیشتر است.»

این گزارش از بدهی ۵۲ هزار میلیارد تومانی این نهاد خبر داده و اعلام کرده است که هزینه‌های شهرداری نیز بیش از هزار میلیارد تومان از درآمدهای آن بیشتر شده‌است.

خبرگزاری ایلنا روز شنبه، ۱۵ مهر، اعلام کرد که براساس گزارش مالی منتشرشده از میزان درآمد و هزینه شهرداری تهران در شش‌ماهه اول سال، هزینه‌های شهرداری در شش‌ماهه اول سال هفت هزار و ۹۲۶ میلیارد تومان و درآمدهای آن شش هزار و ۷۶۶ میلیارد تومان بوده‌است.

به این ترتیب، هزینه‌های این نهاد در این مدت هزار و ۱۶۰ میلیارد تومان از درآمد آن بیشتر شده‌است.

در همین حال محمود میرلوحی، عضو شورای شهر، خبر داد که محمدعلی نجفی، شهردار تهران، بدهی‌های این نهاد را ۵۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعلام کرده که ۳۰ هزار میلیارد تومان آن «بدهی قطعی است».

وی اضافه کرد: «بدهی واقعی از این هم بیشتر است، چرا که بر اساس اساسنامه‌ها شرکت‌های وابسته شهرداری امکان گرفتن وام دارند و اگر همه اینها تجمیع و تلفیق شود، احتمال اینکه این میزان بیشتر شود نیز است».

آقای میرلوحی همچنین گفت که حدود ۶۸ هزار و ۳۰۰ نفر در شهرداری تهران مشغول به کارند.

محمد علی نجفی، شهردار تهران، روز دوشنبه سوم شهریور گفته بود که این نهاد بیش از ۱٫۷ برابر بودجه سال ۹۶ یعنی در حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان بدهی دارد.

به گفته آقای نجفی، شهرداری تهران، «بالغ بر ۱۶ هزار میلیارد تومان به بانک‌ها (عمدتاً بانک شهر)، ۹ هزار میلیارد به پیمانکاران و پنج هزار میلیارد نیز برای پروژهای باز» بدهکار است.

اطلاعاتی که خبرگزاری ایلنا منتشر کرده مربوط به گزارشی محمد علی نجفی، شهردار جدید تهران، به اعضای شورای شهر است.

براساس بند ۱۰ ماده ۷۱ قانون شوراها شهرداری موظف است هر شش ماه گزارشی از میزان درآمد و نحوه هزینه‌کرد خود را به شورای شهر ارائه دهد.

به گفته شماری از اعضای کنونی و پیشین شورای شهر تهران، محمد باقر قالیباف در زمان تصدی شورای شهر تهران به این قانون «عمل نمی‌کرد».

اصلاح‌طلبان که اینک شهرداری و شورای شهر تهران را در دست دارند از اقدامات محمد باقر قالیباف انتقاد کرده و معتقدند که وی در مدت ۱۲ سال شهرداری، وضعیت مالی نامناسبی را دراین نهاد به وجود آورده‌است.

«عدم انضباط مالی و افزایش هزینه‌های شهرداری»، «فروش بی‌رویه تراکم»، «افزایش نیروهای شهرداری تهران» و «فساد گسترده» از جمله انتقادهای اصلاح‌طلبان از مدیریت آقای قالیباف است.

در سال‌های گذشته همچنین پرونده واگذاری املاک شهرداری تهران و استخدام «حدود چهار هزار و ۲۰۰ نفر از وابستگان به مداحان و مقام‌های کشوری و لشکری» خبرساز شده‌است.

آقای قالیباف اما تمام گزارش‌های مربوط به فساد در شهرداری را رد و اعلام کرده که حتی یک مورد «تخلف سازمان‌یافته» در این نهاد وجود نداشته‌است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر