ایران نیوز

سه‌شنبه، آبان ۳۰، ۱۳۹۶

رهبر بارزانی حکم دادگاه عالی فدرال عراق را یکجانبه و سیاسی خواند

رهبر بارزانی با صدور بیانیه ای حکم دادگاه عالی فدرال عراق را تصمیمی تک جانبه دانست که هدف از آن برآوردن مقاصد سیاسی بوده است.
رهبر مسعود بارزانی در بیانیه‌ای که لحظاتی پیش منتشر نمود ضمن اشاره به حکم صادر شده از سوی دادگاه فدرال عراق مبنی بر غیر قانونی بودن همه‌پرسی استقلال کوردستان اعلام کرد باید تمامی مردم کوردستان و شهروندان عراق بدانند که دادگاه عراق قبل از تصویب دستور عراق تشکیل شده است این دادگاه باید بعد از تصویب قانون اساسی عراق در سال 2005 منحل می‌شد دادگاهی جدید تشکیل می‌شد.
از سوی دیگر رهبر بارزانی ضمن اشاره به موضع گیریهای دادگاه عالی فدرال علیه اقلیم کوردستان اظهار داشت که باید دادگاه عالی فدرال توضیح دهد که با استناد به کدام قانون از 2014 تا بحال با امضا یک شخص بودجه ملت کوردستان قطع شده است.
دادگاه عالی فدرال عراق چرا در مورد استفاده از گزینه نظامی برای حل مشکلات سیاسی از سوی بغداد واکنشی از خود نشان نداد چون استفاده از گزینه نظامی برای حل مشکلات سیاسی مغایر قانون اساسی عراق است.
رهبر بارزانی حکم دادگاه را تصمیمی یکجانبه قلمداد نمود که هدف از صدور آن برآورده کردن مقاصد سیاسی برای گروه معدودی از افراد بوده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر