ایران نیوز

یکشنبه، آذر ۱۲، ۱۳۹۶

حشد شعبی بە خطری جدی برای مسیحی‌های دشت نینوا مبدل شدە است

یکی از نمایندگان مسیحی در شورای استانداری دهوک اعلام کرد کە میلیشیاهای حشد شعبی در دشت نینوا علیە شهروندان مسیحی جنایت جنگی انجام دادەاند.
لینوس اودیشو پطروس، نمایندە مسیحی ها در شورای استانداری کرکوک در اینبارە بە (باس نیوز) گفت: "بیشتر مسیحی های عراق در دشت نینوا زندگی می کنند و اکنون میلیشیاهای ۆشد شعبی بخش های وسیعی از این منطقە را اشغال کردەاند و شهروندان مسیحی در وضعیت نامناسبی بە سر می برند".
وی در ادامە وضعیت مسیحی های شهر "تلکیف" را اسفبار اعلام کردە و گفت کە بیشتر آنها آوارە شدە و و آنهایی هم کە شهر خود را ترک نکردەاند، از سوی میلیشیاهای حشد شعبی و مورد آذار و اذیت قرار می‌گیرند.
پطروس همچنین اظهار داشت کە این قضیە را با سازمان ملل مطرح نمودەایم تا اقدامات جدی را برای حفاظت از مسیحی‌های دشت نینوا از دست میلیشیاهای حشد شعبی در پیش بگیرند.
سرود سلیم، پارلمانتر مسیحی‌ها در پارلمان کوردستان طی مصاحبەای با هفتەنامە (باس) کە روز سەشنبە ٧ آذرماه شمارە ٣٦٠ آن منتشر شدە است می گوید: ”شمار مسیحی های عراق از سال ٢٠٠٣ تاکنون از ١ میلیون و ٥٠٠ هزارن نفر بە ٣٠٠ هزار نفر کاهش یافتە است“.
وی دربارە مسیحی‌های دشت نینوا می‌گوید آنها دو بار و در زمان آمدن داعش و بار دیگری ماه گذشتە و پس از اشغال این مناطق از سوی حشد شعبی آوارە شدە و بیش از ٥٠٪ آنها کە اکنون مناطقشان تحت اشغال حشد شعبی می باشد، بە اقلیم کوردستان پناه آوردەاند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر