ایران نیوز

جمعه، دی ۰۱، ۱۳۹۶

کشف زندان های مخفی میلیشیاهای حشد شعبی

بر طبق گزارشات بین المللی در زمینە حقوق بشر هزاران نفر از ساکنین عراق پس از تاسیس میلیشیاهای حشد شعبی سرنوشتشان نامعلوم می باشد و تعدادی از آنها در زندان های مخفی این میلیشیاها بە محبوس می برند.
میلیشیاهای حشد شحبی کە پس از اشغال بخش هایی از عراق از سوی داعش با فرمان مراجع دینی شیعە تاسیس شد اکنون بیش از ١٠٠ هزار عنصر مسلح دارد و از بیش از ٤٠ گروه مختلف تشکیل شدە است کە بیشتر آنها تحت فرمان ایران بودە و بر طبق گزارشات بین المللی آنها زندان های مخفی دارند و در آنجا شهروندان مدنی و مخالفان خود را شکنجە کردەاند.
این میلیشیاهاکە بر طبق قانونی بر مبنای اکثریت سیاسی در پارلمان عراق بە رسمیت شناختە شدە، بودجە و تسلیحات خود را از حکومت عراق دریافت کردە و در حین جنگ در مناطق سنی نشین عراق جنایت جنگی مرتکب شدە و قوانین جنگی و اصول حقوق بشری را نقض کردە و در ترکیک اموال مردم را چپاول و در فلوجە با موشک شهروندان مدنی را بمباران و در دیگر مناطق نیز ٢٤٠ مسجد پیروان اهل سنت را با خاک یکسان و منفجر کردەاند و در کرکوک و خرماطو نیز صدها هزار کورد را آوارە و دو هزار منزل شهروندان کورد را منفجر و چپاول کردەاند.
جدا از این موارد و با استناد بە گزارش های حقوق بشری در سطح بین الممللی، پس از تاسیس میلیشیاهای حشد شعبی هزاران شهروند عراقی دستگیر و سرنوشتشان نامعلوم می باشد.
یک منبع امنیتی در اینبارە بە (باس) گفت: “گروه های حشد شعبی بە ویژە آنهایی کە دست بالایی دارند نظیر عصائب اهل حق زندانهای مخفی دارند و مخالفان خود و سونی ها و همچنین در این اواخر نیز کوردها را در کرکوک و خرماطو دستگیر و بە این زندان ها منتقل کردەاند.
بە گفتە این منبع، هر کدام از گروهای حشد شعبی زندان ویژە خود را دارند و از آنجایی کە خود نیز با هم اختلاف دارند، زندان هایی ویژە خود را دارند.
بر طبق گزارشی کە سازمان عفو بین الملل (امنستی انترنشنال) منتشر نمودە ٦٤٣ شهروند عراقی از سوی میلیشیاهای حشد شعبی ربودە شدە و سرنوشتشان نامعلوم می باشد.
این سازمان حقوق بشری همچنین گفتە است کە این تعداد تنها در شهرک سقلاویە استان انبار و در کمتر یک سال گذشتە از سوی میلیشیاهای حشد شعبی ربودە شدەاند.
پیشر دیندار زیباری، مسئول کمیتە پاسخگوی بە گزارشات بین المللی حکومت اقلیم کوردستان، در یک کنفرانس خبری گزارشی را در رابطە با نقض حقوق بشر و تعرض و حملە عناصر حشد شعبی بە شهروندان کرکوکی و مناطق کوردستانی منتشر نمودە بود.
وی در بارە هجوم حشد شعبی بە کرکوک اعلام کرد کە ٤٠٠ شهروند مدنی کشتە و زخمی شدەاند و گزارشاتی از تعرض بە زنان و آتش زدن منازل شهروندان کورد آمدە کە ما آنها را مستند کردە و بە سازمان های حقوق بشری تحویل دادەایم. 
زیباری اعلام کرد بر طبق گزارشات رسیدە بە ما تنها در دوزخرماطو ٢٠٠ شهروند از سوی حشد شحبی کشتە شدەاند .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر