ایران نیوز

پنجشنبه، آذر ۱۶، ۱۳۹۶

علیرضا سپاهی لایین اعتصاب غذا کرد

 یک روزنامه‌نگار و شاعر سرشناس کُرد اهل خراسان در بازداشت دست به اعتصاب غذای خشک زده است.
 به گزارش کوردستان نیوز به نقل از آژانس خبررسانی کُردپا، علیرضا سپاهی لایین، روزنامه‌نگار و شاعر سرشناس کُرد در اعتراض به حکم مراجع قضایی شهرستان کلات نادری، دست به اعتصاب غذای خشک در زندان وکیل آباد زده است.

یکی از بستگان علیرضا سپاهی لایین در این‌باره به آژانس کُردپا گفت: علیرغم اینکه خانواده سپاهی لایین وثیقه را برای آزادی او از بازداشت تامین کرده‌اند، اما بازپرس دادگاه به بهانه‌های مختلف مانع آزادی وی شده است.

او می‌افزاید: بازپرس دادگاه اعلام کرده است که پرونده علیرضا سپاهی لایین به بررسی بیشتر نیاز دارد و تاکنون با قرار وثیقه برای آزادی وی موافقت نکرده‌ است.

روز پنج‌شنبه نهم آذرماه، علیرضا سپاهی لایین به دلیل نشر یادداشتی تحت عنوان "جهل، تواناتر از سیل" از سوی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان کلات احضار و به "نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی" متهم شده است. این نویسنده کُرد به دلیل اینکه دو روز دیرتر به دادگاه مراجعه کرده مجبور به تامین وثیقه که به دلیل امتناع وی، به دستور قاضی "نظری"، جانشین دادستان بازداشت و راهی زندان وکیل‌آباد شده است.

پیشتر، این شاعر کُرد، روز هشتم مردادماه سال ٩٠ نیز توسط نیروهای اطلاعاتی مشهد به اتهام "ارتباط با احزاب کُرد اپوزیسیون حکومت اسلامی، سرودن اشعار انتقادی بر علیه حکومت و ارج نهادن از رهبران کُرد" بازداشت شده بود. بهمن‌ماه سال ٩٢ شعبه ٣ دادگاه بدوی مشهد به ریاست قاضی سلطانی، علیرضا سپاهی لایین را به ١١ ماه حبس، ٥ سال محرومیت از فعالیت فرهنگی و پرداخت جریمه نقدی محکوم کرده بود.

علیرضا سپاهی لایین تاکنون بیش از ١٠ جلد کتاب به زبان‌های کُردی و فارسی به چاپ رسانده و یکی از نویسندگان صاحب نام ایران می‌باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر