ایران نیوز

یکشنبه، دی ۱۷، ۱۳۹۶

یک روزنامه‌نگار کُرد در سنندج از مسدود کردن رسانه‌ها در کردستان انتقاد کرد

یک روزنامه‌نگار کُرد اهل سنندج مسدود کردن رسانه‌ها را نتیجه "نافهمی" جریانی در کردستان دانست.
 به گزارش کوردستان نیوز به نقل از آژانس خبررسانی کُردپا، کاظم ایمان‌زاده، مدیر مسئول و صاحب امتیاز وب‌سایت خبری – تحلیلی "هیوا نیوز" از فضای بسته برای رسانه‌ها در کردستان انتقاد نمود.

این روزنامه‌نگار کُرد می‌گوید: "هیوانیوز چه می‌گفت؟ ما همان صدای مردم کردستان در مورد بی‌عدالتی‌ها و کاستی‌ها و تبعیض‌های موجود بودیم که تلاش می‌کردیم مسائل را ضمن تشویق دولت برای بازسازی کردستان، نقد و برای رفع آن راهکارهای مدنی و عقلانی و مسالمت‌آمیز ارائه دهیم و راه‌های خطا و ناصواب را معرفی کنیم."

وی افزود: "نتیجه چه شد؟ بستن این رسانه و زندانی کردن مدیر مسئول آن و انسداد رسانه‌ای که دیگر صدایی از کسی درنیاید. غافل از این که در این آرامش قبرستانی، دیگر چیزی جز یاس و ناامیدی و تیرگی نخواهد بود."

ایمان‌زاده می‌افزاید: "اما نتیجه مهم‌تر و نهایت کار این بود که با بستن هیوانیوز و دیگر رسانه‌های شبیه آن، مخاطبان از صداهای معتدل و اصلاح‌طلب و تحول‌خواه به سمت رسانه‌های رادیکال رفتند و این وضعیت پیش آمد که می‌بینید. ما تمام این وضع موجود را در مقالات متعدد منتشر شده در مورد انفجارات اجتماعی و با هشدارهای مختلف پیش‌بینی کردیم اما در حاکمیت گوش شنوایی نبود."

این روزنامه‌نگار کُرد در پایان تاکید کرده است: "گله‌ای نیست. گله‌ای از هیچ کس دیگر نیست جز تاسف بر روزگار و فرصت‌های از دست رفته و نافهمی جریانی که خود را دانای کل می‌داند و در واقع نادان کل است و هنوز فرسنگ‌ها تا عقلانیت سیاسی و در کل، عقلانیت فاصله دارد."

کاظم ایمان‌زاده، مدیر مسئول و صاحب امتیاز وب‌سایت خبری – تحلیلی "هیوا نیوز" روز دوشنبه بیست و دوم آبان‌ماه در مجتمع قضایی بهشتی سنندج محاکمه گردید.

این روزنامه‌نگار کُرد به "نشر اکاذیب، سیاه نمایی و بیان مطالب خلاف واقع علیه نظام، توهین به ائمه و مقدسات و انتشار مطالبی در جهت ایجاد اختلافات قومی، مذهبی و نژادی" متهم شده بود.

وب‌سایت خبری – تحلیلی "هیوا نیوز" فعالیت رسمی خود را از دهم اسفندماه سال ٩٤ به دو زبان کُردی و فارسی در زمینه اجتماعی و سیاسی آغاز کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر