ایران نیوز

پنجشنبه، دی ۱۴، ۱۳۹۶

اطلاعات به مدیر آژانس خبری موكریان در مهاباد تذكر امنیتی داد

اداره اطلاعات شهرستان مهاباد مدیر طی تماس تلفنی مدیر آژانس خبری موکریان را تهدید کرد.
به گزارش کوردستان نیوز به نقل از آژانس خبررسانی کُردپا، روز شنبه نهم دی‌ماه، طی تماس تلفنی اداره اطلاعات شهرستان مهاباد با خسرو کُردپور مدیر کانال تلگرامی آژانس موکریان ضمن تذکر در رابطه با پوشش اخبار مربوط به تجمعات روزهای اخیر در شهرهای مختلف ایران، این تجمعات را "غیرقانونی و انتشار اخبار مربوط به آن را ممنوع" اعلام کرد.

آژانس خبری موکریان با تایید این خبر نوشته است: "در پی اعتراضات روزهای اخیر، برخی از كانال‌های‌ تلگرامی در ایران مسدود و تلگرام فیلتر شد."

در همین رابطه نیز، اداره کل اطلاعات استان‌های ارومیه، کرمانشاه و ایلام با ارسال پیامک کوتاه برای شهروندان، آنان را تهدید کرده‌اند که در تجمعات اعتراضی شرکت نکنند و تجمعات اعتراضی را "ممنوع و غیرقانونی" خوانده‌اند.

همچنین وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه پاسداران و سازمان اطلاعات ناجا با انتشار پیام‌هایی در فضای مجازی از شهروندان می‌خواهند که اطلاعات و اسامی معترضان را در اختیار آنان قرار بدهند.

با آغاز اعتراضات مردمی در ایران، نهادهای اطلاعاتی – نظامی حکومت ایران فضایی امنیتی را بر کردستان حاکم کرده‌اند و علیرغم حضور گسترده نیروهای ضدشورش و سپاه پاسداران در سطح شهرهای کردستان، مردم در شهرهای سنندج، کرمانشاه، کنگاور، ایلام، دهلران، ارومیه و خوی به خیابان‌ها آمدند و به وضعیت موجود اعتراض کردند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر