ایران نیوز

یکشنبه، آذر ۱۹، ۱۳۹۶

یکی از فرماندهان وزارت پیشمرگە: احتمال حملە بە سفارت آمریکا در بغداد وجود دارد

مسئول روابط خارجی وزارت پیشمرگە کوردستان طی سخنان جواب سخنان حیدر عبادی، نخست وزیر عراق را داد کە گفتە بود حکومت اقلیم کوردستان بر تمامی نیروهای سملح خود حاکمیت ندارد و در ادامە احتمال می دهد کە سفارتخانە آمریکا در بغداد مورد حملە قرار بگیرد.
سرهنگ هژار عزیز، مسئول روابط خارجی وزارت پیشمرگە کوردستان در اینبارە بە (باس نیوز) گفت: “نیروهای پیشمرگە کوردستان در چهارچوب وزارت پیشمرگە فعالیت دارند، این حقیقت دارد کە نیروهای یگان ٧٠ و ٨٠ خارج از این وزارت می باشند، اما تلاش های ما برای ادغام این نیروها نیز ادامە دارد.
وی در ادامە تاکید نمود کە حیدر عبادی بر نیروهای عراقی از جملە میلیشیاهای حشد شعبی کە از ٦٠ گروه مختلف تشکیل شدەاند کنترل ندارد.
هژار عزیز در ادامە گفت کە “ این میلیشیاها از گروه های مختلفی تشکیل شدەاند و تحت فرمان عبادی نمی باشد و هر کدام سیاست و برنامە خود را پیرو می کنند، برای مثال قبل از عملیات آزادسازی موصل بە توافق رسیدە بودیم کە نیروهای پیشمرگە و میلیشیاهای حشد شعبی وارد موصل نشوند، اما این میلیشیاها توافق میان ائتلاف بین المللی، کوردستان و ارتش عراق را نادیدە گرفتە و وارد موصل شدە و جنایت جنگی انجام دادند، با این حال عبادی می گفت کە قانون اساسی را بە اجرا می گذاریم!
مسئول روابط خارجی وزارت پیشمرگە در ادامە این مصاحبە می گوید “حشد شعبی از عبادی فرمان نمی گیرد و تنها با اسم وابستە بە حکومت عراق می باشد، هرچند بودجە خیالی برای آنها در نظر گرفتە شدە است. متاسفانە حکومت عراق بە حکومت یل طائفە کە همان شیعە می باشد تبدیل شدە و و همە چیز را برای خود روا می دانند و آن را انجام می دهند. برای مثال بر طبق قانون اساسی عراق پیشـرگەهای کوردستان بخشی از سیستم دفاعی این کشور محسوب می شوند و باید از سال ٢٠٠٥ بودجە آنها از سوی بغداد تامین می شد، اما تاکنون یک دینار دریافت نکردەایم، با این حال قانون حشد شعبی را در پارلمان با ٢ ساعت بە تصویب رساندند.
هژار عزیز همچنی اعلام کرد کە انتظار می رود عراق میلیشیاهای حشد شعبی را برای جنگ با اسرائیل بفرستد، این میلیشێاها پیشتر بدون اجازە عبادی بە سوریە رفتە و از بشار اسد حمایت کردە بودند و اکنون نیز میلیشیاهای (عصائب اهل حق) بدون اطلاع عبادی ، حکومت و پارلمان عراق در مرزهای سوریە، لبنان و اسرائیل مستقر شدەاند.
این مسئول وزارت پیشمرگە در پایان اشارە نمود کە “ آمریکا شهروندان خود را در شهرهای مرکزی و جنوب عراق مطلع نمودە کە مراقب خود باشند، بە ویژە بعد از تصمیم ترامپ احتمال می رود بە شهروندان آمریکایی در عراق حملە شود و این احتمال نیز وجود دارد کە حشدی شعبی بە سفارت آمریکا در بغداد حملە کند و این نیز شاید منجر بە تغییر سیاست آمریکا در مقابل میلیشیاهای حشد شعبی شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر