ایران نیوز

شنبه، دی ۰۹، ۱۳۹۶

نماینده مجلس: کمک به مناطق زلزله‌زده را سیاسی و جناحی کرده‌اند

20 نفر در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه اقدام به خودکشی کرده‌اند و 4 کودک هم به علت سرمازدگی جان خود را از دست داده‌اند و 30 نوزاد دیگر به دلیل نبود امکانات و تجهیزات گرمایشی در خطر مرگ قرار دارند.
شهاب نادری نماینده پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر روز چهارشنبه ششم دیماه به خبرگزاری خانه ملت گفت کمک به مناطق زلزله‌زده را سیاسی و جناحی کرده‌اند.
همچنین گفته است هیچکدام از وعده‌های مسئولان هنگام بازدید مناطق زلزله‌زده به ساکنین این مناطق عملی نشده است و مردم را در انتظار قرار می‌دهند اما تحمل این انتظارها برای مردم بسیار دشوار است.
به گفته سازمان پزشکی قانونی ایران ۴۵۶ تن بر اثر زلزله روز 21 آبان کرمانشاه کشته شدند.
رسانه‌ها از زخمی شدن بیش از 10 هزار نفر خبر داده‌اند.
کمک‌های مردمی به زلزله زدگان بیش از کمک‌های دولتی بوده است و رسانه‌ها از سبقت مردم از دولت برای کمک به زلزله‌زدگان خبر داده بودند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت 86 درصد مردم مناطق زلزله‌زده به روحانی رای داده‌اند و امروز این توقع را دارند دولت به آنها کمک کند.
همچنین گفت زلزله در مناطق اهل تسنن صورت گرفت اما شاهد کمک‌های فراوان هموطنان اهل تشیع به مناطق زلزله‌زده بودیم، مردم اقدامات بزرگی داشته‌اند اما دولت در کجا قرار دارد.
به گفته نماینده پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر مناطق روستایی هنوز بدون سرپناه هستند و در شرایط بسیار سختی قرار دارند.
نادری اظهار داشت پس از زلزله 4 تن بر اثر سرمازدگی جان خود را از دست داده‌اند و حداقل 20 نفر اقدام به خودکشی کرده‌اند که با توجه شرایط موجود این آمارها روز‌به‌روز افزایش پیدا می‌کنند.
همچنین گفت دانش آموزان ابتدایی زیر چادر تحصیل می‌کنند.
نماینده مجلس از 30 زایمان در مناطق زلزله‌زده خبر داد که اکثر نوزادان شرایط خوبی ندارند و به دلیل نبود امکانات و عدم وجود تجهیزات گرمایشی در حال فوت هستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر