ایران نیوز

پنجشنبه، آذر ۲۳، ۱۳۹۶

احضار یک فعال کارگری به اداره اطلاعات سنندج

اداره اطلاعات سنندج طی تماس تلفنی یک فعال کارگری کُرد را احضار کرد.
به گزارش کوردستان نیوز به نقل از آژانس خبررسانی کُردپا، روز دوشنبه بیستم آذرماه، اداره اطلاعات سنندج محمد عزیزی، فعال کارگری و از اعضای کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری را احضار و از وی خواسته است که امروز سه‌شنبه بیست و یکم آذرماه خود را به این اداره معرفی نماید.
کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری عضویت این فعال کارگری را در این کمیته تایید و در بیانیه‌ای احضار، بازداشت، محاکمه و زندانی کردن کارگران و فعالین کارگری را به بهانه‌های امنیتی محکوم کرده و خواستار آزادی آنان شده است.
در همین رابطه نیز، روز یکشنبه دوازدهم آذرماه، محمد کریمی از فعالان شهرستان بوکان جهت اجرای حکم توسط ماموران در منزل شخصی‌اش بازداشت و روانه زندان بوکان شد.
این فعال کُرد پنج سال پیش، بیست و ششم خردادماه ٩١ به‌همراه شماری از فعالان کارگری در مجمع عمومی سالیانه کمیته هماهنگی بازداشت و یکسال بعد، بیست و پنجم آذرماه با چند تن از اعضای کمیته هماهنگی به نام‌های "هادی تنومند، جمال میناشیری، قاسم مصطفی‌پور و ابراهیم مصطفی‌پور" از سوی شعبه یکم دادگاه انقلاب مهاباد محاکمه و به اتهام "عضویت در کمیته هماهنگی و شرکت در مجمع عمومی این تشکل در سال ۹۱ در شهر کرج" به تحمل سه سال حبس تعزیزی محکوم شده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر