ایران نیوز

شنبه، دی ۰۹، ۱۳۹۶

کارگران معترض شهرداری مریوان تهدید به اخراج شدند

کارگران شهرداری مریوان پس از تجمع در مقابل شهرداری در اعتراض به عدم پرداخت حقوق معوقه خود، تهدید به تسویه حساب شده‌اند.
به گزارش کوردستان نیوز به نقل ازآژانس خبررسانی کُردپا، به دنبال تجمع اعتراضی کارگران شهرداری مریوان در روز چهارشنبه ششم دی‌ماه، این کارگران تهدید به اخراج شدند.
کارگران معترض می‌گویند: "از ترس اینکه قراردادمان تمدید نشود یا با ما تسویه حساب کنند، در ماه‌های گذشته سکوت پیشه کردیم،اما مسئولان به هیچکدام از وعده‌های خود عمل نکرده‌اند."
یکی از کارمندان شهرداری مریوان ضمن تایید این خبر به خبرنگار کُردپا گفت: "پس از آنکه بیش از دویست تن ازکارگران معترض مقابل شهرداری مریوان تجمع نمودند، مسئولان شهرداری آنان را تهدید به تسویه حساب کردند."
به گفته این کارمند، کارگران شهرداری مریوان بیش از ۹ ماه است که حقوقی را دریافت نکرده‌اند و کارمندان شهرداری نیز طی ماه‌های گذشته حقوق خود را نگرفته‌اند.
پس از تجمع کارگران و اعتصاب کارکنان شهرداری مریوان، پرسنل شهرداری مریوان با انتشار بیانیه‌ای خطاب به مردم مریوان و مسئولین این شهرستان خواستار احقاق حقوق از دست رفته خود شدند.
در این بیانیه آمده، همانگونه که مستحضرید پرسنل شهرداری مدت ٩ ماه است که از حقوق و مزایای قانونی خود بی‌بهره‌اند و با وجود مشکلات معیشتی که گریبان‌گیر این قشر آسیب‌پذیر و محروم و زحمت‌کش جامعه است، همچنان امورات مربوط به شهر را به نحو احسن انجام داده و در خدمت‌رسانی به خلق که از اولویت‌های قانونی خود بوده، اندکی کوتاهی و قصور نشان نداده‌اند؛ ولی متاسفانه با بی‌مهری و عدم حمایت و بی‌تدبیری مسئولین وقت شهرداری و شورای دوره چهارم و همچنین مسئولین ارشد فعلی شهرستان و نماینده فعلی مجلس، این مشکلات دامنگیر شهرداری و کارکنان خدوم آن شده است.
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: لذا ما کارکنان شهرداری اعلام می‌داریم که در راستای احقاق حقوق از دست رفته خود، خواهان رسیدگی به مشکلات و پرداخت معوقات کارکنان می‌باشیم و اعلام می‌داریم از این پس دیگر قادر به انجام امورات شهر نخواهیم بود و تا رسیدگی کامل به مطالبات صنفی خود، کلیه امورات عمرانی، خدماتی و اداری خود را تعطیل خواهیم نمود.
روز چهارشنبه ششم دی‌ماه، بیش از ٢٠٠ نفر از کارگران معترض مقابل شهرداری مریوان تجمع و خواستار پرداخت حقوق معوقه خود شدند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر