ایران نیوز

شنبه، آذر ۲۵، ۱۳۹۶

پنتاگون: به حمایت خود از نیروهای سوریه دموکراتیک ادامه خواهیم داد

NNSROJ: سخنگوی پنتاگون در گفتگو با رسانه ها یکبار دیگر بر حمایت ائتلاف بین المللی علیه داعش از نیروهای سوریه دموکراتیک تاکید کرد.
به گزارش شبکه خبری الحره، "کلنل روبرت مانینگ" روز دوشنبه ۱۱ دسامبر، برخلاف اطلاعیه های روسیه و عراق در خصوص پایان نبرد با داعش تصریح کرد که برای مقابله با گروه دولت اسلامی و بازگشت اعضای به عراق و سوریه کارهای زیادی برای انجام دادن مانده است.

وی در با اشاره به حضور نیروهای داعش در شرق استان دیرالزور اعلام کرد که نیروهای سوریه دموکراتیک به عملیات های خود برای بازپسگیری این مناطق ادامه خواهند داد.

پیش از این نیز مرکز اطلاع رسانی عملیات های مشترک ارتش آمریکا تاکید کرده بود که حمایت از نیروهای کُرد و عرب در شمال سوریه در راستای مبارزه با گروه دولت اسلامی بوده و چنین حمایت هایی تا نابودی این گروه همکاری با نیروهای سوریه دموکراتیک ادامه خواهد داشت.

روز شنبه ۹ دسامبر، دولت عراق با برگزاری یک مراسم نظامی به صورت رسمی پایان مبارزه با گروه داعش در عراق را اعلام کرد.

حیدر عبادی نخست وزیر عراق در این مراسم طی سخنانی با ستودن مبارزه نیرهای عراقی با گروه داعش هیچ اشاره به نقش نیروهای پیشمرگه در این جنگ نکرد.

وزارت پیشمرگه اقلیم کُردستان با صدور بیانیه ای ضمن اعتراض به نادیده گرفته شدن " نقش قهرمانانه نیروهای پیشمرگه" اعلام کرده بود که حیدر عبادی همچون نخست وزیر عراق رفتار نمی کند و " نتوانست کینه خود را برابر نیروهای پیشمرگه پنهان کند."

پیشتر نیز وزارت دفاع روسیه و دولت سوریه نیز با صدور اطلاعیه های جداگانه ای از بازپسگیری کامل تمام مناطق تحت کنترل داعش در سوریه خبر داده بودند.

همزمان روز دوشنبه رئیس جمهور روسیه در سفری از پیش اعلام نشده به سوریه با بشار اسد در پایگاه نظامی حمیم در استان لاذقیه دیدار کرد و فرمان خروج بخشی از نیروهای روسیه از سوریه را صادر کرد.

سخنگوی پنتاگون در واکنش به فرمان ولادیمیر پوتین تاکید کرد که اطلاعیه روسیه هیچ تاثیری بر برنامه ها و طرح های آمریکا در سوریه نخواهد گذاشت.

عملیات "طوفان جزیره" از بامداد روز ۹ سپتامبر با هدف آزاد سازی بخش های شرقی استان دیرالزور تحت فرماندهی نیروهای سوریه دموکراتیک و شورای نظامی دیرالزور آغاز شده و علیرغم بازپسگیری بسیاری از شهرهاو روستاهای کرانه های رود فرات همچنان در بخش های شرقی این استان و در مجاورت مرز عراق ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر