ایران نیوز

سه‌شنبه، آذر ۰۷، ۱۳۹۶

ارژنگ زرگوش، هشتمین بازداشتی بعد از زلزله‌ی کرمانشاه

خبرگزاری هرانا - همکار یک هفته نامه محلی در استان کرمانشاه و دست کم چهار شهروند در شهرستان سردشت بازداشت شدند. دستگیری تمامی این افراد در رابطه با حواشی کمک رسانی به زلزله‌ زدگان استان کرمانشاه بود. پیشتر هم در بوکان، سنندج و کرمانشاه سه تن دیگر در همین رابطه بازداشت شده بودند.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، آقای «ارژنگ زرگوش» خبرنگار هفته‌نامه‌ای استانی که چندی پیش با ارائه‌ی یک ویدیو از وضعیت زلزله‌زدگان کرمانشاه و عدم رسیدگی مسئولین سخن گفته بود، روز ۲ آذر ۱۳۹۶ در روستای گاومیش‌چران از توابع شهرستان گیلانغرب ازسوی مامورین اداره‌ی اطلاعات دستگیر شد.

آقای زرگوش در ویدیوی مذکور در مورد زلزله‌ی سرپل ‌ذهاب گفته بود:‌ «مسئولین هیچ خدمتی به مردم نمیکنند و آنها خائن به مملکت هستند و مردم خواهان سرنگونی آنها میباشند.»

ارژنگ زرگوش متولد ۱۳۵۱ خبرنگار و تحلیلگر سیاسی است که پیشتر نیز چندین بار بازداشت و حبس در کرمانشاه و شیراز را به اتهام «هواداری از گروههای سیاسی مخالف نظام» تجربه کرده است.
همزمان اداره‌ی اطلاعات سردشت هم دست‌کم ۳ فعال مدنی به نامهای «رحمان مدنی»، «ادریس محمودی»، «جوانرو قادری» و «سلام گلنواز» امام جمعه روستای شیوه‌ابراهیم را در پی طرح نظر آنان در رابطه با حواشی زلزله کرمانشاه به اتهام «تبلیغ علیه نظام» بازداشت کردە است.


در خبری مشابه روز دوشنبه ۲۹ آبان‌ نیز یک شهروند کرمانشاهی به نام «قاسم زرگرزاده» به علت انتقاد از اُرگانهای دولتی و امنیتی مرتبط با زلزله‌ی اخیر شهرستانهای استان کرمانشاه و انتشار ویدیویی در این رابطه در فضای مجاری بازداشت شد. وی که گفته شده به بازداشتگاه اداره‌ی اطلاعات منتقل شده است، از اعضای خانواده‌ی قربانیان حادثه‌ی زلزله در سرپل‌ذهاب است.

در همین رابطه روز یکشنبه ۲۸ آبان هم در روستای میرآباد بوکان یک شهروند دیگر به نام «مجید حسنیانی» از سوی نیروهای امنیتی بازداشت گردید. اتهام وی «انتشار اخبار کذب در رابطه با زلزله‌ی کرمانشاه و انتقاد از قسیم عثمانی نماینده‌ی بوکان در مجلس شورای اسلامی» در رابطه با همین موضوع بوده است.

پیشتر در روز ۲۵ آبان هم «شهرام فرهادی» یکی از فعالین مدنى سنندج درحین بارگیری کمکهای مردمی به زلزله‌زدگان کرمانشاه توسط نیروهای حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران در مقابل دفتر حزب وحدت ملی در این شهر بازداشت شده و به مکان نامعلومی منتقل شده‌ بود. تاکنون اطلاع دقیقی از وضعیت وی کسب نشده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر