ایران نیوز

شنبه، دی ۰۹، ۱۳۹۶

بازداشت بیش از ٥٠ نفر در مشهد

یکی از مسئولین دادگاه انقلاب مشهد اعلام کرد کە در در جریان تجمعات اعتراضی روز گذشتە این شهر ٥٢ نفر بازداشت شدەاند.
بە گزارش رسانەهای ایران، حسن حیدری، سرپرست دادسرای انقلاب مشهد با اشاره به اینکه ۵۲ نفر در تجمع اعتراضی روز پنجشنبه دستگیر شدند، اظهار داشت:« قانون به هیچ‌وجه با افرادی که بخواهند با سوءاستفاده از شرایط اجتماعی مزاحمتی برای سایر شهروندان و اختلال در امنیت ایجاد کنند، مماشات نمی‌کند».
روز گذشتە مردم ایران در چندین شهر از جملە مشهد، نیشابور، کاشـمر، نوشهر، یزد و... بە خیابان ها آمدە و علیە حکومت شعار سر دادند.
بر طبق ویدیوهایی کە در شبکەهای اجتماعی منتشر شدە است، مردم در این تجمعات در اعتراض بە گرانی و نامناسب وبدن وضعیت معیشتی بە خیابان ها آمدە و شعارهایی نظیر ”مرگ بر دیکتاتور، مرگ بر روحانی، فلسطین رو رها کن فکری بە حال ماک، اسلام رو پله کردید، ‌مردم رو ذله کردید و...“ با نیروهای نظامی درگیر شدەاند.
نیروهای امنیتی در مشهد بە سوی تجمع کنندگان گلولە پلاستیکی و گاز اشک آور شلیک کردەاند.
تجمع‌کنندگان در نیشابور که اقدام به راهپیمایی کرده بودند،‌ ضمن اعتراض به گرانی و بیکاری شعار می‌دادند: «ای جوان ایرانی بلند شو بلند شو»،‌ «دزد غارت می کند، ‌دولت حمایت می‌کند» و «سوریه رو رها کن،‌ فکری به حال ما کن».
بر اساس فیلمی هم که در کانال تلگرامی دولت بهار، نزدیک به محمود احمدی‌نژاد،‌ منتشر شده است، ‌گروهی با راهپیمایی در شهر کاشمر علیه گرانی شعار دادند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر