ایران نیوز

یکشنبه، آذر ۱۲، ۱۳۹۶

دو زندانی سیاسی کُرد به زندان باز انتقال یافتند

دو زندانی سیاسی کُرد محبوس در زندان یزد به زندان باز منتقل گردیدند.
به گزارش کوردستان نیوز به نقل از آژانس خبررسانی کُردپا، امروز یکشنبه دوازدهم آبان‌ماه، والی درودی و عمر امامی، دو زندانی سیاسی کُرد در زندان مرکزی یزد به زندان باز منتقل شدند. این دو زندانی سیاسی کُرد از باسابقه‌ترین زندانیان سیاسی در کردستان و ایران می‌باشند. پس از درخواست‌های مکرر والی درودی و خانواده‌ی او برای پیگیری وضعیت حکم وی، سرانجام کمیسیون عفو و بخشودگی دستگاه قضایی با کاهش حکم زندان والی درودی موافقت و حکم حبس ابد والی درودی به ٢٥ سال زندان تخفیف یافته است.
این زندانی سیاسی کُرد به اتهام همکاری با احزاب کُرد مخالف جمهوری اسلامی به حبس ابد محکوم شده بود و پس از ١٨ سال حبس در دی‌ماه سال ٩٣ به مدت ٨ روز به مرخصی آمد.والی درودی اهل روستای "چروسانه" از توابع شهرستان کامیاران می‌باشد و در سال ١٣٧٥ خورشیدی از سوی نهادهای امنیتی حکومت جمهوری اسلامی ایران در استان کرمانشاه بازداشت شده است.
عمر امامی فرزند حسین اهل روستای "کلاش هوش" جوانرود از سال ٧٥ بازداشت و به اتهام عضویت در یکی از احزاب کُرد اپوزیسیون حکومت اسلامی ایران به حبس ابد محکوم شده است و پس از ١٩ سال زندان برای اولین بار با تودیع وثیقه ٢٥٠ میلیون تومانیحق مرخصی به وی اعطاء شد.
زندان باز زندانی است بدون حفاظت و مأمور مراقب که زندانی مدت محکومیت خود را در آن با اشتغال به کار یا خدمت می‌گذراند و حق خروج از زندان را نداشته و شب‌ها را در نزدیکترین آسایشگاهی که تعیین شده استراحت می‌کند، اما زندان بسته زندانی است که محصور بوده و با برج‌های دیده‌بانی در پوشش داخلی و خارجی دارای حفاظت می‌باشد. در این نوع زندان، محکومین شب‌ها در خوابگاه‌های اختصاصی یا گروهی نگهداری می‌شوند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر