ایران نیوز

سه‌شنبه، دی ۲۶، ۱۳۹۶

تشکیل نیروی امنیت مرزی 30000 نفری در سوریه از سوی ائتلاف به رهبری آمریکا

در حالی که رژیم ترکیه خود را برای حمله به روژآوا آماده می کند، ائتلاف ضدداعش به رهبری آمریکا اعلام کرد در حال آموزش نیروهای مرزبانی ویژه برای استقرار در مرزهای سوریه با ترکیه، عراق و کرانه های شرقی رود فرات متشکل از همه تشکل هایی است که در مناطق تحت کنترل نیروهای سوریه دموکراتیک ساکن هستند.
به گزارش رویترز، ائتلاف به رهبری آمریکا به دنبال تشکیل یک نیروی مرزبانی موسوم به نیروهای امنیت مرزی در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه است. این نیرو متشکل از 30000 داوطلب جدید و نیروهای سوریه دموکراتیک است.

یکی از مقامات ترکیه به رویترز گفته است علت احضار مقام ارشد سفارت آمریکا در آنکارا در هفته گذشته اعتراض به همین اقدام بوده و از نظر ترکیه نگران کننده و غیرقابل پذیرش است.

دفتر روابط عمومی ائتلاف ضدداعش ضمن تایید تاسیس نیروی جدید مرزبانی از سوی ائتلاف، به رویترز گفته است نیمی از نیروهای امنیت مرزی که از سوی ائتلاف تشکیل می شود عضو نیروهای سوریه دموکراتیک سوریه متشکل از اعراب و کردها است و نیمی دیگر از این نیروی 30000 نفری از میان ساکنان مناطقی پذیرش می شوند که نیروهای امنیت مرزی در آن استقرار پیدا می کنند.

بر اساس گزارش رویترز، محل استقرار نیروهای امنیت مرزی جدید در سوریه، در طول مرزهای سوریه با ترکیه در شمال، مرزهای سوریه با عراق تا جنوب شرق و در طول دره رود فرات خواهد بود که بخش آخر جداکننده محدوده استقرار نیروهای سوریه دموکراتیک تحت حمایت آمریکا و نیروهای دولتی سوریه تحت حمایت روسیه است.

به گفته ائتلاف ضدداعش، هدایت و فرماندهی نیروی مرزبانی جدید در سوریه بر عهده نیروهای سوریه دموکراتیک بوده و در حال حاضر 230 نفر در حال گذراندن دوره های آموزشی هستند. تلاش می شود افراد جذب شده در مناطق نزدیک به محل سکونت خود مشغول به خدمت شوند بنابر این ترکیب قومی نیروهای امنیت مرزی با مناطقی که افراد خدمت می کنند تناسب دارد.

بر اساس ترکیب بندی نیروهای امینت مرزی، بیشترین نیروی کرد در شمال سوریه جذب و مستقر خواهند شد و اعراب نیز بیشترین تعداد نیرو را در طول دره فرات و مرزهای سوریه با عراق خواهند داشت. ترکیب اصلی نیروی امنیت مرزی از میان نیروهای سوریه دموکراتیک سوریه متشکل از 15000 نیرو انتخاب خواهد شد و آنها ماموریت های جدید خود را در قالب نیروهای امنیت مرزی انجام خواهند داد.

نیروهای امنیت مرزی بعد از آموزش های نظامی، به تجهیزات مرزبانی نیز مجهز می شوند.

این در حالی است که به گزارش خبرگزاری تایم ترک، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه که در کنگره حزب عدالت و توسعه در استان توکات سخنرانی می کرد در سخنان خود بار دیگر با اشاره به مسئله عفرین عنوان کرده است: ما تروریست هایی که در کشورمان و سوریه هستند را به خوبی می شناسیم. در حال حاضر کوچکترین تجاوزی در مرزهایمان برای اقدامات ما یک جرقه خواهد بود. برخی کشورها می توانند به روش های مختلف حقه بازی کرده و گروه هایی تروریستی را به عنوان دوست معرفی کنند ولی تروریست برای ما همیشه تروریست است.

وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرده است: عملیات پاکسازی عفرین ادامه پیدا خواهد کرد. همانگونه که در داخل کشور به گروه های تروریستی تجزیه طلب اجازه نفس کشیدن نمی دهیم در خصوص مبارزه با این گروهها در آن خارج از کشور نیز مصمم هستیم. انشاالله در روزهای پیش رو این عملیات را در عفرین آغاز خواهیم کرد.

منظور اردوغان از کشور دوست امریکا است. در ضمن دیکتاتور ترکیه نیروهای مبارز ضد داعش ارتش دمکراتیک سوریه و ی پ ک را تروریست می نامد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر