ایران نیوز

جمعه، آذر ۲۴، ۱۳۹۶

خسرو كُردپور خطاب به احمدی‌نژاد: خبر داشتید کە در بازداشتگاه‌های ضابطین توسط ماموران دولت شما چه بر سر جوانان كُرد آمد!

مدیر آژانس خبری موکریان وضعیت وخیم حقوق بشر در دوران دولت محمود احمدی‌نژاد، رییس جمهور سابق ایران را به وی یادآوری کرد.
به گزارش کوردستان نیوزبه نقل از آژانس خبررسانی کُردپا، خسرو کُردپور، مدیر آژانس خبری موکریان و فعال حقوق بشر در مهاباد بار دیگر محمود احمدی‌نژاد، رییس جمهور سابق ایران را خطاب قرار داد و اعلام کرد: "آقای احمدی‌نژاد آیا در دوران تصدی شما در قوە مجریە و بە عنوان شخص دوم نظام، کە خود را برآیند و محصول رای مردم می‌دانستید، سری به بازداشتگاه‌های ضابطین و ماموران دولت خودتان زدید تا بدانید کە بر من و امثال من و همه جوانان بازداشتی كورد در دوران ریاست جمهوریتان چە گذشت؟ آیا شما بە عنوان رئیس قوە مجریە و راس هرم دستگاە اجرایی کشور می‌دانستید و خبر داشتید کە در بازداشتگاه‌های ضابطین توسط ماموران دولت شما چه بر سر جوانان كورد آمد؟"
چندی پیش نیز، خسرو کُردپور در آستانه سفر محمود احمدی‌نژادبه کردستان خواستار پاسخی شفاف از او درباره ترور دكتر قاسملو شد.
خسرو کُردپور و برادرش مسعود کُردپور از فعالان سرشناس عرصه رسانه‌ی آزاد در کُردستان می‌باشند. این دو برادر در اسفندماه ۱۳۹۱ به اتهام "اجتماع و تبانی و تبلیغ علیه نظام" توسط نیروهای اطلاعاتی بازداشت و دادگاه انقلاب مهاباد آنها را به ترتیب به پنج سال حبس و تبعید به زندان تبریز و سه سال حبس قطعی محکوم کرد. این دو برادر با اتمام دوران محکومیت از حبس آزاد شده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر