ایران نیوز

یکشنبه، آذر ۱۲، ۱۳۹۶

ی.پ.گ از آزادسازی کلیه نواحی شرقی دیرالزور خبر داد

فرماندهی کل یگان‌های مدافع خلق در بیانیەای اعلام کرد با همکاری عشایر عرب و کمک روسیه و ائتلاف بین‌المللی، نواحی شرق دیرالزور بطور کامل از مواضع داعش پاکسازی شدەاند. ی.پ.گ برای گشایش یک اتاق عملیات مشترک با نیروهای همپیمان اعلام آمادگی کرده است.
نوری محمود سخنگوی رسمی ی.پ.گ، لیلوا عبدالله سخنگوی عملیات تندبادجزیر، خسان الیوسف ریاست مشترک شورای مردمی دیرالزور و ژنرال روسی، آلکس کیم در یک کنفرانس خبری در یکی از محلات شرقی شهر دیرالزور شرکت کردند.
نوری محمود طی قرائت بیانیەای اعلام کرد یگان‌های مدافع خلق با همکاری عشایر عرب و حمایت روسیه و ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا، مناطق دیرالزور در شرق رود فرات را از مواضع داعش پاکسازی کردەاند.
او چارچوب کمک‌های روسیه و ائتلاف را هوایی، لجستیکی و مشورتی توصیف کرد و گفت امیدوارند حمایت هوایی برای پایان دادن به تروریسم ادامه پیدا کند. نوری محمود این پیروزی را به مردم سوریه تبریک گفت و اضافه کرد پس از پایان جنگ، باید به فکر برقراری همزیستی مسالمت‌آمیز و بازسازی کشور بود.
سخنگوی ی.پ.گ افزود: "بزودی باید شوراهای شهری متشکل از روسای عشایر، معتمدان و شخصیت‌های قابل قبول تأسیس شود. این شوراها باید اصول دمکراتیك دوستی خلق‌ها را بپذیرند و خودمدیریتی دمکراتیك آنها متشکل از ساکنین عرب و کرد خواهد بود."
او با تصریح آنکه این مناطق بخشی از سوریەی دمکراتیك خواهند بود گفت: "در این سیستم دمکراتیك، آزادی همەی تنوعات سوریه ضمانت می‌شود. از امریکا و روسیه و همەی طرف‌های درگیر در بحران سوریه می‌خواهیم ضمن حمایت از راهکارهای صلح‌آمیز و دمکراتیك، دفاع از مناطق آزاد شده را ضمانت کنند."
سخنگوی یگان‌های مدافع خلق همچنین آمادگی ی.پ.گ برای تشکیل اتاق عملیات مشترک با نیروهای همپیمان را اعلام کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر